Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم هوایی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: اکثر همافرها و خلبانان ما در آن روزها در کشورهای خارجی دوره می‌دیدند. در نهایت با مفهوم‌های جهانی مثل آزادی و دموکراسی آشنا بودند.

به گزارش برنا، سرهنگ محمدحسین ساجدی نیا عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم هوایی و معاون اسبق آموزش دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: بافت ارتش از ابتدا مردمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این علت که از طبقه متوسط و پایین‌تر از متوسط تشکیل شده بود. وجه مردمی بودن در رگه‌های ارتش تجلی پیدا کرده بود. نیروی هوایی به دلیل بافت خاص فنی و تخصصی از سطح آموزش و قابلیت‌های فنی بالایی برخوردار بود. اکثر همافرها و خلبانان ما در آن روزها در کشورهای خارجی دوره می‌دیدند. در نهایت با مفهوم‌های جهانی مثل آزادی و دموکراسی آشنا بودند. 

ساجدی نیا اظهار داشت: سطح دانش این افراد از مسائل جهانی بالا بود. در درون نیروی هوایی نیز تبعیض‌هایی مشاهده می‌شد که همافرها از نظر جایگاه سازمانی خود را در جایگاه مناسب نمی‌دیدند. آن‌ها معتقد بودند که با پیشینه علمی خاص دارند و چند سال دوره دیده‌اند اما جایگاه سازمانی مناسب ندارند. همه این مسائل زمینه‌ساز دیدار با امام خمینی (ره) شد. در میان همافران افرادی بودند که با حوزه ارتباط داشتند. من هم سابقه طلبگی داشتم.  در سال 1352 قبل از ورودم به نیروی هوایی در مدرسه نواب مشهد درس می‌خواندم. 

وی افزود: موج دیدار همافران با امام مختص تهران نبود و تمام پایگاه‌های هوایی ایران به این موج پیوستند. هسته مرکزی در تهران بود و در 16 بهمن سال 1357 راهپیمایی در شیراز شکل گرفت که در شاه‌چراغ بیانه خودمان را خواندیم. آن زمان صحبت‌هایی مطرح بود که در تهران هم راهپیمایی خواهد شد. 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم هوایی خاطرنشان کرد: از ابتدای خدمت زیر نظر بودم. 27 روز بعد از ورودم به نگهبانی نیروی هوایی ارتش، آقایی از من پرسید مقلد چه کسی هستم. در آن زمان گفتم سرباز شاهنشاه آریامهر هستم. از من خواست که این حرف‌ها را کنار بگذارم و بگویم مقلد چه کسی هستم. از او پرسیدم که مأموریت دارد، او هم به صراحت گفت که مأموریت دارد. به او گفتم بگوید من مقلد آیت‌الله خوانساری هستم. روز بعد در ضد اطلاعات او گفته بود که ساجدی نیا مقلد آیت‌الله خوانساری است.

ساجدی نیا تأکید کرد: در زمانی که امام در پاریس تبعید بودند نیز این موضوع مطرح بود. امام خمینی (ره) در همان زمان گفته بودند که اگر مویی از سر همافرها کم شود، من برخورد می‌کنم.  فرمایشات امام ما را دلگرم کرد و محرک ما در 19 بهمن شد. من در 19 بهمن خودم را به تهران رساندم اما زمانی رسیدم که همافران متفرق شده بودند اما توانستم همراه با همافران در پل چوبی به مردم بپیوندم. 

معاون اسبق آموزش دانشگاه هوایی شهید ستاری در پایان گفت: آن‌قدر مجذوب حضور مردم شده بودیم که به خودمان و عواقب پیوستن به امام خمینی(ره) فکر نمی‌کردیم. من همان روز وصیت‌نامه خودم را نوشتم و به تهران آمدم. تمامی خاطراتم را نیز مکتوب کرده‌ام. در آن زمان تنها به این موضوع فکر می‌کردیم که باید در کنار مردم باشیم و فرمان‌بر شخصی باشیم که مرجع ما است. 

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه پنج سیما یه روز تازه نیروی هوایی ساجدی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان در غرب کذب محض است

محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در گفت و گو با ایسکانیوز بندرعباس، در ارتباط با خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اینگونه اظهار داشت: بعضی از افراد ادعا می‌کنند که در آمریکا و اروپا آزادی بیان وجود دارد در صورتی که این کذب محض است، و در عمل اینطور نیست. به این علت که رفتار پلیس آمریکا را با اساتیدی که برای آنها هیچ گونه خطری نداشته‌اند دیده‌ایم، مانند استاد فلسفه و اقتصاد دانشگاه آمریکا به دلیل دفاع از مردم مظلوم فلسطین با آنها برخورد نامناسب و دور از شان استادی صورت گرفت.

رنجبر افزود: پلیس همچنین با دانشجویان در محیط دانشگاه آمریکا و اروپا نیز رفتار بسیار خشن و دور از انسانیت را نشان داد. در همان کشورهایی که هنگام ناآرامی در کشورمان، علیه ایران این مسائل را بیان می‌کردند در حالی که، واقعیت در دانشگاه‌های ما چنین اتفاق هایی رخ نداده است.

خبرنگار: فاطمه بکروی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228926 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد