Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در اولین تماس با چین، این کشور را مسئول ناآرامی در منطقه اقیانوس آرام خوانده و برای محکوم کردن کودتای نظامی در میانمار تحت فشار قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان اچ کی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، به دیپلمات عالی چین گفته است که واشنگتن برای پاسخگو دانستن پکن در قبال تلاش جهت تهدید ثبات گستره اقیانوس هند تا اقیانوس آرام، با متحدان خود همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بلینکن روز جمعه برای اولین بار پس از انتخابش به عنوان وزیر خارجه با یانگ جیه چی تلفنی گفتگو کرد. یانگ به عنوان یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب کمونیست چین بر دیپلماسی چین نظارت دارد.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن تاکید کرده است آمریکا همچنان از حقوق و بشر و ارزش های دموکراتیک در مکان هایی مانند شیجیانگ، تبت و هنگ کنک دفاع خواهد کرد.

بلینکن همچنین چین را برای پیوستن به جامعه بین‌المللی در محکوم کردن کودتای نظامی در میانمار تحت فشار قرار داد.

در بیانیه یاد شده همچنین آمده است که بلینکن بار دیگر تاکید کرد واشنگتن به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد تا چین را «برای تلاش جهت تهدید ثبات گستره اقیانوس هند تا اقیانوس آرام از جمله در تنگه تایوان» و برای تضعیف نظام قانون مدار بین المللی «پاسخگو بداند».

به گفته وزارت خارجه چین، یانگ از آمریکا خواست تا سطح مناسبات دوجانبه را بهبود بخشد.

بنا به گزارش ها، یانگ به بلینکن گفت که روابط چین و آمریکا در مقطعی حیاتی قرار دارد و از آمریکا خواست تا اشتباهات اخیر خود را تصحیح کرده و اقداماتی را جهت پیشبرد توسعه سالم و پایدار مناسبات دوجانبه انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میانمار اخبار آمریکا اخبار چین میانمار اخبار آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض