Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سجاد پورالحسینی، کارشناس حوزه نفت و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات جذب در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: در نظر من پژوهشگاه صنعت نفت تاثیر خاصی در نخبه گزینی ندارد به دلیل این که آن جایگاهی که باید در صنعت نفت داشته باشد را ندارد.

او با اشاره به قرار نداشتن این پژوهشگاه در جایگاه خاص خودش بیان کرد:متاسفانه فارغ التحصیلان و پژوهشگران برتر حوزه نفت که عمدتا دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت هستند، برای جذب در این پژوهشگاه ابتدا باید استخدام وزارت نفت باشند و همانطور که همه می‌دانیم کارمند وزارت نفت شدن کار بسیار سختی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورالحسینی ادامه داد:افرادی که رزومه خیلی عالی دارند به دلیل قوانین نادرست برای ورود به پژوهشگاه صنعت نفت از دست می‌دهیم. در واقع این پژوهشگاه تنها کسانی را جذب می‌کند که از خانواده وزارت نفت باشند.

او گفت: چه بسا بسیاری از افراد باشند که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و خیلی هم انرژی و انگیزه دارند، اما چون کارمند وزارت نفت نیستند، نمی‌توانند از ظرفیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

استخدام رسمی در وزارت نفت نداریم/ نخبگان برای جذب قراردادی در سایت وزارت نفت ثبت نام کنند دانشگاه صنعت نفت، افت کرده است

این کارشناس حوزه نفت و انرژی درباره شرایط فعلی دانشگاه صنعت نفت اظهار کرد: دانشگاه صنعت نفت سال‌ها قبل از دانشگاه تهران تاسیس شده است، دانشگاهی که تمام دانشگاه‌های برتر دنیا در زمینه نفت آن را می‌شناسند و از لحاظ تاسیس سومین دانشگاه نفتی جهان بوده اکنون با یک نوع رفتاری که بی‌مهری است، بسیار افول کرده و طی سال‌های اخیر حتی متقاضیانی که داشته هم از نظر علمی افت کرده اند.

او گفت: در گذشته رتبه‌های قبولی این دانشگاه خیلی بالا بود، ولی وقتی دانشجویان می‌بینند که حتی اگر در این دانشگاه درس بخوانند، حمایتی نمی‌شوند این افت طبیعی است. کسی که به عنوان مثال در رشته مهندسی نفت تحصیل می‌کند قطعا قرار نیست در آینده در کارخانه شیر و لبنیات کار کند و باید جذب صنعت نفت شود، اما وقتی این اتفاق نمی‌افتد، دیگر افرادی که سطح علمی بالایی دارند، تمایلی برای درس خواندن در این دانشگاه پیدا نمی‌کنند.

این نخبه صنعت نفت ادامه داد: وزارت نفت باید بتواند با ایجاد پروژه‌های جدید در شرکت نفت، شرکت‌های وابسته به آن و حتی شرکت‌های خصوصی و پیمانکاری، امکان جذب این افراد در صنعت نفت را فراهم کند، اما وقتی تقاضایی برای جذب این افراد وجود ندارد، بسیاری از آن‌ها برای تحصیلات تکمیلی پذیرش دانشگاه‌های خارجی را می‌گیرند.

او بیان کرد: وقتی شرکتی مثل توتال یا سعودی آرامکو، هر ساله هزینه‌ها و بورسیه‌هایی را برای پذیرفتن دانشجویان در دانشگاه‌های تخصصی در نظر می‌گیرند و نیروی مورد نیاز خود را آموزش می‌دهند، یعنی می‌خواهند در آینده از این افراد استفاده کنند و برای آن‌ها برنامه ریزی دارند، اما در ایران اینطور نیست و به نظر من، ما برای سال‌های آینده قطعا به مشکل خواهیم خورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت پژوهشگاه صنعت نفت استخدام نفت پژوهشگاه صنعت نفت دانشگاه صنعت نفت وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور

فیفا در آستانه تغییر قوانین برای برگزاری مسابقات لیگ‌های داخلی در خارج از آن کشور است.

طرفداری | فیفا پس از چهار سال به فکر تغییر یکی از قوانین مهم خودش است. لغو ممنوعیت برگزاری بازی‌های لیگ‌های داخلی در خارج از آن کشور.

به گزارش اتلتیک، فیفا در حال بررسی تغییر قوانینی است که می‌تواند به طور قابل توجهی نحوه عملکرد فوتبال باشگاهی در سطح بین‌المللی، به خصوص در ایالات متحده را تغییر دهد. در حال حاضر، قوانین فیفا برگزاری مسابقات لیگ داخلی را در خارج از خاک کشور محل استقرار لیگ ممنوع می‌کند. با این حال، در یک تحول اخیر، فیفا اعلام کرده است که ممکن است این قانون را تا پایان سال ۲۰۲۴ تغییر دهد.

این تغییر در پاسخ به یک دعوای حقوقی ضد انحصاری است که توسط شرکت تبلیغات ورزشی Relevent Sports علیه فیفا و فدراسیون فوتبال ایالات متحده (USSF) مطرح شده است. Relevent Sports که پیش از این مسابقات دوستانه پیش‌فصل بین‌المللی باشگاه‌ها موسوم به جام قهرمانان بین‌المللی را برگزار کرده بود، در سال ۲۰۱۸ خواستار برگزاری یک بازی لیگ داخلی اروپا در خاک ایالات متحده بود. با این حال، USSF با استناد به قوانین فیفا، از این اقدام جلوگیری کرد.

Relevent Sports سپس از فیفا و USSF به دلیل نقض قوانین ضد انحصار ایالات متحده که از تبانی یا انحصار ناعادلانه جلوگیری می‌کند، شکایت کرد. در ماه آوریل ۲۰۲۴، Relevent و فیفا به توافقی رسیدند که به موجب آن فیفا به عنوان یکی از متهمان از پرونده کنار گذاشته شد. با این حال، جزئیات این توافق به طور علنی فاش نشده است. اگر فیفا قوانین خود را تغییر دهد، اساس دعوای ضد انحصاری Relevent ممکن است از بین برود. زیرا قوانینی که USSF مدعی بود برای جلوگیری از برگزاری مسابقات خارجی Relevent در سال ۲۰۱۸ از آنها پیروی کرده است، دیگر قابل اجرا نخواهد بود.

راه درآمدزایی بیشتر برای باشگاه‌های بزرگ باز می‌شود

فیفا چهار سال قبل برگزاری بازی‌های لیگ داخلی در کشورهای دیگر را ممنوع کرده بود. در آن زمان این ممنوعیت، خبر ناگواری برای لالیگا بود؛ چراکه آنها تلاش زیادی برای انجام چند بازی از این لیگ، در کشورهای دیگر برای درآمدزایی کرده بودند. تصمیم فیفا، تیم‌ها را ملزم می‌کند که در خانه خود از تیم حریف میزبانی کنند و هر اقدامی که مانع این کار شود، روح این رقابت‌ها را می‌شکند.

اما اگر این قانون مهم فیفا لغو شود، تیم‌هایی همانند رئال مادرید و بارسلونا می‌توانند چند بازی از لالیگا و حتی ال‌کلاسیکو را در کشورهای ثروتمندی چون ایالات متحده برگزار کنند تا از این راه درآمد بیشتری بدست آورند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟