Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@22:39:53 GMT

عربستان عامل مرگ 80 هزار بیمار یمنی است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۹۲۲

عربستان عامل مرگ 80 هزار بیمار یمنی است

 

به گزارش جماران به نقل از المسیره، حملات پی در پی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به فرودگاه بین المللی صنعا و تعطیلی آن باعث شده است که طی چهار سال و نیم گذشته 80 هزار بیمار یمنی که نیاز به درمان در خارج از این کشور داشتند جان خود را از دست بدهند.

«خالد الشریف» مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا گفت که بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا طی چهار سال و نیم باعث مرگ بیش از 80 هزار بیمار شد که نیاز به درمان در خارج از کشور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشریف در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که بسته شدن فرودگاه بین المللی صنعا باعث خسارت های زیادی در عرصه انسانی و بهداشتی و همه جنبه های زندگی مدنی غیرنظامیان شده است.

وی تأکید کرد که مشکلات مردم یمن که از چهار سال و نیم آغاز شد و همچنان ادامه دارد و هزاران مورد نیز به دلیل جنایت بستن فرودگاه جان خود را از دست دادند جنایتی که به دلیل بی تفاوتی جامعه جهانی همچنان ادامه دارد.

الشریف تصریح کرد که بیش از 450 هزار بیمار یمنی همچنان نیاز به سفر به خارج از کشور به دلیل ادامه جنگ و وخامت اوضاع بهداشتی به دلیل محاصره کامل یمن، هستند.

مدیر کل فرودگاه صنعا در ادامه گفت که بیش از یک میلیون بیمار نیز در نتیجه کمبود داروهای بیماری های خاص در معرض مرگ قرار دارند و بیش از سه هزار بیمار در وزارت بهداشت ثبت نام شده اند که دچار مشکلات قلبی هستند و نیاز شدید برای سفر به خارج برای درمان دارند.

الشریف همچنین گفت که بیش از یک میلیون یمنی نمی توانند وارد یمن شوند و هزاران دانشجو نیز در داخل از بورسیه های تحصیلی خود به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعا و محاصره یمن توسط عربستان و متحدانش محروم هستند.

خالد الشریف در ادامه گفت که خسارت های مستقیم  حمله به فرودگاه بین المللی صنعا توسط نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بیش از 150 میلیون دلار رسیده است.

در تحولی دیگر، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

از سوی دیگر،حداقل چهار افسر سعودی در حمله موشکی به پایگاه «تداوین» در استان مأرب کشته و چند نفر زخمی شدند.

منابع قبیله‌ای در استان مأرب روز گذشته-شنبه- از اصابت حداقل دو موشک به محل استقرار نیروهای ارتش سعودی در پایگاه «تداوین» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «البوابه الاخباریه»، این حمله موشکی در ساعات ابتدایی صبح امروز رخ داده و طبق گفته شاهدان، ارتش سعودی جسد چهار نیروی خود را از این پایگاه خارج کرده است که دو تن از آن‌ها با درجه سرگرد، یک نفر با درجه سروان و دیگری با درجه گروهبان هستند.

همچنین چهار شبه‌نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن نیز در این حمله موشکی کشته شده‌اند. هنوز مشخص نیست که چه گروهی این حمله را انجام داده است.

این دومین حمله موشکی به پایگاه تداوین در سه روز گذشته است، شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته نیز منابع محلی در استان مأرب از انفجارهای پیاپی بر اثر حمله موشکی و پهپادی به این پایگاه خبر دادند.

استان مأرب ماه‌هاست که صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی با شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است. نیروهای دولت صنعاء پس از پیش‌روی‌های چند ماه گذشته توانسته‌اند از سه محور شمال، جنوب و غرب خود را به نزدیکی شهر برسانند.

بنابراین گزارش،عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را مورد حمله نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جنگ یمن و عربستان فرودگاه صنعا تجاوز عربستان به یمن جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه

به رسم هر جمعه میدان السبعین در پایتخت یمن بار دیگر شاهد سیل جمعیت در حمایت از مردم غزه است.

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید