Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان اصفهان از کاهش ۳۲۰۰ فقره پرونده طی ۱۰ ماه در شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان اصفهان در گردهمایی بزرگی که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، در تشریح برخی از اقدامات مهم دادگستری کل استان اصفهان در طول دو سال گذشته گفت: علی رغم کمبود‌های مختلف از جمله بودجه که متأثر از شرایط خاص کشور بوده است به همت همکارانم در بخش‌های مدیریتی، اجرایی و قضایی توانستیم به توفیقات خوبی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حوزه رسیدگی به پرونده‌های معوق به عنوان اولویت اصلی در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و سند تحول با یک روند روبه کاهش و در عین حال سریع در کلیه بخش‌ها اعم از محاکم تجدیدنظر، دادگاه‌ها و دادسرا و شورا‌های حل اختلاف مواجه بوده ایم؛ به گونه‌ای که موجودی محاکم تجدیدنظر انشاءالله تا پایان سال جاری به کمتر از ۶ هزار فقره کاهش می‌یابد و در شورا‌های حل اختلاف نیز طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۲۰۰ فقره پرونده از موجودی شورا‌ها کسر شده است و سوابق آماری هم حاکی از آن است فقط در دی ماه با تلاش همکاران عزیز در مجموع بیش از سه هزار فقره پرونده ازموجودی پرونده‌ها در مقاطع مختلف کسر شده است.

بیشتر بخوانید: سازش بیش از ۱۸ هزار پرونده با تلاش ستاد مصلحین استان کرمانشاه

حبیبی بیان داشت: در حوزه فن آوری اطلاعات در گذشته اقدامات خوبی آغاز گردیده بود که در طول ۲ سال گذشته با پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های شبانه روزی کارشناسان خلاق آن معاونت نتایج کم نظیر و قابل ستایشی در راستای رسیدن به دادرسی الکترونیک و گسترش آن و تحقق قوه قضاییه هوشمند صورت پذیرفته است.

وی همچنین یادآور شد: در بخش جذب نیروی انسانی اعم از اداری و قضایی، ساختمان سازی ها، تأمین و تجهیز ناوگان خودرویی و در مجموع در حوزه معاونت‌های مختلف دادگستری استان شاهد انجام اقدامات مؤثری بوده ایم که بخش مهمی از آن از نتایج سفر ریاست قوه قضاییه به استان اصفهان به شمار می‌رود.

رییس دستگاه قضایی استان اصفهان در ادامه بر توجه و اهتمام ویژه رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان به اجرایی شدن هر چه بهتر سند ارتقا یافته تحول تأکید و بیان داشت: قضات و مسؤولان قضایی در اجرای این سند مهم نباید منتظر صدور دستور و یا ابلاغ جدید باشند و حرکت در مسیر اجرای آن که در سطح استان آغاز گردیده با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان اصفهان کاهش پرونده ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان اصفهان کاهش پرونده ها شورا های حل اختلاف دادگستری استان استان اصفهان فقره پرونده شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد روز دوشنبه افزود: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

 
 

دیگر خبرها

  • پرونده های محاکم قضایی با اجرای حدنگار کاهش می یابد
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌