Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@16:38:31 GMT

درخشش طلای سیاه مهارناپذیر ماند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۳۳۱۵

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر امیدها به احیای اقتصادی و محدودیت عرضه اوپک و متحدانش، تا نزدیکی مرز ۶۰ دلار در هر بشکه پیش رفت.

 بهای معاملات نفت برنت با ۵۰ سنت معادل ۰.۹ درصد، در ۵۹ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۵۹ دلار و ۷۹ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از ۲۰ فوریه سال گذشته به این طرف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت با ۶۲ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، در ۵۶ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا اواسط معاملات تا مرز ۵۷ دلار و ۲۹ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۲ ژانویه سال گذشته بود.

نفت آمریکا هفته گذشته حدود ۹ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از اکتبر بود و تا حدودی تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا به پایینترین سطح از مارس روی داد. نفت برنت حدود شش درصد رشد هفتگی داشت.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در نیویورک، نفت برنت اکنون که اوپک پلاس موفق شده است عمده نگرانیها در بخش عرضه را رفع کند و خوش بینی به بهبود وضعیت همه گیری در سطح جهانی، به سطح ۶۰ دلار چشم دوخته است. عوامل بنیادین برای نفت قوی مانده است اما با توجه به روند صعودی اخیر، احتمال تحکیم قیمتها وجود دارد.

آخرین باری که نفت برنت در ۶۰ دلار معامله شد، هنوز همه گیری کووید ۱۹ شیوع پیدا نکرده بود، اقتصادها باز بودند و تقاضا برای سوخت بالاتر بود.

عرضه واکسنهای کووید ۱۹ امیدها به رشد تقاضا برای نفت را تقویت کرده است اما حتی خوش بینهایی مانند اوپک که انتظار دارد بازار تا پایان سال ۲۰۲۱ دچار کمبود عرضه بماند، انتظار ندارند مصرف نفت تا سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی برگردد.

به گفته بیورنار تونهاگن، مدیر بازارهای نفت در شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی، آنچه امروز به بازار کمک کرده و دلیل محکمتری برای رشد قیمتی است که مشاهده می کنیم، یک بار دیگر مربوط به عربستان سعودی و شرکت آرامکو است.

آرامکو قیمت فروش رسمی نفت عرب لایت به شمال غربی اروپا در مارس را یک دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه نسبت به ماه پیش افزایش داد. این افزایش قیمت نشان دهنده اعتماد بیشتر عربستان سعودی به دورنمای تقاضا و تقویت حس خوش بینی است.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه توصیه ای برای تغییر سیاست نفتی نداشتند که نشان دهنده رضایت آنها از وضعیت فعلی است.

در این بین، شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا که معیاری برای سنجش تولید آینده است، در پنج ماه گذشته به طور متوالی رشد کرده است. طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت هفته گذشته با چهار حلقه افزایش، به ۲۹۹ حلقه رسید که بالاترین میزان از ماه مه بود. شمار دکلهای حفاری گاز با چهار حلقه افزایش، به ۹۲ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل بود.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال روند بهبود در آمریکا آهسته بوده است. دولت آمریکا هفته گذشته پیش بینی کرد تولید نفت این کشور تا سال ۲۰۲۳ به رکورد ۱۲.۲۵ میلیون بشکه در روز سال ۲۰۱۹ بازنخواهد گشت. تولید سال ۲۰۲۰ به میزان ۶.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۱.۴۷ میلیون بشکه در روز رسید.
(ایسنا)

برچسب ها: نفت خام ، قیمت روز ، طلای سیاه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MUE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت خام قیمت روز طلای سیاه نفت آمریکا نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2301 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.04 درصدی به 2308 دلار و 60 سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/65

 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵