Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضد افسردگی مانند "فلووکسامین"، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فلووکسامین یک داروی ضدافسردگی از گروه مهارکننده‌های بازجذب سروتنین است که بیشتر برای درمان اختلال وسواسی اجباری استفاده می‌شود. تقریباً حدود یک دهه است که این دارو در بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر مصرف داروی ضد افسردگی فلووکسامین بر پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های سلامت ۱۱۳ کارمند مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۶۵ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه که به مدت دو هفته از داروی فلووکسامین استفاده کردند، در بیمارستان بستری نشدند. همچنین این افراد علائم جدی بیماری کووید -۱۹ را تجربه نکرده و پس از مدت دو هفته نیز بهبود پیدا کردند، اما ۶ نفر از ۴۸ فردی که داروی فلووکسامین را مصرف نکردند، در بیمارستان بستری شدند. دو نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

به نظر می‌رسد مصرف داروی ضد افسردگی "فلووکسامین" به مدت دو هفته یا بیشتر به عنوان درمان اولیه بیماری کووید -۱۹، می‌تواند مانع بروز نوع شدید این بیماری شود و خطر ابتلا به علائم جدی بیماری و بستری شدن در بیمارستان را کاهش دهد. محققان در این مطالعه متوجه شدند هیچکدام از افرادی که از این دارو استفاده کردند، به نوع شدید بیماری مبتلا نشدند و ریه‌ها یا دستگاه تنفسی آن‌ها درگیر ویروس کرونا نشد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تایید شود.

کد خبر 472845

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ دارو کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا افسردگی افسردگی و کرونا کرونا و اضطراب شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید ضد افسردگی نوع شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم) تفاوت اگزما و قارچ پوستی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید