Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شفاف‌سازی چیز خوبی است. اینکه شعارش را بدهی اما معطل‌اش بگذاری هم که نمی‌شود!

چندی پیش در کلانشهر تبریز بخاطر افتتاح نصفه و نیمه، حدود یک رام از قطار شهری تبریز به ستون‌های ایستگاه نیمه تمام قونقا کوبیده شده است.

 

این اتفاق نادر که بخاطر آگاهی مسوولان از نقص سیستم ایمنی کنترل تا مرز عمدی بودن هم از آن یاد می‌شود، رسوایی بزرگی به وجود آورده که نیاز مبرم برای شفاف‌سازی آن نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد شهروندان موضوعی است که شورای شهر تبریز با آن همه ادعای نمایندگی از طرف مردم باید پاسخگو باشد. شورای شهر تبریز باید در این روزهای پایانی گزارشی‌کوتاه از کرده‌ها و طوماری از نکرده‌های خود ارائه دهند.

شهردار تبریز در جلسه اخیر شورای شهر تبریز از توفیقات همکاری شورای شهر تبریز و شهرداری صحبت به میان آورده است!

برخی اعضای شورا و شهرداری تبریز دست در دست هم و با جدیت کامل استخدام نفرات خود را که اخیر در صفحه مجازی یکی از مدیران خود با نام و مشخصات کامل منتشر شد، توفیقاتی را حاصل و برخی استخدام‌های تبعیض‌آمیز را خوب رقم زده اند.

جالب است شهردار تبریز با تاکید بر نگاه منطقی و عمیق به موضوعات گفته است: اقدامات شهرداری قطعا براساس رویه  قانونی پیش رفته است و نباید موضوعات به مردم غیرواقع و منفی جلوه داده شود، زیرا در غیر این صورت مردم را ناامید، نگران و مضطرب خواهیم کرد.

شهردار تبریز با این عملکرد خود هنوز فکر می‌کند کسی نگران این شهر نشده است. شورای شهر تبریز با عملکرد وی خودخواسته اکنون در آستانه انتخابات شورای ششم زیرسئوال رفته‌اند و انتقادات رسانه‌ای فارس و هشدارهای پیاپی دیگر نه برای شهر که بخاطر حفظ  جان و مال شهروندان صورت می‌گیرد و از این رو از بزرگان شهر خواسته بود مترو بدون سیستم ایمنی افتتاح نشود.

برای حفظ اعتماد مردم بهتر است از دادن آمارهای عجیب و غریب پرهیز شود.نظارت و بازخواست به خاطر عدم پویایی شهر حلقه مفقوده‌ای است که آبرویی برای اعضای شورای شهر نمی‌گذارد. شورا و شهرداری با این اضطراب مفرط هنوز از پس پروژه‌های چندین ساله مثل میدان آذربایجان، پارک بزرگ تبریز، پروژه بافت‌های فرسوده چون میارمیار و... برنیامده‌اند و از پس آن آرزوی‌هایی چون دو برابر کردن درختان تبریز طی یک سال یا مسیرگشایی‌های در حد از تبریز تا بستان‌آباد را پیش می‌کشد.

مسئله عدم کارآمدی در سطوح پایین مدیریت شهری نیز می‌تواند وضعیت به وجود آمده در شهر و راکد بودن و به انجام نرسیدن انواع پروژه‌های شهری باشد.

با وجود پیشرفت قطار شهری در دیگر کلانشهر‌های متاسفانه تقریبا یک رام قطار شهری در زیر عملکرد سئوال برانگیز مدیران شهر نابود شد. 

آمار خارق‌العاده تزریق پول به قطار شهری که شهردار تبریز در مراسم افتتاح ناقص متروی تبریز بیان کرد، شائبه عدم ناکارآمدی‌های مدیریت شهری را چنان مطرح کرده است که سه تن از نمایندگان تبریز در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار به موضوع شده‌اند!

در بخشی از نامه آمده است: با توجه به گزارش شهردار محترم تبریز به ریاست محترم جمهوری در مراسم افتتاح ایستگاه‌های فاز سوم خط یک در آذر ماه سال جاری، مبنی بر تخصیص و تزریق مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته جهت تکمیل خط یک مترو تبریز و ادعای انجام کار 10 ساله در این سه سال اخیر، شواهد و قرائن نشان می‌دهد عدم نظارت کافی آن وزارتخانه بر عملکرد مدیریت شهری در تکمیل پروژه متروی تبریز موجب اتلاف منابع و اعتبارات تخصیصی شده و تعلل در اجرای به موقع پروژه و عدم خرید و نصب به موقع تجهیزات ایمنی و کنترلی، قبل از بهره‌برداری فاقد توجیه است.

چرا ناطرین روزه سکوت اختیار نموده‌اند؟ ضعف شورای شهر و نهاد بالاتر آن در نظارت امور و عدم گزارش‌دهی مناسب به شهروندان تا جایی پیشرفته است که نمایندگان مجلس یک تنه به میدان آمده‌اند. 

انتهای پیام/60002

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز عملکرد روزه سیستم ایمنی قطار شهری تبریز مترو تبریز شورای شهر تبریز نماینده مردم تبریز شهرداری تبریز قونقا خبرگزاری فارس تبریز از تبریز میدان آذربایجان پارک تبریز میار میار بستان آباد مدیریت شهری انتخابات شورای شهر خبرگزاری فارس فارس تبریز دهه فجر شهروندان شهرداری شورای شهر تبریز شهردار تبریز قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....

تین نیوز فروغ فاریابی :

تصادفات جاده ای در کشور، سالانه جان هزاران نفر از هموطنانمان را می گیرد و بسیاری را برای همیشه با معلولیت درگیر می کند.

هزینه های تصادفات علاوه بر اندوه و سوگ سنگین در غم جان های عزیزی که برای همیشه از دست می روند، خسارت های مادی سنگینی بر خانواده ها، جامعه، سیستم امداد و درمان، سیستم توانبخشی، و ....تحمیل می کند.

مطالعات بسیاری برای محاسبه همه جانبه  هزینه تصادفات انجام گرفته. در یک مطالعه حتی رنج و اندوه و فشارهای روانی حاصله از تصادف را ، تقویم به پول کرده و به هزینه های کمّی و ملموس افزوده اند. 

برآورد هزینه ها، یکی از راه هایی است که ابعاد هولناک سوانح را آشکار و کمک می کند تصمیمات بازدارنده و پیشگیرانه بهتری اتخاذ شود.  

در شرایط اقتصادی سختِ متاثر از تحریم های ظالمانه، و تورم کمر شکن، عزم مدیران و سیاستگذاران کشور باید هر چه بیشتر به سمت عقلانیت و دوراندیشی و دلسوزی برای مصرف درست ریال به ریال منابع کشور میل کند و سازمان برنامه بایستی با خساست و سختگیری منطقی نسبت به توزیع منابع و تخصیص بودجه اقدام کند و دستاورد اعتبارات را بازخواست کند. 

با انتشار بودجه سال ۱۴۰۳ ، باز هم ردیف های بودجه ای خاصی ذهن را آزار می دهد. 

۶۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی و دینی با عملکرد منفی یا نامعلوم!!!

در کنار آنها ۶۸ هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه وزارت راه با این مقدار کاستی و نیاز و حوادث جاده ای و ریلی و زیرساخت های ناکافی و ....

پول هدر دادن نیست؟!

نهادهایی که چنین پولی را از جیب مردم جذب می کنند و شاید بیشتر از آن هم طلب می کنند آیا با توجه به عملکرد خود، در قبال مردم  احساس دین نمی کنند؟ 

حتی اگر سهم تقصیر  خطای انسانی در تصادفات بزرگ باشد، خود دلیل بی ثمری این نهادها در تربیت انسان های قانونمند و دیگرخواه و مسئول است. 

ای کاش برای یک سال بطور آزمایشی، همه این نهادهای تبلیغی و فرهنگی و مذهبی تعطیل شوند و بودجه آنها به بهبود ایمنی راه های کشور و نوسازی ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری و بهبود سیستم های امداد و فوریت های پزشکی  اختصاص یابد.

اقلا آنها که می توانند خدمت ملموسی ارائه کنند ، در ارائه خدمات خود تقویت خواهند شد.

 

فروغ فاریابی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز