Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخشیک گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر کتاب «قصه ما راست بود» به نویسندگی محمود خلیلی در ملایر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر، سید مهدی آخشیک امروز در مراسم رونمایی از کتاب قصه ما راست بود گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه های این شهرستان در حال برگزاری است که امسال با توجه به شرایط کرونا  برنامه‌های حضوری محدود شده و بیشتر برنامه ها به صورت مجازی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر افتتاح  کتابخانه پاسارگاد در روستای ینگی کند  به عنوان بیست و سومین کتابخانه عمومی شهرستان ملایر که با مشارکت بانک پاسارگاد عملیات اجرایی و تجهیز آن صورت گرفته  را از جمله برنامه های امسال کتابخانه های عمومی ملایر در دهه فجر برشمرد و گفت: این کتابخانه در  ۱۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان ساخته شده است.

آخشیک برگزاری نمایشگاه های کتاب با موضوع انقلاب اسلامی ، نشست های کتابخوان در فضای مجازی ،برگزاری ،نشست نمایشنامه خوانی در کتابخانه‌های عمومی ملایر ، مسابقات نقاشی و کتابخوانی،  برنامه روایتگری انقلاب و قصه گویی  در کتابخانه های این شهرستان و... را از دیگر برنامه های در حال انجام   اداره کتابخانه های عمومی ملایر در دهه فجر دانست.

وی به  اجرای طرح «کتاب‌رسان» در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط و محدودیت های بیماری کرونا اجرای طرح کتاب رسان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، استفاده مناسب از شرایط موجود است.

آخشیک ادامه داد: در این طرح که تنها در شهرستان همدان و کتابخانه های علامه مجلسی و شهید بهشتی ملایر اجرا می شود، اعضاء می توانند منابع مورد نیاز خود را از طریق تماس تلفنی اطلاع دهند و سپس توسط همکاران ما و با رعایت پروتکل های بهداشتی درب منزل تحویل بگیرند.

وی به رونمایی کتاب قصه ما راست بود نوشته محمود خلیلی از نویسندگان بومی شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت:  این کتاب خاطراتی از سالهای دفاع مقدس  وحضور فرزندان غیور استان همدان و شهرستان ملایر در دفاعی جانانه از میهن اسلامی مان را در بر دارد.

در ادامه «محمود خلیلی» نیز گفت:  این کتاب طی سه سال نوشته شده و شامل ۱۵ داستان به روایت عینی من از سال های حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل است و با روایتی داستانی به تشریح واقعیت های پیش آمده در آن دوران می پردازد.

نویسنده کتاب «قصه ما راست بود»  افزود: من  این کتاب را به گردان زرهی لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان که خود افتخار رزم در آن گردان را در کنار شهدای والا مقام داشتم، تقدیم می کنم  و قرار است دو کتاب دیگر نیز از آثارم  در حوزه دفاع مقدس طی آینده ای نزدیک منتشر شود.

«محمد فتحی» نیز گفت: نوشتن کتب در حوزه  دفاع مقدس برای انتقال مفاهیم عمیق دفاع مقدس به نسل های سوم و چهارم بسیار ارزشمند و ضروری است.

روایتگر دوران دفاع مقدس  افزود: هشت سال دفاع مقدس عرصه ای برای نمایش حقانیت و عزم و اراده وصف ناپذیر جوانان ما بود که در این کتاب با روایتی  ملموس و دلنشین به تصویر کشیده شده است.

در ادامه طرح کتابرسان با همکاری سه کتابخانه مرکزی شهر همدان و کتابخانه های علامه مجلسی و شهید بهشتی افتتاح شد. و از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی سردار دل ها که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود، تقدیر شد.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام دهه فجر شهرستان ملایر رونمایی کتاب کتابخانه های عمومی قصه ما راست شهرستان ملایر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود