Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:37:13 GMT

۶۵۰ هکتار طرح مرتعداری در لرستان تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۷۴۱

۶۵۰ هکتار طرح مرتعداری در لرستان تهیه شد

به گزارش ایرنا" شیرزاد نجفی روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس تجلیل از برگزیدگان ملی کشاورزی با حضور رییس جمهوری افزود: همچنین تا پایان سالجاری برای ۷۰ هزار هکتار از مراتع استان، طرح مرتعداری اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این مهم در راستای اجرای طرح های تلفیقی به منظور اصلاح و توسعه مراتع با اولویت کاشت گیاهان دارویی، اشتغال زایی و بهبود معیشت مجریان طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح مرتعداری دالانی به مساحت ۳۷۵ هکتار در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز با هدف کاهش فشار بهره برداری از مراتع، تقویت زمینه های مشارکت بهره برداران در حفاظت، احیا، توسعه پایدار، افزایش سرمایه گذاری در بخش مرتع، تقویت پوشش گیاهی و حفظ خاک اجرا شده است. 

 نجفی با بیان اینکه مجری این طرح به عنوان برگزیده استانی تقدیر شده است افزود: در این راستا، کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۹ هکتار، بوم گردی و گردشگری در ۱.۶۷ هکتار، پرورش آبزیان در سطح ۳۳ هزار مترمربع و کاشت نهال در ۳۰ هکتار اجرایی شده است. 

آیین تجلیل از ۶ برگزیده ملی بخش کشاورزی استان لرستان روز یکشنبه از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

در استان لرستان ۴۰۰ پرونده مشخصات بهره برداران بخش کشاورزی برای این مراسم تشکیل و در نهایت ۶۲ نفر به عنوان نمونه استانی و ۶ نفر نمونه ملی انتخاب شده اند.

در مراسم امروز از  " غلامرضا سیف" از شهرستان دلفان به عنوان بهره بردار نمونه تجمیع مدیریت یکپارچه، "رضا یاراحمدی" از دورود به عنوان بهره بردار نمونه اصلاح و احیای اراضی واگذاری، "عبدالله عبداللهی" از خرم آباد به عنوان مرتع دار نمونه و "احسن رجبی" از ازنا به عنوان تولیدکننده نمونه جو دیم با برداشت چهار هزار و ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار، چهار برگزیده ملی لرستان تجلیل شد.

همچنین "عظیم دریکوند" از خرم آباد و "فرزاد خوش یار" از سلسله به ترتیب با عناوین بیمه گذار نمونه بخش کشاورزی و مجری نمونه حفاظت از منابع طبیعی شایسته تقدیر شدند. 

برچسب‌ها مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان