Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشور بلاروس از بازداشت ۴ نفر از سازمان‌دهندگان اعتراضات گسترده خیابانی سال گذشته در این کشور توسط پلیس روسیه خبر داده و یادآور شد، درخواست استرداد این افراد از هم اکنون به مسکو ارسال شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، واحد حقوق بین‌الملل کمیته تحقیقات وزارت کشور بلاروس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که چهار نفر از سازمان‌دهندگان اعتراضات گسترده خیابانی در این کشور که در ماه آگوست گذشته فعالانه در این زمینه مشارکت داشتند، در خاک فدراسیون روسیه بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، مقامات مینسک از هم اکنون اسناد لازم برای استرداد این افراد را به مسکو فرستاده‌اند، ولی این مسئله هنوز در حال بررسی است.  

در همین رابطه، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور بلاروس نیز اعلام کرده است که مدیران 3 کانال تلگرام مخالفان دولت که در جذب شهروندان بلاروسی برای شرکت در اعتراضات خیابانی فعالیت داشتند، توسط نیروهای انتظامی این کشور بازداشت شده‌اند.  

لازم به یادآوری است که بعد از برگزاری انتخابات ماه آگوست ریاست جمهوری در بلاروس، که بر اساس اطلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات، "الکساندر لوکاشنکو"، با کسب 80.1 درصد آراء، برای ششمین بار متوالی به پیروزی رسید، اعتراضات گسترده‌ هفتگی در این کشور بطور مرتب ادامه دارد. طرفداران مخالفان که با این نتیجه مخالفند، با شرکت در این اعتراضات نارضایتی خود از این مسئله را اعلام کردند. نتایج این انتخابات از سوی ایالات متحده و کشورهای اروپایی هم به رسمیت شناخته نشده است.

البته بعد از تعطیلات سال نو میلادی (در سال 2021) میزان حضور مردم در این تظاهرات بسیار کاهش یافته است، ولی در سطح کوچک‌تر همچنان در تعطیلات پایان هفته ادامه دارد.

ادامه اعتراضات هفتگی و بازداشت‌ مخالفان در پایتخت بلاروسبازداشت 300 نفر در اعتراضات روز یکشنبه در پایتخت بلاروستصمیم آلمان برای حمایت از اپوزیسیون در بلاروس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه بلاروس اخبار روسیه بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد

شبکه ان بی سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد که مسکو یک سرباز آمریکایی را طی روزهای گذشته به اتهام دزدی از یک زن بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق با گزارش این شبکه، این سرباز آمریکایی که در کره جنوبی مستقر بود به خواست خود به روسیه سفر کرده است.

تا بدین لحظه صحت گزارش‌های منتشر شده درخصوص دزدی وی از یک زن مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد