Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:54:13 GMT

لوله‌گذاری طرح گازی نورد استریم-۲ ازسر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۸۴۵

لوله‌گذاری طرح گازی نورد استریم-۲ ازسر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کنسرسیوم مجری خط لوله گاز طبیعی نورد استریم- ۲ به رهبری روسیه اعلام کرد که با وجود فشارهای واشینگتن، لوله‌گذاری این خط لوله را در آب‌های دانمارک ازسر گرفته است.

ساخت این انشعاب که ظرفیت خط لوله کنونی انتقال گاز نورد استریم را دو برابر کرده است و به سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز می‌رساند، در دسامبر سال ۲۰۱۹ به‌دلیل تحریم‌های واشنگتن متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دولت آلمان از این پروژه حمایت می‌کند و اواخر ماه دسامبر کشتی به نام فورتونا، که پس از آن ازسوی واشنگتن تحریم شد، بخشی از این خط لوله به طول ۲ کیلومتر و ۶۰۰ متری (۱.۶ مایل) را در آب‌های آلمان نصب کرد.

بخش عمده این خط لوله ساخته شده و تنها حدود ۱۲۰ کیلومتر آن برای نصب در آب‌های دانمارک و ۳۰ کیلومتر آن برای نصب در آب‌های آلمان باقی مانده است.

هندلزبلات، روزنامه اقتصادی آلمان اوایل این هفته اعلام کرده بود که دولت جدید آمریکا برای نخستین بار درباره احتمال گفت‌وگو با آلمان با هدف لغو تحریم‌ها علیه پروژه ساخت خط لوله گاز نورد استریم -۲ ابراز تمایل کرده است. آمریکا این چراغ سبز را به شرط تضمین آلمان برای امنیت انرژی اروپا نشان داده است.

نگاه آلمان به این پروژه همواره اقتصادی بوده، این در حالی است که آمریکا و چند کشور اروپایی ابراز نگرانی کرده‌اند که روسیه از فروش گاز و انحصارطلبی گازپروم به‌عنوان ابزاری سیاسی استفاده کند.

کد خبر 5141509

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات گاز نورد استریم 2 روسیه اتحادیه اروپا بانک مرکزی ایران قیمت دلار شاخص کل بورس ویروس کرونا بورس تهران قیمت نفت اقتصاد آمریکا بازار سهام بانک صادرات وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت نهاده های دامی قیمت طلا سازمان هواپیمایی کشوری نورد استریم خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم

 در حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شهر چمچمال شمال عراق، دست‌کم ۴ نفر در این میدان گازی کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خط لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • خط لوله میلی‌متری ۳۰۰ آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ