Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره سفر هئیت بلندپایه پارلمانی ایران به روسیه تاکید کرد دکتر قالیباف بزودی پیام رهبری به پوتین را اطلاع رسانی خواهدکرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه "رویداد" با اشاره به سفر کاری رئیس قوه مقننه ایران به روسیه اظهار کرد: دکتر قالیباف ریاست اجلاس کمیسیون مشترک را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش و جایگاه دو کشور در عرصه بین الملل و آسیا گفت: این سفر بسیار پر اهمیت بوده و دستاوردهای مهمی دارد.

مقتدایی با بیان اینکه رئیس کمیسیون امنیت ملی رئیس مجلس را در این سفر همراهی خواهد کرد: ما عملا در جهت حداکثرسازی روابط با کشورهای آسیایی هستیم که اگر هماهنگ باهم عمل کنند؛ حد بالایی از منافع را بدست می‌آورند.

مقتدایی ایران و روسیه را دو کشور دارای بیشترین سطح تحریم دانست و افزود: این دو کشور در عرصه‌های مختلف اعم از علمی و اقتصادی و حتی مناسبات حقوق بین الملل همکاری خواهند کرد.
وی نقش پارلمان‌های دوکشور را نیز بی نظیر توصیف کرد و افزود: این کار در قوی ترین حالت انجام می‌شود.

مقتدایی همچنین تاکید کرد که قالیباف در این سفر حامل پیامی برای بالاترین مقام روسیه خواهد بود.

این‌ نماینده مجلس ادامه چنین روندهایی را موجب تقویت منافع ملی عنوان کرد و گفت: کلیت پیام رهبری به پوتین طی روزهای آتی توسط آقای قالیباف اطلاع‌رسانی خواهد شد و هنوز مذاکرات انجام نگرفته و لذا از نظر اخلاقی طرح زودهنگام این موضوع صحیح نیست.

مقتدایی ادامه داد: ما با تعداد کشورهای زیادی همسایه هستیم که مناسبات ما با آن‌ها موجب ارتقای نقش جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: ما هم در حوزه دریاچه مازندران با روس‌ها همسایه هستیم و هم در حوزه سوریه و عراق و افغانستان کارهای مشترک و همکاری‌های سیاسی داریم.

مقتدایی افزود: امروز باید به دیپلماسی پارلمانی توجه کنیم و حتما کسانی که به نمایندگی از ملت ایران در این سفر حضور پیدا می‌کنند؛ در بیشترین سطح درپی منافع ملت ایران هستند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو در خصوص پیش بینی‌ها مبنی بر برجامی بودن این سفر خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه اخیر مجلس، برجام شرایطی جدید پیدا کرده و هدف ما این بود که به غرب پیام دهیم که نرمش جمهوری اسلامی تا حدی اتفاق می‌افتد و از مرحله‌ای به بعد اتمام حجت خواهیم کرد.

مقتدایی با اشاره به ضرب العجل یکماهه برای غرب گفت: تکالیفی را برای دولت مشخص کردیم و در این جهت بسیار جدی هستیم.

وی افزود: برجام از موضوعاتی است که مجلس در آن پیشقدم بوده و بعنوان محور گزارش در جلسات مورد طرح خواهد بود و همراهی مقامات کمیسیون امنیت ملی در این جهت است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس کمیسیون امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات خدمات فنی مهندسی کشورمان به سریلانکا اظهار کرد: سریلانکایی‌ها خودشان از آقای رئیسی برای افتتاح پروژه‌های ساخته‌شده توسط پیمانکاران کشورمان دعوت کردند؛ در سریلانکا سدی بسیار پیشرفته به لحاظ مهندسی توسط متخصصین کشورمان ساخته شده است که معمولی نیست.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: این سد، موضوع انتقال آب از یک سطح به سطح دیگر را دارد و همزمان نیروگاهی نیز در آنجا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این سد، آثار خیلی خوبی در کشور سریلانکا داشته است افزود: نشان دادیم می‌توانیم کیلومتر‌ها دورتر از خاک خودمان، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات صنعت مهندسی را به سایر کشور‌ها ارایه کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست