Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:06:51 GMT

چالش بایدن با دولت معیوبی که ترامپ به جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۴۳۳۷

چالش بایدن با دولت معیوبی که ترامپ به جا گذاشت

"بیش از ۱۸ ماه بعد از آنکه وزارت کشاورزی آمریکا اقدام به نقل مکان دو آژانس تحقیقاتی از واشنگتن به کانزاس سیتی کرد و موج بزرگی از مهاجرت را از جانب هر دو واحد به راه انداخت، این آژانسها همچنان درگیر بازپس گیری نیروی خود هستند."

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن پست، مسائل موجود در وزارت کشاورزی آمریکا در سراسر دولت انعکاس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن و تیمش چند هفته بعد از در اختیار گرفتن دولت با چالشهای متعدد شامل همواره کردن عملیاتهای پر آشوب، تقویت روحیه‌های پایین آمده و تامین نیرو در سازمان‌های به مشکل برخورده روبرو هستند. به گفته تحلیلگران آنها باید به منظور دستیابی به این اهداف سیاستگذاری‌ها، سریعا حس ماموریت را منتقل کنند، دانش کارشناسی ایجاد کنند، عملکرد را بهبود بخشند، ثبات را تضمین کنند و اعتماد عمومی را مجددا به دست بیاورند.

مکس استی‌یر، رئیس و مدیر اجرایی گروه غیرحزبی "شراکت برای خدمت عمومی" درباره تیم بایدن گفت: آنها قرار است چالش سنتی گذار را داشته باشند اما اکنون باید آنها به آسیبهای نهادینه رسیدگی کنند.

استی‌یر اضافه کرد: شما رئیس جمهوری داشتید که با نیروی کار خودش وارد جنگ شد. اینطور نیست که با فشار یک دکمه دانش کارشناسی از دست رفته و آسیب وارد شده به روحیه خودش خودبخود جبران شود.

استی‌یر و دیگر کارشناسان دولت فدرال با نگاهی به کلیت سازمانهای دولت علایم یک بروکراسی آسیب دیده را می‌بینند:  مشاغل کلیدی خالی مانده‌اند، استعدادها رفته‌اند، سازمانها و وزارتخانه‌ها سیاسی شده‌اند و روحیه‌ها آسیب دیده‌اند.  همچنان که ترامپ و حامیانش وفاداری سیاسی را طلب کرده، حرفه‌ای‌گری کارمندان دولت را آزمایش کرده و آنها را جزو "دولت عمیق" ناسازگار میخواندند، آنها نیز در لاک دفاعی فرو می‌رفتند.

اندی اسلاویت، یک مشاور ارشد حوزه پاسخ به کروناویروس جو بایدن اخیرا در توئیتر در تحسین "روحیه قهرمانی بی سروصدای" نیروی کار فدرال نوشت: هر چه بیشتر من زمان را در واشنگتن دی.سی در آغاز این دولت سپری می‌کنم، بیشتر می‌فهمم که کارمندان پرسابقه دولت در چهار سال گذشته مجبور به تحمل چه چیزهایی شدند.

این در حالی است که راسل تی. ووت، که به عنوان مقام ارشد بودجه در دولت ترامپ خدمت کرده و اکنون رهبر یک اندیشکده حامی ترامپ تحت عنوان "مرکز بازیابی آمریکا" است، این که دولت گذشته سبب "معیوب شدن" کار دولت شده را به چالش کشید. او گفت: نظر من این است که همه تغییراتی که ما اعمال کردیم به ویژه در دفتر مدیریت و بودجه، منجر به قدرتمندتر شدن آنها شد.

بایدن تلاش دارد مقامهای باتجربه‌ای که اکنون بخشی از دولتش هستند را تشویق کند اما او می‌گوید که آنها باید برای کشور کار کنند نه برای شخص او.

بایدن روز پنجشنبه به دیپلماتها در وزارت امور خارجه گفت: من به شما باور دارم. ما خیلی زیاد به شما نیاز داریم. و من قرار است هوای شما را داشته باشم و این که این قول را به شما می‌دهم، همانطور که شما قرار است هوای مردم آمریکا را داشته باشید.

گروه‌های حامی مدیریت دولتی خوب به دولت جدید توصیه کرده‌اند یک برنامه کلی برای استخدام مجدد کارمندانی که در چهار سال گذشته دولت را ترک کرده و یا مجبور به استعفا از دولت شدند، به ویژه آنهایی که جانشین کردنشان از بابت دانش کارشناسی حوزه آنها سخت است، به اجرا در بیاورد.

یک دستیار ارشد بایدن که نامش را فاش نکرد، گفت، بازسازی دولت فدرال وسیعتر از چیزی که انتظار می‌رود است. او گفت: ما می‌دانستیم خانه‌ای که قرار است بازسازی کنیم در زمینی متزلزل است. ما دریافتیم که این خانه‌ای است که احتیاج به تعمیر دارد.

یکی از تمرکزهای دولت بایدن بازسازی گوشه‌هایی از دولت، از آژانس حفاظت محیط زیست تا یگان دیپلماتیک وزارت خارجه، که به دنبال کنار رفتن کارمندان با تجربه یا بازنشسته در دولت ترامپ خالی شده و دیگر جایگزین نشدند، است.

برخی از سطح بالاترین کناره گیری‌های کارمندان با انگیزه اعتراض به ترامپ و این که او مرزهای قانونی قدرتش را آزمایش می‌کند رخ داد، همچون مجموعه کناره گیری‌ها در وزارت دادگستری.

آژانسهای فدرال همچنین در حالی که ترامپ از انتصاب نیروهای جانشین از جمله برای سمتهای مهم امنیت ملی سرباز زد دچار آسیب شدند. بر اساس تحلیل پایگاه دیفنس نیوز در ۲۰ نوامبر، تا پایان دولت ترامپ تقریبا نیمی از ۶۰ سمت ارشد در وزارت دفاع آمریکا از سوی افراد تایید شده توسط سنا پر نشدند و این منجر به پر شدن یک پنتاگون توخالی با مقامهای موقت از جمله در ارشدترین سمتش شد.

یک ماموریت مهم دیگری که انتظار بایدن را می‌کشد، از کانون توجه خارج کردن آژانسهایی است که ترامپ آنها را به عنوان به اصطلاح دولت عمیق لکه دار کرد و این که دولت باید به شکلی سختگیرانه غیرسیاسی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترامپ جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل

ضرب الاجل دولت بایدن برای ارائه گزارش به کنگره درباره نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر در غزه توسط اسرائیل، امروز به پایان می‌رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چهار منبع آگاه اعلام کردند ضرب الاجل دولت بایدن برای ارائه گزارش به کنگره درباره نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر در غزه توسط اسرائیل، امروز به پایان می رسد.

براساس یک تفاهم نامه امنیت ملی تحت عنوان NSM-20، که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را در ماه فوریه به امضا رساند، وزارت امور خارجه باید تا امروز 8 مه گزارشی را به کنگره ارائه دهد که آیا تضمین های امنیتی معتبری را از سوی اسرائیل یافته‌اند که نشان دهد این رژیم با استفاده از تسلیحات آمریکایی، قوانین آمریکا یا قوانین بین‌المللی را در قبال مردم فلسطین نقض نکرده‌اند.

این چهار منبع افزودند: دولت به کمیته های کنگره اطلاع داده که ضرب الاجلی را برای ارائه این گزارش تعیین نمی کند اما امیدوار است ظرف چند روز آینده این گزارش را ارائه دهد. دو مشاور کنگره نیز اظهار کردند شواهدی درباره ارتباط این تاخیر با نگرانی های سیاسی وجود ندارد.

چند روز پیش، در پی انتشار گزارشی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را در غزه نقض می کند، سناتور دموکرات کریس ون هولن در بیانیه‌ای، ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را مورد تردید قرار داد.

براساس یک گزارش کوتاه داخلی وزارت امور خارجه آمریکا، برخی مقامات ارشد آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه توصیه کردند که تضمین‌های معتبر و قابل اطمینانی از اسرائیل نیافتند که نشان دهد این رژیم از سلاح‌های آمریکایی طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر استفاده کرده و ممکن است قوانین بین‌المللی در غزه را نقض کرده باشد.

در ارزیابی مشترک 4 اداره تحت نظر وزارت امور خارجه گفته شده که تضمین‌های اسرائیل قابل اطمینان و معتبر نیست. در این ارزیابی همچنین به 8 نمونه از اقدامات نظامی اسرائیل اشاره شده است که مقامات معتقدند سؤالات جدی را درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ایجاد کرده است.

در بخش دیگر این گزارش داخلی هشدار داده شده است که بلینکن با معلق کردن ارسال کمک‌های آمریکا، توانایی اسرائیل برای رویارویی با تهدیدات احتمالی بیرون از حریم هوایی خودش را محدود کرده است و مستلزم آن است که واشنگتن فروش سلاح به کشورهای دیگر منطقه در زمان حاضر و در آینده را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.

در همین حال ون هولن و برخی دیگر قانون گذاران دموکرات، جو بایدن را برای تحمیل شروط بر کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند تا این رژیم برای کاهش کشتار غیرنظامیان در غزه تحت فشار قرار گیرد.

سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن: در صورت حمله به رفح، به اسرائیل سلاح نخواهیم داد
  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • پایان فرصت دولت بایدن برای گزارش به کنگره درباره اسرائیل
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا