Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اثربخشی اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در بهره‌وری آب و افزایش تولید در واحد سطح، از ارز آوری ۵۳۵ میلیون دلاری صادرات محصولات گلخانه‌ای خبر داد. خبرگزاری میزان - محمد‌مهدی برومندی در آیین افتتاح پروژه‌های ملی کشاورزی با استناد به اولویت‌های اسناد بالادستی، نظام قانون بودجه کشور، برنامه ششم توسعه و برنامه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و ضرورت تولید غذا و امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها و کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان تولید سبزی و صیفی در حال حاضر ۲.۸ میلیون تُن و میزان تولید شاخه گل به رقم سه میلیون تُن رسیده است، افزود: تا پایان دولت دوازدهم این میزان تولید در حوزه سبزی و صیفی به ۳.۵ میلیون تُن و در بخش تولید شاخه گل به ۴.۲ میلیون شاخه افزایش پیدا خواهد کرد.
وی در ادامه به اثربخشی و نقش اجرای طرح‌های گلخانه‌ای و اهمیت آن برای کشور اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های گلخانه‌ای باعث افزایش ۱۰ برابری در بهره‌وری آب و تولید در واحد سطح می‌شود؛ در شرایط سخت اقتصادی این بخش با صادرات ۸۰۰ هزار تُن محصولات سبزی و صیفی موجب ارزآوری ۵۰۰ میلیون دلاری و همچنین با صادرات گل درآمد ۳۵ میلیون دلاری را برای کشور به ارمغان آورد و تمامی این اتفاقات در شرایط تحریم‌ها و کمبود‌های شدید منابع اعتباری اتفاق افتاده است. بیشتر بخوانید: افتتاح ۳۷۲ طرح کشاورزی با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر/ تولید ۱۱.۳۳ میلیون شیر در کشور انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی امنیت غذایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی امنیت غذایی میلیون دلاری گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم   در خصوص دامپروری در استان گفت:ت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک و سنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ راس در استان قم فعال است.

وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تامین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار