Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:40:46 GMT

میزان بارش‌ها در استان مرکزی ۶ درصد کاهش دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۳۰۰

میزان بارش‌ها در استان مرکزی ۶ درصد کاهش دارد

«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۲۲.۹ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد:  میزان بارندگی ۲۴ ساعت در اراک، به ۳.۱ میلیمتر، ساوه ۲ دهم، تفرش ۶ دهم، خمین ۴.۷، محلات ۴.۱،  شازند ۹.۶، خنداب ۴.۷، کمیجان ۱.۳، دلیجان ۲.۷، آشتیان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱، غرق آباد یک، فرمهین ۱.۵ و  مامونیه هفت دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می دهد فعالیت سامانه بارشی در ساعات آتی و تا عصر امروز (یکشنبه) یا اوایل شب در استان تداوم دارد و  پس از آن از مناطق شرقی استان بتدریج عبور می کند.

مرادی اظهار داشت: بنابراین در این مدت در برخی از مناطق بویژه در مناطق نیمه جنوبی استان مرکزی گاهی رگبار باران و در ارتفاعات احتمال رگبار برف پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: با عبور سامانه بارشی حداقل تا پایان هفته پدیده بارشی در استان پیش بینی نشده و در این مدت آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دمای روزانه پیش بینی می‌شود.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: ساوه با بیشینه دمای ۱۴.۵درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱.۸  درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 ایستگاه هواشناسی اراک به عنوان اولین مورد در استان مرکزی در سال ۱۳۲۷ در مرکز شهر تاسیس شد و بعد از مراحلی اداره هواشناسی اراک در سال ۱۳۷۴ به اداره کل هواشناسی استان ارتقاء یافت و در سال ۱۳۸۶ نیز  مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی استان به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها اراک وضعيت هوا استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور بارندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک وضعيت هوا استان مرکزی اراک وضعيت هوا استان مرکزی سازمان هواشناسی كشور بارندگی اخبار کنکور استان مرکزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: پیرو ورود سامانه بارشی جدید به خراسان شمالی، هشدار زرد هواشناسی برای روز سه‌شنبه صادر می‌شود.

وی وزش باد لحظه‌ای شدید را از مخاطرات این سامانه دانست و افزود: این پدیده در بیشتر نقاط استان به همراه بارش باران و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از احتمال وقوع تگرگ در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از ذهن نیست.

هاشمی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه موج جدید بارشی به استان وارد می‌شود و تا پنج‌شنبه شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 751069

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • پیش بینی هواشناسی
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۲درصدی بارش در لرستان/ ۷۴۶میلی‌متر در «شول‌آباد» ثبت شد
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد