Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین رسول حق شناس، امام جمعه شهر خورزوق استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب در رابطه با پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بود که خیلی زود دشمنان فراوانی پیدا کرد؛ از این جهت که رشد و پیشرفت نظام اسلامی و ملت ایران خاری شد در چشمان دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین و  از همان ابتدای انقلاب،  دشمنان نظام دنبال ایجاد یک تصویر غلط از انقلاب اسلامی و عملکرد نظام در داخل و خارج از کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: امروز با موضوعی به نام جنگ شناختی مواجهیم و دشمن به دنبال آن است تا  به نوعی فکر ایرانی ها و جهانیان را نسبت به نظم اسلامی مخدوش کند اما وقتی انسان به مجموعه نطام اسلامی و دشمنان آن  نگاه می کند می بیند که مسیر رو به رشدی را طی می کند؛ هرچند ما منکر مشکلات و کم و کاستی ها نیستیم اما می بینیم برای قدرتهای استکباری  وقدرتهای شیطانی موضوع نظام اسلامی و نحوه مواجهه با این نظام الهی موضوع اول و مهمترین مسأله آنهاست و در انتخاباتشان در مورد موضوع ایران صحبت می کنند که کاندیدهای انتخاباتی آمریکا بعد از پیروزی قرار است با ایران چکار کنند و  وقتی سرکار می آیند می بینیم که نماینده ویژه ای در امور ایران می گذارند؛ این گونه تحرکات  نشان می دهد نظام اسلامی یک نظام موفق در رشد و پیشرفت است و پیشرفت فزاینده ای را دارد.

حجت الاسلام  حق شناس افزود:در بحث آزادی های مدنی و سیاسی،  انسان وقتی نگاه می کند، نظام پوسیده شاهنشاهی در این مورد زمین تا آسمان با نظامهای حاکم در دنیا از نظر آزادی و منش سیاسی متفاوت بوده است.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: ما در دنیا چند نوع حکومت داریم؛ حکومتهایی که شایسته سالار هستند و فارغ از قومیت، حزب و  گرایش سیاسی شایسته ها را حاکم می کنند؛ حکومتهایی که اشراف سالارند و در آن اشراف زاده ها و کسی که از خاندان حاکمان زاده می شود و پادشاه زاده است می تواند حاکم شود؛ مثل انگلیس و خیلی از کشورهای غربی که هنوز سیستم حکومتی اشراف سالار را دارند؛  یا حکومت هوشمند سالار که افراد باهوش و خلاق در آن حکومت می کنند، یا حکومتهای قدرت سالار که هر که توانش را پیدا کند حکومت را به دست بگیرد می تواند حاکم شود؛ حکومتهایی که فئودال و مالک سالار هستند و سرمایه دارها می توانند در آن حاکم شوند و نهایتا  حکومتهای فن سالار که به متخصصن زمینه حکومت می دهند و در ایران هم رگه هایی از این تفکرات وجود دارد.

حجت الاسلام حق شناس اظهار داشت: با چند شاخصه و نماد آزادی سیاسی، می توان وجود دموکراسی را در یک کشور محک بزنیم که یکی وجود احزاب است؛  در نظام شاهنشاهی احزابی شکل گرفت منتها در این اواخر محمد رضا شاه حزب رستاخیز را تشکیل داد که چند شعار محوری داشت و به همه گفته بود عضو این حزب بشوند،  چند میلیون نفر مجبور شدند عضویت در این حزب را بپذیرند چون شاه گفته بود اگر کسی عضو رستاخیر نشود بی وطن است و باید از این کشور برود و اگر مخالفت با این حزب کند به زحمت می افتد.

امام جمعه خورزوق افزود: اما امروز بیش از هزار حزب داریم که کار سیاسی انجام می دهند هر چند بسیاری از آنها هم کار مفید و مؤثری برای ایجاد و تربیت نیروهای سیاسی و به دست گرفتن قدرت توسط پرورش یافتگان احزاب انجام نمی دهند، ولی وجود احزاب که از دوره امیر کبیر این فکر در ایران رسوخ کرد نشان دهنده وجود دموکراسی است؛ در ایران امروز هزاران حزب وجود دارد؛ در دوران پهلوی یک حزب و آن هم حزب زیر نظر شاه بود؛ رئیس آن را شاه مشخص می کند و آزادی عملی به مردم نمی دهند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که نشان دهنده دموکراسی است، مردم سالاری و وجود انتخابات است، در دوره پهلوی به تبع بحث مشروطه و ایجاد مجلس شورای ملی، انتخابات مجلس برگزار می شد؛ اما انتخاباتی که شخص شاه و ساواک برای به حکومت رسیدن و نماینده شدن اعضا؛ تأثیر مستقیم و دخالت مستقیم داشتند؛ اما بعد از  انقلاب اسلامی ما 8 نوع انتخابات گوناگون را داشتیم و بیش از 40 بار در این کشور انتخابات برگزار شده؛ انتخاباتی که بر خلاف حضور دو سه میلیونی قبل از انقلاب ، به طور میانگین بالای 60 درصد مشارکت مردمی داشتیم؛ از همه پرسی تأسیس نظام اسلامی تا همه پرسی قانون اساسی و ریاست جمهوری، خبرگان ملت، مجلس، شوراهای اسلامی شهر و روستا که بالاترین میزان مشارکت را در دنیا شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام حق شناس  اظهار کرد: نکته دیگر که نشان دهنده آزادی مدنی در یک کشور است، وجود کتاب و روزنامه است؛ در عصر پهلوی بعد از دوره امیر کبیر نشریه وقایع اتفاقیه منتشر شد و تا 540 نشریه مختلف در کشور در عصر قاجار چاپ شد که در دوره پهلوی این عدد به 86 نشریه کاهش پیدا کرد و رضا شاه به صراحت می گفت من قلم مخالفین را می شکنم و زبان مخالفین را می برم.

وی ادامه داد: نکته دیگر که میزان آزادی مدنی را نشان می دهد، آزادی در انتقاد از ارکان حکومت است؛ در دوره پهلوی ساواک انتقاد از حکومت و شاه را منع کرده بود و افرادی هم به واسطه این انتقادها شهید می شدند؛ مثل آیت الله سعیدی که سال 49 صرفا به جرم اینکه به حضور سرمایه داران صهیونیست اعتراض کرده بود به شهادت رسید؛ هزاران زندانی سیاسی به جرم اهانت به شاه یا انتقاد از عملکرد شاه در همکاری با آمریکا و اسرائیل در مخوف ترین زندانهای ساواک و زندانهای که در عصر پهلوی وجود داشت، زندانی بودند.

حال اینکه امروز در مقابل شخص رهبری، جوانان عزیز ما، دانشجویان نخبه به بالاترین ارکان حکومت و عملکرد حاکمان آزادانه انتقاد می کنند و  نه تنها برخوردی با آنها نمی شود بلکه برای رشد و پیشرفت کشور، انتقاد آنها با استقبال هم مواجه می شود؛ لذا یکی از عرصه هایی که نظام اسلام در آن بالندگی و حرف برای گرفتن دارد بحث توسعه آزادیهای مدنی و سیاسی در کشور است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دهه فجر99 انقلاب اسلامی نظام اسلامی حجت الاسلام نشان دهنده حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.

«سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم دارند، تصریح کرد: آنها که می‌گویند دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند که تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته هم شاهد کاهش تورم بودیم، اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود و چند سال متمادی تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرد، اما با روی کار آمدن دولتِ مردمی تمام این ها ساماندهی شد و نرخ تورم و رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت و از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام داده، بیان کرد: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ما محسوب می شود که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه ی مردم بود، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آقای رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود