Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز بعد از دیدار دو روزه با مردم تبریز وارد زنجان شد.

 محسن رضایی پس از ورود به زنجان به صورت پیاده وارد بازار مسقف این شهر که طولانی‌ترین بازار مسقف کشور است شد و با کسبه و اصناف دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها مردم مشکلات و نظرات خود را در موارد مختلف با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشتند، وضعیت نامناسب کسب و کار و گرانی‌ها و تورم موجود در کشور از جمله گلایه‌های اصناف و کسبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کسبه ضمن گلایه از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها گفت: متاسفانه تورم و افزایش قیمت به حدی است که وقتی کالایی را به فروش می‌رسانیم دوباره نمی‌توانیم همان جنس را با همان قیمت که فروختیم بخریم.

این کاسب زنجانی با بیان اینکه در ماه حتی درآمدمان کفاف اجاره مغازه را نمی‌دهد، تصریح کرد: فقط روزمان برای فردا شب می‌کنیم و وضعیت خوبی در بازار و به ویژه کسب و کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مشکلات یکی دو تا نیست، افزود: دو نفر در این مغازه کار می‌کنیم ولی فقط خودمان را مشغول کرده‌ایم و هیچ سودی از کسب و کار خود به دست نمی‌آوریم.

وی با بیان اینکه شلوار مردانه‌ای را که سال گذشته 35 هزار تومان می‌خریدیم امسال آنرا 75 هزار تومان می‌خریم و فقط با 20 درصد سود می‌فروشیم، ادامه داد: وضعیت کسب و کار خراب است.

خانمی هم ضمن گلایه از وضعیت اجاره بها گفت: یک خانه 60 متری را امسال با 60 میلیون پیش و 750 هزار تومان کرایه اجاره کرده‌ام.

وی با بیان اینکه وضعیت اجاره خانه خیلی بد شده و خانه برای اجاره پیدا نمی‌شود، تصریح کرد: 750 هزار تومان کرایه، 500 هزار تومان قسط و 450 هزار تومان بیمه و... زندگی را بر مردم آن در شهری مثل زنجان سخت کرده است.

جوانی نیز با گلایه از نبود کار و شغل مناسب گفت: متاسفانه کار و شغل درست و حسابی وجود ندارد و بسیاری از جوانان با بیکاری و مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام زندگی خود را با یارانه و کمک معیشتی می‌گذارانم، تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه در زمینه جوشکاری هم سر رشته و توانایی فنی دارم اما کار مناسبی پیدا نکرده‌ام.

یکی از کسبه نیز با گلایه از چاله‌ها و حفاری‌های صورت گرفته در کف بازار و عدم تعمیرات صورت گرفته در این زمینه، گفت: هر کس می‌آید و بازار را حفاری می‌کند ولی از تعمیر آن خبری نیست.

محسن رضایی که قرار است در سفری دو روزه در زنجان دیدارهایی هم داشته باشد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان هدف از سفر خود را دیدار با مردم زنجان و شرکت در جشن‌های ایام‌الله دهه فجر برشمرد و گفت: اصل جمهوری اسلامی بر اساس رضایت مردم است ولی امروز مردم ناراضی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید به مشکلات مردم توجه شود، تصریح کرد: مردم امروز از زندگی، قدرت خرید تورم و گرانی و بیکاری ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه به شخصه و به نوبه خود پیگیر مشکلات مردم هستم، تصریح کرد: باید برای رفاه مردم تلاش شود.

گفتنی است، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز یکشنبه ۱۹بهمن ماه به منظور شرکت در آیین‌های دهه فجر و ادای احترام به شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم به استان زنجان وارد زنجان شد.

بر این اساس، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که با شرکت عموم مردم در دارالقرآن الکریم زنجان برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در برنامه «گجه لر» در مرکز صدا و سیمای زنجان شرکت می‌کند و با مردم این استان سخن خواهد گفت.

رضایی روز دوشنبه۲۰ بهمن با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و پس از آن به دیدار دو خانواده شهید در این شهر خواهد رفت.

انتهای پیام/2308/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام محسن رضایی سفر به زنجان دیدار با مردم کسبه و اصناف گرانی و تورم مشکلات مردم جشن های انقلاب دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هزار تومان محسن رضایی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد