Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:40:40 GMT

فیلم//خطبه عشق همسفران بهشت در گوشه حرم شاه خراسان

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۱۶۶

فیلم//خطبه عشق همسفران بهشت در گوشه حرم شاه خراسان

‍‍‍‍‍‍

مراسم ازدواج جمعی از جوانان با عنوان «عقد نومزدوجین» با مشارکت خادمان حرم امام رضا (ع) و به همت خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) همزمان با میلاد بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) در رواق شیخ طوسی با حضور اعضای خیریه و خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش  خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) همزمان با میلاد بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) در رواق شیخ طوسی با حضور اعضای خیریه و خادمان آستان قدس رضوی و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره برگزاری ازدواج‌های ساده، مراسم ازدواج 20 زوج از خانواده‌های کم برخوردار، ایتام و سادات را همزمان با روز میلاد حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که به مدت سه روز همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی، گروه سرود، اهدای بسته‌های متبرک و تکریم زوج ها همراه بود مراسم خطبه خوانی عقد در رواق شیخ طوسی برگزار شد.

 

 

محمد نوری زاده مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) دراین مراسم گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های خیریه و گروه جهادی شمس به ترویج ازدواج آسان، کاهش سن ازدواج و حمایت از خانواده زوج‌های جوان معروف است در همین خصوص تصمیم گرفتیم برنامه‌ای را با همکاری آستان قدس رضوی تدارک ببینیم که همزمان هم مراسم خطبه عقدخوانی زوج‌ها در حرم مطهر برگزار شود و هم بتوانیم چند روز میزبان آنها برای زیارت و تفریح باشیم.

نوری زاده افزود: تمام زوج‌های جوان آرزو دارند نخستین سفر مشترکشان را چند روزی در مشهد باشند، تمام مردم آرزو دارند که از غذای تبرکی استفاده کنند، بسته تبرکی دریافت کنند به همین منظور با مساعدت مدیرعامل قطارهای فدک بلیت رفت و برگشت تأمین و اسکان این خانواده‌ها نیز توسط آستان قدس رضوی انجام پذیرفت، موسسه نیز بلطف امام رئوف برنامه‌های مختلفی از قبیل دو مرتبه میهمان مهمانسرای حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، دریافت هدایا و حتی سیاحت در شهر برای زوجین تدارک دید.

وی با اشاره به تغییر رفتارهای صحیح سبک ازدواج از منظر اسلام اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از آموزه‌های به حق صحیح و مناسب در مقوله ازدواج از آشنایی تا خواندن خطبه عقد، مهریه، مراسم ازدواج به حدی تخریب و تغییر یافته که این روزها زوج‌های جوان در ابتدای زندگی بجای اینکه از لحظه‌های وصل خوشحال باشند بیشتر مشغول جلب رضایت اطرافیان هستند که به همین دلیل وادار به ریخت و پاش و صرف هزینه می شوند؛ قطعا در شرایط اقتصادی فعلی برگزاری این مراسم‌ها هم فشار اقتصادی به زوجین تحمیل می‌کند هم سبب ترویج ازدواج‌های پرخرج می‌شود که با آموزه‌های دینی ما مغایرت دارد.

مدیرعامل خیریه شمیم مهرسبحان (شمس) تصریح کرد: ما در بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود علاوه بر اینکه مسئولیت اطلاع رسانی و فرهنگسازی را بر عهده داریم تعهد اخلاقی برای حمایت زوج‌های جوان در ابتدای زندگی داده‌ایم علاوه بر این مقام معظم رهبری در مباحث مهم اجتماعی بارها نسبت به ترویج ازدواج اسان توصیه نمودند. مجموع این اهداف باعث رقم خوردن چنین حرکت زیبایی شد و ما برخود لازم دیدیم شروع کننده این مسیر سخت باشیم.

 

تبرک به نام شمس‌الشموس/ازدواج‌هایی که حضرت رضا(ع) را شفیع خوشبختی قرار می‎‌دهدامام خامنه‌ای: به نگاه کالایی و ابزاری غرب به زن سراپا اعتراض هستیم/ ازدواج بهنگام و فرزندآوری نیاز حیاتی کشور

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی زوج های جوان زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)

به گزارش ورزش سه، بازیکنان استقلال خوزستان پس از گلزنی جواد آقایی‌پور شادی زاید الوصفی انجام دادند و در گوشه‌ای از زمین به خوشحالی پرداختند، این خوشحالی‌های از ته دل پس از پایان سوت مسابقه هم ادامه داشت و در هر گوشه‌ای زمین تعدادی از بازیکنان به خوشحالی مشغول بودند.

آقایی‌پور که گل فوق‌العاده زیبا و ارزشمندی را به ثمر رسانده بود پس از گل به سمت سکوهایی رفت که هواداران استقلال خوزستان حضور داشتند و به همراه دیگر بازیکنان تیم با مشت کردن دست‌های خود و فریادهای بلندی که می‌زدند انرژی و هیجانشان را تخلیه می‌کردند.

این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید و این تک امتیاز از خانه تیم قدرتمند سپاهان به اهواز برده شد و در ادامه فصل می‌تواند برای آبی‌های خوزستان سرنوشت ساز باشد.

پس از پایان بازی هواداران استقلال خوزستان بازیکنان و کادرفنی این تیم را به شدت تشویق کردند و بازیکنان استقلال خوزستان هم با هیجان خاصی به آنها ابراز احساسات می‌کردند.

در ادامه تصاویری جالب از خوشحالی بازیکنان استقلال خوزستان را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • سنگ قبر ۴۵۰ میلیون تومانی در بهشت زهرا(س)!
  • جست‌وجو برای یافتن دختربچه غرق شده در گاماسیاب ادامه دارد | این شهر غواص ندارد؟
  • فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • بهشت گمشده سیروان
  • رونالدو؛ یک گوشه در حال رکوردزنی!
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها