Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نبوتی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم برای کنترل ویروس کرونا باید از حضور در اجتماعات و مراسمی مانند ترحیم پرهیز کنند زیرا یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا همین مراسم است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پیک چهارم کرونا محدودیت های جدیدی در ایذه اعمال خواهد شد، از این به بعد تحویل جسد متوفی از سردخانه به خانواده وی، تنها از ساعت ۶ الی ۸ صبح امکان پذیر خواهد بود و در ساعتی غیر از زمان ذکر شده تحویل جسد صورت نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ایذه با درخواست از مردم برای عدم حضور در قبرستان ها در پنجشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد: درب ورودی قبرستان های شهرستان ایذه در روز پنجشنبه بسته خواهد بود، از مردم درخواست می‌کنیم از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

نبوتی ادامه داد: از طریق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان به خوانندگان مراسم و ماشین های حمل آنها تذکر داده شده و در صورت تکرار با آنها برخورد خواهد شد.

وی حصول نتیجه از تمام این تصمیمات را منوط به همکاری مردم دانست و تاکید کرد: هدف ما حفظ سلامتی مردم و پایین آمدن آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان است برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به کمک و همکاری مردم نیاز جدی داریم مردم تا اطلاع ثانوی از حضور در هرگونه مراسم ترحیم و تجمعات این‌چنینی پرهیز کنند تا سلامتی خود، خانواده و اطرافیانشان را حفظ نمایند.

۱۳ شهروند ایذه ای در یک مراسم ترحیم به کرونا مبتلا شدند

ایمان نوروزی منش رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایذه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از مثبت شدن تست کرونای یک شهروند، با خانواده فرد تماس گرفته شد و اهمیت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اعزام تیم رهگیری با هدف قطع زنجیره انتقال توضیح داده شد و پس از جلب رضایت سرپرست خانوار، از اعضای خانواده تست گرفته شد که یک مورد مثبت و مابقی اعضای خانواده منفی بودند، آموزش ایجاد قرنطینه خانگی نیز برای افراد مبتلا انجام گرفت.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان ایذه در ادامه گفت: هنگام گرفتن گزارش شرح حال اهالی روستا متوجه شدیم که این افراد در روزهای گذشته در مراسم عزاداری شرکت کرده بودند. 

وی در ادامه بیان کرد: در این مرحله رهگیری و افراد مرتبط با این بیماران در روستا انجام شد که در نتیجه تست ۱۰ نفر مثبت اعلام شد، پس از ملاحظه وضعیت روستای دهنو سریعا سه تیم رهگیری و یک تیم مراقبتی تشکیل و راهی روستای دهنو شدند.

نوروزی منش با بیان اینکه از تمامی کسانی که در مراسم عزاداری شرکت کرده بودند تست گرفته شد گفت: خوشبختانه تنها نتیجه رپید تست ۲ نفر مثبت و مابقی منفی بود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت اصول قرنطینه و اصول تغذیه مطلوب با توجه به بروز علایم کرونا در افراد در معرض خطر به خانواده ها داده شد و تاکید گردید در صورت بروز هر گونه علائم به سرعت به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند، بیماران نیز درایزوله خانگی به سر ببرند، همچنین آموزش استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و در معرض خطر بودن افراد پرخطر به خانواده ها داده شد .

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا ایذه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ایذه کرونا ویروس کرونا ایذه اخبار کنکور داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

دکتر علی رضا حیدری معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه مرکزی در این مراسم گفت: دستورالعمل اساتید نمونه بازنگری و ابتدای سال تحصیلی گذشته به همه دانشگاه ها ابلاغ شد، ۴ یا ۵ ماه فرصت داده شد تا دانشگاه ها افراد واجد شرایط رو معرفی کنند.

وی ادامه داد: تا ۳۰ دیماه فرصت داده شد افراد معرفی شوند. این درحالی بود که برخی از دانشگاه ها تاخیر داشته و تا فرودین نیز پرونده هایی از دانشگاه ها به دبیرخانه ارسال می شد.

معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم گفت: در این دوره ۱۵۰ پرونده بعد از مرحله اول ارزیابی توسط دانشگاه ها ارسال شد برخی دانشگاه نیز اعلام‌کردند بعد از ارزیابی افراد معرفی شده شرایط نداشتند و معرفی نشدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۷ پرونده ارزیابی نهایی شد که تمامی ۸۷ نفر شایسته بودند ولی با توجه به یک سری معیارها ۶۵ نفر عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه انتخاب شدند که امیدواریم کمک بیشتر برای دانشگاه باشند.

کد خبر 6093045 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان