Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:48:11 GMT

روحیه تواضع و فروتنی در نیروهای انقلابی تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۶۰۲۵

روحیه تواضع و فروتنی در نیروهای انقلابی تقویت شود

آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه تواضع و فروتنی رمز اثرگذاری است، گفت: روحیه تواضع و فروتنی باید در نیروهای انقلابی تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار با معاون امور بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان ما سال‌هاست که علیه انقلاب جبهه فرهنگی تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم برنامه‌های دشمنان را خنثی کنیم، به فرموده امام راحل باید ببینیم که دشمن از کجا ضربه وارد می‌کند تا از همان نقطه مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی از آنها نظیر انگلیسی‌ها بسیار حساب شده عمل می‌کنند و عجله‌ای در نتیجه ندارند، افزود: همانگونه که 100 سال پیش، سیستم آموزشی مدنظر خود را وارد کشور کردند و اکنون تا حدی به نتیجه‌ای مدنظر خود رسیده‌اند و بعد از این همه سال، ایده‌ها و اهداف خود را در قالب طرح 2030 علنی کرده‌اند.

ناصری با بیان اینکه آنها سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل را از آموزش‌ها به تدریج کنار گذاشتند، عنوان کرد: آنها می‌دانند که افراد متدین و متعهد هرگز در مسیر آنها قرار نمی‌گیرند و افرادی که تفکر و تعقل ندارند نیز سطحی‌نگر و فاقد خلاقیت بار می‌آیند و همواره وابسته و عقب مانده باقی خواهند ماند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بعد از انقلاب تلاش‌هایی شد که سطحی‌نگری‌ها کنار گذاشته شود، بیان کرد: نتیجه آن نیز رشد قابل توجه در زمینه های پزشکی هسته ای و دفاعی بود.

وی با بیان اینکه حتی در دانشگاه ها نیز بیشتر به حفظ کردن دروس می‎پردازند و مهارت و کارآفرینی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همین امر سبب افزایش فارغ التحصیلان بیکار شده زیرا از حفظیات، کار در نمی‌آید.

ناصری یادآور شد: نبودن تفکر و تعقل در سیستم آموزشی انگلیسی سبب شده صنعت خودروسازی ما 50 سال بدون پیشرفت قابل قبول درجا بزند در حالی که باید به حدی از خودباوری و نوآوری رسیده باشند که نیاز کشور را به طور کامل تامین کنند.

ناصری با اشاره به اینکه بر خلاف سیستم آموزشی انگلیسی، قرآن به طور متعدد تاکید به تفکر و تعقل کرده است، اظهار داشت: باید در این سیستم آموزشی تحول ایجاد شود و جبهه فرهنگی انقلاب باید به سهم خود تلاش کند تا این سه اصل مهم را وارد آموزش‌ها کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمنان ما کار خود را از حوزه فرهنگ و تربیت آغاز کرده اند، گفت: کار فرهنگی و تربیتی از کودکی در افراد ماندگار و نهادینه می‌شود بنابراین ما نیز باید این اصل را مدنظر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه فرهنگی انقلاب باید کار تربیتی انجام دهد و به دنبال جذب حداکثری باشد و ضمن جذب نیروهای جدید، از تجربه و توان نیروهای قدیمی نیز بهره بگیرد، افزود: یکی از مسائل مهمی که باید مدنظر نیروهای ارزشی باشد، حفظ تواضع و فروتنی است.

ناصری با تاکید بر اینکه متدینین باید بیش از سایر گروه‌ها روحیه تواضع و فروتنی داشته باشند، تصریح کرد: این روحیه سبب جذب افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: جبهه فرهنگی انقلاب نباید نیروهای خود را به راحتی از دست بدهد بلکه باید جاذبه داشته باشد و ضمن حفظ نیرهای قدیمی، نیروهای جدی از اقشار مختلف جذب کند به عبارتی باید روش جذب این جبهه، پیغمبر گونه و در عین تواضع و فروتنی باشد.

امام جمعه یزد، اخلاص و نیت پاک را رمز اثرگذاری کارها دانست و اظهار داشت: در این زمینه سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهید و همانند او که برای همه گروه‌ها و اقشار کار می‌کرد و بین مردم خط کشی ایجاد نمی‌کرد، برای مردم کار کنید و تلاش کنید دامنه ارتباطات خود را گسترده کنید.

سیدرضایی، معاون بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد جذب نیروهای انقلابی اظهار داشت: در این راستا در استان یزد کار شبکه سازی و توانمندسازی افراد را مدنظر قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط جبهه فرهنگی انقلاب و نیروهای ارزشی در استان انجام شده است، افزود: به دلیل نبود هماهنگی لازم، این اقدامات انسجام و اثرگذاری چندانی نداشته اند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: جبهه فرهنگی انقلاب تواضع و فروتنی امام جمعه یزد سیستم آموزشی تفکر و تعقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها

پس از آنکه در نیمه دوم سال ۱۳۶۶ تا تیر ۱۳۶۷ که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند.

پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روز‌ها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • پلیس مفتخر به حمایت مردم فهیم و انقلابی است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد