Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه کاروان قرآنی انقلاب برنامه های خود را از سالروز شهادت سردار سلیمانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کرده است گفت: بیمارستان بقیه الله الاعظم (ع) ظهر دوشنبه ۲۰ بهمن ماه میزبان کاروان قرآنی انقلاب است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: شیوع کووید ۱۹ در ایران و جهان، سال متفاوتی را رقم زد و در این میان برنامه ها و فعالیت های نهادها و سازمان ها، مراکز آموزش عالی، مدارس، حوزه های علمیه، نهادهای خصوصی و دولتی، سازمان های فرهنگی و فعالان قرآنی و فرهنگی نیز دست خوش تغییرات و تحولاتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعایت پروتکل های بهداشتی در اجرای برنامه ها، اعمال محدودیت های حضور جمعیت در برنامه های قرآنی و فرهنگی از رویکردهای پیش روی فعالیت های قرآنی و فرهنگی بوده است.

 

در این میان برای برگزاری فعالیت ها و محافل قرآنی و فرهنگی خلاقیت ها و ابتکاراتی توسط نهادها و افراد در پیش گرفته شده است. جمعی از حافظان و قاریان کشور در قالب کاروان قرآنی انقلاب به مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کم برخوردار سفر می کنند  و مراسم معنوی انس با قرآن و محافل قرآنی برگزار می کنند. محافل انس با قرآن با رعایت پروتکل های بهداشتی و در مواردی بدون حضور جمعیت و در راستای پاسداشت مجاهدت های مدافعان سلامت و خانواده های شهدا و مدافعان حرم برگزار می شود. 

 

با توجه به اهمیت برنامه های قرآنی در ارتقا سطح معنوی و فرهنگی جامعه به ویژه در شرایط شیوع کووید ۱۹، خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان  با «احمد ابوالقاسمی» مسئول کاروان قرآنی انقلاب گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

 

کاروان قرآنی انقلاب برنامه های خود را از چه زمانی آغاز کرده است؟ چه برنامه هایی در دست اقدام دارد؟

کاروان قرآنی انقلاب برنامه های خود را از سالروز شهادت سردار سلیمانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کرده است. کاروان قرآنی انقلاب با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه های خود را برگزار می کند. کاروان قرآنی انقلاب روز دوشنبه بیستم بهمن ماه از ساعت 12 و 45 دقیقه تا 14 محفل قرآنی در بیمارستان بقیه الله الاعظم تهران برگزار می کند.

 

درخصوص برنامه قرآنی کاروان قرآنی انقلاب در بیمارستان بقیه الله الاعظم توضیح دهید؟

محفل قرآنی در بیمارستان بقیه الله الاعظم به مناسبت تجلیل از مدافعان حرم، مدافعان سلامت و خانواده های آنها برگزار می شود. در این محفل قرآنی سعید پرویزی و دکتر قاسم رضیعی به قرائت قرآن می پردازند و گروه محمد رسول الله نیز برنامه جمع خوانی اجرا خواهند کرد.

 

چه برنامه های شاخصی توسط کاروان قرآنی انقلاب انجام شده است؟

از شاخص ترین برنامه هایی که توسط کاروان قرآنی انقلاب برگزار شد، محفل انس با قرآن کریم بود که ویژه مدافعان حرم نیروی زمینی ارتش و مدافعان سلامت و ترور ارتش بود که اواسط دی ماه در لشکرک برگزار شد. این برنامه که همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد یکی از برنامه های باشکوهی بود که نیروی زمینی ارتش نیز حمایت خوبی از برگزاری آن انجام داد. در این مراسم امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز حضور داشت.

 

کاروان قرآنی انقلاب چه برنامه های دیگری طی امسال انجام داده است؟

کاروان قرآنی انقلاب برنامه دیگری در حسینیه بیت الزهرای کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور جمعیت برگزار کرد که این برنامه به صورت زنده از تلویزیون پخش شد. همچنین محفل قرآنی همزمان با 22 بهمن ماه بر روی ناو مکران برگزار شد که این محفل قرآنی به همت نیروی دریایی ارتش و با حضور امیر خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد. برنامه انس با قرآن نیز ویژه خانواده های نیروی دریایی برگزار کردیم.

 

کاروان قرآنی انقلاب با چه اهدافی شکل گرفته است و چه کسانی در این کاروان حضور دارند؟

برنامه های کاروان قرآنی انقلاب در مناطق دورافتاده و کم برخوردار و با حضور قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم برگزار می شود. قرار است برنامه های کاروان قرآنی انقلاب ضبط و پخش می شود. همچنین مستندسازی از فعالیت های جهادی قاریان و حافظان قرآن و ساخت کلیپ های کوتاه نیز انجام خواهد شد. تجلیل از خانواده معظم شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت و تیم پزشکی از جمله برنامه هایی است که در قالب کاروان قرآنی انقلاب انجام می دهیم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدافعان سلامت کاروان قرآنی انقلاب دهه فجر نیروی زمینی ارتش نیروی دریایی رعایت پروتکل های بهداشتی بیمارستان بقیه الله الاعظم کاروان قرآنی انقلاب برنامه برنامه های خود مدافعان سلامت قرآنی و فرهنگی انس با قرآن محفل قرآنی برنامه ها برگزار شد فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست