Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:16:09 GMT

پیام امام و مفاهیم انقلاب با نوارکاست انتقال یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۱۱۷

پیام امام و مفاهیم انقلاب با نوارکاست انتقال یافت

حجت الاسلام والمسلمین غفاری گفت: انقلابیون برای انتقال پیام امام خمینی(ره) و مفاهیم انقلاب به مردم از طریق نوار کاست‌ها و به صورت محرمانه کار را به سرانجام رساندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین غفاری در گفتکو با صبح زاگرس با تبین نقش رسانه در تحقق انقلاب اسلامی و آینده نگری رسانه در گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری سال های54 سخنرانی داشتند که در قالب طرح کلی، اندیشه های انقلاب اسلامی مطرح شده است و به عنوان یک طرح تمدن ساز در دانشگاه آزاد کشور مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در زمان شاه ما برای کپی کردن چندین صفحه مشکل داشتیم که امروز ما به درستی شاهد تحول در حوزه صنعت چاپ هستیم و بهترین امکانات بروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری گفت: نبود امکانات برای انتقال مفاهیم انقلاب در روزهای آغازین انقلاب از مشکلات اساسی بود ولی امروز وجود انواع و اقسام رسانه در جامعه و حضور انواع نرم افزار ها و روزنامه ها و سایر وسایل ارتباطی نشانه ای عظیم از دستاورد های انقلاب اسلامی است.

مسول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: رسانه به معنای رساندن پیام است که هر ابزاری برای رساندن پیام با شعاع مختلف است که وجود یک پیام رسان می تواند در انتقال برد مطلب به مخاطب موثر باشد.

وی گفت: برابر تعریف صورت گرفته منابر نیز به عنوان بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشمد انقلاب در روزهای بود که خبری از این ابزارهای پیشرفته امروزی نبود و زمانی نوار کاست، مساجد و منابر در مساجد و اعلامیه ها و شب نامه بودند.

غفاری گفت: نوار کاست در مقابل حضور ابزار قدرتمند شاه و رژیم استکبار جهانی مشکلات اساسی داشتیم و تلویزیون و سینما در اختیار رژیم بود و حتی روزنامه ها به طور کلی در اختیار آنان بود ولی از طرف نیروهای انقلابی در مقابل این همه قدرت رسانه ای همین نوار کاست ها با برد کوچک با نبردی نابرابر بود.

وی در ادامه گفت: انقلابیون برای انتقال پیام به مردم امام خمینی(ره) به مردم را از طریق همین نوار کاست ها و با هزاران مشکل و به صورت محرمانه در اختیار برخی نواب خاص صورت می گرفت که با هزاران سختی و با جانمایی خیلی حرفه ای جاساز می شد و به دست گروه های مختلف مردمی می رسید.

مسول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت:روشنگری حضرت امام خمینی(ره) تنها از طریق همین کاست های صوتی منتقل می شد که به عنوان سمبل تکنولوژیک انقلاب اسلامی نیز معرفی می شد و نویسنده امریکایی نوشته بود انقلاب نوار کاست منتقل کننده پیام انقلاب به مردم بود.

وی تاکیدکرد:ارزان بودن و در دسترس بودن نوار کاست و قابلیت تکثیر آن در بین مردم و مرکز ثقل این سازماندهی حضور روحانیت در قم بود و این مهم در حوزه علیمه صورت می گرفت .

غفاری در ادامه گفت: این درحالی بود که اگر ساواک این روحانیون و توزیع کنندگان را می گرفت به شدیدترین سبک ممکن آنان را شکنجه می کردند  و گاها نیز به شهادت می رساندند.

وی تاکیدکرد: برخی اندیشمندان و روزنامه نگاران اروپایی نهضت امام خمینی(ره) را نهضت کاست می نامیدند چرا که تنها رمز انتقال این مباحث از طریق همین کاست ها صورت گرفته بود و وقتی نوار کاست در تبریز و یزد و قم ضبط می شد و کشتار مردم ضبط می شد مردم مهیج تر می شدند و به انقلاب امیدوار تر می شدند.

مسول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت:مردم در ابتدای انقلاب کمترین دسترسی را به منابع و پیام رسان ها داشتند و دومین و سیله انتقال سخنرانی ها در مساجد بود که نقش مهمی در روشنگری انقلاب داشت.

وی گفت: کار سخنرانی ها خیلی سخت بود و گاهی ممکن بود ساواکی و یا شخص رئیس کلانتری در جمع مردم می نشست و مخاطرات اساسی برای سخنران در پی داشت.

غفاری گفت: مسجد گوهرشاد، مسجد اعظم قم، مسجد شهیدان گچساران،  مدرسه فیضیه قم مرکز جوشش انقلاب بود و در همین مساجد بود که جنبش ها و نشرها و تبلیغات مختلف صورت می گرفت.

مسول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: مسجد کانون انقلابی گری و ارضای مسائل روحی است که باید به سیره و رویکرد انقلاب در گام دوم نسبت به آن انقلابی تر عمل کنیم.

وی تاکیدکرد: یک محقق امریکایی گفت: مخالفت با شاه توسط مبلیغین دینی توسط 90هزار روحانی و مساجد در سراسر کشور سازماندهی شدند و کانون اصلی انقلاب همانند شبکه در جامعه توزیع می شد.

غفاری گفت: مسجد شهیدان گچساران یکی از پایگاه های مهم در حوزه نشر انقلاب و روشنگری بود که تعدای از انقلابیون این پایگاه به شهادت رسیدند.

مسول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: امروز مشکلاتی در سطح استان داریم ولی این مشکلات در گذشته برای ما آرزو بود که این حاکمیت فقه در تار و پود زندگی مردم قرار گرفت.

غفاری گفت :هرچند مشکلاتی در حوزه های مختلف و سو مدیریت ها داریم ولی مقاومت مردم در دو سال گذشته در طول تاریخ وجود نداشت ولی امروز مردم و حاکمیت سختی ها را تحمل می کنیم تا انقلاب ما به سرمنزل خویش برسد و سختی ها و مشکلات را تحمل می کنیم.

وی اظهارکرد: وجود امکانات گسترده رسانه های در سطح استان و گازرسانی به روستاها بهبود وضعیت خدمات رسانی به مناطق محروم در انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران ستم شاهی نیست و چرا که در دوران ستم شاهی حتی یک خط تلفن نبود و روستای ما حتی جاده ارتباطی نداشت ولی امروز خطوط مختلف تلفن همراه و تلفن ثابت و اینترنت و جاده و خدمات ارزشمند انقلاب به دور دست ترین نقاط کشیده شد که این انقلاب پر آوزاره تر از گذشته در حال تعمیق و گسترش است.

غفاری گفت: در روزهای انقلاب وقتی دسترسی به روزنامه نداشتیم بحث شب نامه ها از سوی انقلابیون صورت می گرفت که در کاغذ های A4 و با دست خط زیبا نوشته می شد و در اختیار مردم به صورت شبانه و مخفیانه قرار می گیرفت.

مسول امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: چه خون ها که ریخته شد و چه کسانی که زندانی و شکنجه کشیدند تا انقلاب ما به اینجا رسید و باید همه در پاسداشت و گرامیداشت این انقلاب کوشا باشیم.

وی گفت: اگر نوار کاست و منابر و شب نامه ها نبود هرگز به این مهم در جایگاهی که رسیدیم، نمی رسدیم و امروز وقتی پیشرفت ها را نسبت به قبل از انقلاب  می بینیم لذت می بریم.

غفاری گفت: در ابتدای صداوسیمای مرکز استان ما کمبود مجری، گروه های گویندگی و غیره داشتیم و حتی مشکلات اساسی در حوزه های ارتباطی در سطح استان داشتیم ولی امروز بهترین مجریان در سطح ملی را داریم و اخبار ما به سمت امید آفرینی در جامعه در حال حرکت است.

وی افزود: زمانی ما فقط با صدای خروس صبحگاهی بیدار می شدیم و اخبار را از طریق اهوار دنبال می کردیم ولی امروز انقلابی عظیم در حوزه رسانه صورت گرفت که رسانه، تلویزیون، پیام رسان های مختلف و تکنولوژی های پیشرفته در حال کار هستیم که این پیشرفت ها به گونه ای شده است که حتی تلویزیون را به حاشیه برده است و باید رسانه پسا انقلاب دارای تحرکات ارزشمندی شود.

وی گفت: در گروه های متعدد فضای مجازی باید حضوری مقتدرانه داشته باشیم و با روشنگری در مسیر انقلاب و رهبری گام های اساسی برداریم.

مسئول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت:توصیه می کنیم برای حضور معنا دار انقلاب در حوزه های مختلف با اخلاق اسلامی و روشنگری حضور پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی امام خمینی ره صورت می گرفت برای انتقال ولی امروز نوار کاست غفاری گفت کاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم