Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:52:14 GMT

قضات مشکلات مردم را از طریق صلح و سازش حل کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۶۷۹۵

قضات مشکلات مردم را از طریق صلح و سازش حل کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز توسلی زاده روز یکشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری جوانرود افزود: کاهش پرونده های ورودی، کاهش مراجعات مردمی، پیشگیری از پرونده های کیفری، افزایش عملکرد قضات و کارکنان، استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون و معتمدین محلی برای کاهش اختلافات از دیگر مواری است که باید مورد توجه قضات و کارکنان دادگستری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، اختلافات خانوادگی را از مهمترین پرونده های جوانرود عنوان کرد و اظهار داشت: از ۸۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان انتظار سازش داریم.
رییس دادگستری شهرستان جوانرود نیز با اراده گزارشی گفت: تکریم ارباب رجوع از اولویت های این دادگستری است.
نریمان شفیعی، به کاهش فرآیند دادرسی در پرونده های قضایی جوانرود اشاره کرد و افزود: حداکثر رسیدگی به پرونده ها در دادگستری به کمتر از ۲۰ روز و در دادگاه انقلاب و دادسراها به روز است.
رییس دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با حضور فرماندار و مسوولان شهرستان ساختمان دادگستری جوانرود در زمینی به مساحت ۹۱۸ متر مربع با پنج واحد مسکونی و پارکینگ و با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قوه قضاییه را افتتاح کرد.

توسلی زاده سپس در دیدار با فرماندار جوانرود، مهمترین مسایل و مشکلات قضایی این شهرستان از جمله سندهای قولنامه ای و همچنین مشکلات حقوقی دستگاه های اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی با تاکید برحل مشکلات سندهای قولنامه ای قول مساعد داد که از تمام ظرفیت ها برای حل این مشکلات استفاده کند.
فرماندار جوانرود نیز در این دیدار با اشاره به برنامه و دیدگاه های رییس کل دادگستری کرمانشاه در خصوص اقداماتی که در زمینه صلح و سازش صورت گرفته است، گفت: اقدامات دادگستری استان کرمانشاه در حوزه قضایی نویدبخش در بخش های مختلف است.
رستگار یوسفی افزود: مردم دستگاه قضایی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش دانسته و انتظار دارند که به واسطه تلاش این قوه مهم شاهد بسط و گسترش عدل و قسط، تامین و گسترش امنیت و حفظ بیت‌المال باشند.
شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها دادگستری کرمانشاه جوانرود قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمانشاه جوانرود دادگستری کرمانشاه جوانرود قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه از برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد باقر نریمانی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ اظهار کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، تأکیدات ریاست قوه قضائیه و در راستای اهداف سند تحول قضائی، برگزاری دادگاه‌ها به‌صورت علنی و برخط به‌عنوان برنامه عملیاتی دادگستری استان، با هدف تقویت زیرساخت و توسعه دادرسی الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مزایای برگزاری دادگاه‌های علنی برخط، افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاه‌ها، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق، حقوقدانان و به‌طور کلی عموم مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضائی و همچنین شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آرای قضائی است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه برگزاری دادگاه‌های علنی برخط را از موارد مطرح شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه فراهم شده و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی، قضائی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند برخط و از طریق نشانی http://skyroom.adliran.ir/ch/kermanshah-ecourt در این دادگاه‌ها حضور داشته باشند.

کد خبر 750937

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود