Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد مهدی برومندی» امروز (یکشنبه) در چهل و هفتمین برنامه افتتاح «جهش تولید» و سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پیشوا، افزود: براساس اسناد بالادستی نظام همچون قانون بودجه کشور، برنامه ششم توسعه، برنامه اقتصاد مقاومتی و تاکیدات خاص و ویژه رییس‌جمهوری و با توجه به شرایط اقلیمی کشور ضرورت تولید غذا، امنیت غذایی و کشت گلخانه‌ای از مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در سال ۹۲ حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سبزی و صیفی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شاخه گل در کشور تولید می‌شد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: تا پایان این دولت به‌طور حتم به اعداد بالاتر از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن سبزی و صیفی و  چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن شاخه گل دست خواهیم یافت. 

وی با بیان اینکه اثربخشی گلخانه‌ها و اجرای طرح‌های گلخانه ای برای کشور از اهمیت برخوردار است، گفت: ایجاد گلخانه‌ها افزایش بیش از ۱۰ برابری بهره وری آب را به دنبال داشته و تولید در واحد سطح در گلخانه بیش از ۱۰ برابر افزایش می یابد.

برومندی افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کمبود شدید منابع اعتباری، این بخش با صادرات ۸۰۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و همین طور با صادرات گل به ارزش ۳۵ میلیون دلار در سال گذشته ارزآوری داشته است.

وی ادامه‌داد: پروژه ای که امروز در شهرستان پیشوا به بهره برداری می‌رسد با پیشرفته ترین و مدرترین فناوری تولید و تکثیر پایه‌های گل رز اجرا شده که در گذشته برای ایجاد هر هکتار آن ۲۴۰ هزار یورو به خارج کشور وابسته بودیم و امروز از این ارزبری بی نیاز خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکان صادرات سه میلیون تن شاخه گل برای کشور ایجاد شده است، گفت: امروز به دانش بومی ساخت گلخانه ها دست یافته و به‌طور کامل خودکفا هستیم و امیدواریم با طراحی و اجرای این پروژه ها در سایر کشورهای همسایه به انتقال تجربیات بپردازیم.

به گزارش ایرنا، امروز در چهل و دومین برنامه افتتاح جهش تولید،‌ به صورت ویدئو کنفرانس، ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۹۵۴ هکتار و فاز یک و ۲ مجتمع دامداری با سرمایه‌گذاری ۴.۹ هزار میلیارد تومانی با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

با اجرای این طرح ها برای  ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور اشتغال‌زایی می شود.

همچنین  فاز یک و ۲ مجتمع دامداری استان مرکزی با ظرفیت ۲۰ هزار راسی گاو شیری با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۵۰ نفر در استان مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم ۳۲ استودیو تولید برنامه های کشاورزی و آموزش کشاورزی و  ۴۲ کانال پخش زنده رونمایی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی محمدمهدی برومندی کشت گلخانه ای انقلاب اسلامی ایران محمدعلی طهماسبی رونق تولید توسعه ایران دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی جهش تولید کاظم خاوازی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی کشت گلخانه ای انقلاب اسلامی ایران رونق تولید توسعه ایران دولت تدبیر و امید توسعه اقتصادی جهش تولید کاظم خاوازی دهه فجر اخبار کنکور جهاد کشاورزی سبزی و صیفی گلخانه ای شاخه گل هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تحویل فاز نخست طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل که یکی از بزرگترین طرح‌های امسال استان تا قبل از نیمه دوم خرداد به شالیکاران این روستا خبر داد.

بابک مومنی امروز درحاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح حدود درسطح ۱۶۹ هکتار از شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل درحال اجرا است و از نظر میزان سطح درحال اجرا درسال جاری، به عنوان بزرگترین طرح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح دربخش عملیات خاکی آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و درحال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای کشت نشاء درسال جاری تمام تلاش پیمانکار و نیز پیگیری جهاد کشاورزی برای تحویل به موقع حداقل تا نیمه خرداد است، تصریح کرد: جای نگرانی برای کشاورزان برای کشت نشاء برنج وجود ندارد، هرچند قبول داریم که تاخیر دراین بخش وجود داشته است.

بهمنی ادامه داد: برای شن‌ریزی و ایجاد جاده بین مزارع نیز پس از برداشت شالی به عنوان تعهد پیمانکار انجام خواهد شد.

وی، تامین نشدن به موقع اعتبار با توجه به شرایط خاص اعتباری کشور را از دلایل اصلی تاخیر دراجرای به موقع تحویل طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» آمل اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء بهره‌وری و اصلاح زیرساخت‌های عرصه کشت و کار و فراهم شدن توسعه بخش مکانیزاسیون در شالیزارها اجرا می‌شود.

مازندران دارای حدود ۲۱۵ هزارهکتار شالیزار است که کمتر از یک سوم آن تاکنون طرح نوسازی و یکپارچه سازی شالیزار اجرا شده است.

این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید و از این نظر رتبه نخست تولید این محصول را دارا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد