Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت سازی گسترده ایران در بخش های کشاورزی به رکوردشکنی کشورمان در بخش صادرات محصولات کشاورزی منجر شده است. این موضوع امروز در برنامه «مجله اقتصادی» از کانال آذری شبکه سحر بررسی می شود.

به گزارش برنا ، بخش اول این برنامه 30 دقیقه ای که به نام «ایران» شناخته می شود، اختصاص به دستاوردهای اقتصادی کشورمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کشورمان و حمایت ها و ظرفیت سازی های گسترده ای که در چند سال اخیر از طرف دولت شد، امروز شاهد گسترش صادرات محصولات کشاورزی و اخیرا شاهد رکوردشکنی آن هستیم. علی میرزاخانی فعال اقتصادی مهمان و کارشناس اسکایپی بخش اول و اصلی برنامه است که برای مخاطبان آذری از چالش ها و دستاوردهای این مهم در سال ها اخیر می گوید. 

در بخش «جهان» مهدی ساسانی دیگر کارشناس اقتصادی برنامه از کش و قوس های خط لوله انتقال گاز «نورد استریم 2» از روسیه به آلمان و سپس سایر کشورهای اروپایی خواهد گفت. حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی «نورد استریم 2» در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به دلیل تهدیدهای تحریمی آمریکا متوقف شد که حالا ساخت این پروژه گازی از سر گرفته شده است. 

«مجله اقتصادی» یکشنبه 19 بهمن ساعت 18:30 به وقت تهران با اجرای سیما باباپور بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است. 

عاطفه جمعه خالدی تهیه کننده این برنامه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه سحر کانال آذری معاونت برون مرزی رسانه ملی مجله اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت