Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید توکلی کارگردان سینما فیلم نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند را برای پخش در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر می‌سازد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید توکلی کارگردان سینما، این روز‌ها مشغول ساخت فیلم بزرگداشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند است. این دو فیلم قرار است در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر همزمان با مراسم نکوداشت پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توکلی که فیلم سینمایی «عروسی مردم» را آماده اکران دارد درباره این دو فیلم گفت: بعد از چندین تجربه متفاوت برای فیلم‌های بزرگداشت، پیشنهاد ساخت این دو فیلم حس و حال عجیبی بود. پرویز پورحسینی بازیگر و چنگیز جلیلوند به عنوان دوبلور، هر دو از افراد محبوب من بودند و برایم سخت بود تا در فقدان‌شان کاری بسازم. به هر حال با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم، تلاش کردیم تا کار متفاوتی نسبت به کار‌های گذشته انجام بدهیم.

کارگردان «متولد ۶۵» در پایان درباره محتوی این دو کار گفت: برای هر ۲ فیلم سعی کردیم تا نگاه متفاوتی و غیر مرسومی را داشته باشیم. به هر حال هر ۲ چهره شناخته شده و محبوب سینما هستند و نیازی به معرفی ندارند. ولی فقدان آن‌ها اندوه بزرگی است که امیدوارم در هر دو کلیپ این اندوه مستتر باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چنگیز جلیلوند پرویز پورحسینی سینما و تئاتر جشنواره فیلم فجر 99 چنگیز جلیلوند پرویز پورحسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در گزارش ناوال نیوز آمده است: در پی بازدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه در ماه آوریل، برای نخستین بار از طرح این دفتر برای طراحی و ساخت این ناو هواپیمابر رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در طراحی این ناو هواپیمابر سه باند؛ دو باند برای برخاستن و یک باند برای فرود هواپیماها، در نظر گرفته شده است و طول آن ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن هم ۶۰ هزار تن خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه همچنین قصد دارد چهار توربین گازی ال‌ام-۲۵۰۰ را به عنوان پیشرانه اصلی این ناوهواپیمابر بر روی آن نصب کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در مرحله اول ساخت این ناو هواپیمابر از فناوری استوبار (STOBAR) استفاده شده و هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های نصب شده روی عرشه این ناو و تنها با استفاده از نیروی موتور خود به پرواز در خواهند آمد اما برنامه بلندمدت این پروژه شامل توسعه و نصب یک سیستم منجنیق روی عرشه این ناو هواپیمابر برای کمک به پرواز هواپیماها خواهد بود.

بر اساس این گزارش، طرح اولیه ساخت ناو هواپیمابر ترکیه، ظرفیت ۵۰ هواپیما را برای آن تعریف کرده است که ۲۰ فروند در عرشه ناو و ۳۰ فروند در آشیانه آن مستقر خواهند شد.

بنا بر این گزارش، از جمله این هواپیماها می‌توان به نسخه دریایی هواپیمای تهاجمی سبک هورجت، جنگنده‌های بدون سرنشین تای آنکا-۳، پهپادهای بیرقدار کیزیلما و پهپادهای بیرقدار تی‌بی-۳ اشاره کرد که با پیشرفت پروژه ممکن است ظرفیت حمل هواپیماها توسط این ناو هواپیمابر افزایش یابد.

بر اساس گزارش ناوال نیوز، این ناو هواپیمابر از یک سامانه موشک‌انداز ۳۲ سلولی و چهار سامانه سی‌آی‌دبلیواس (سامانه‌ای که از ترکیب رادارها، رایانه‌ها و توپ‌های دوار چند لول شلیک سریع برای رهگیری و انهدام موشک‌ها و گلوله‌های وارده تشکیل شده است) به عنوان قابلیت‌های دفاعی خود برخوردار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند