Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:31:56 GMT

بیمه خبرنگاران جدید با محدودیت‌هایی روبرو است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۹۶۸

بیمه خبرنگاران جدید با محدودیت‌هایی روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ریاضی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با بیان اینکه ۶۶ درصد از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: حدود ۳۵۹ هزار مستمری بگیر و بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار بیمه شده اصلی در استان از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

وی بیان اینکه ۱۱۰ هزار و ۲۰۱ کارگاه فعال در استان اصفهان وجود دارد، افزود: به طور میانگین در استان اصفهان ۹۶۰ میلیارد تومان هزینه مستمری و ۶۰ میلیارد تومان هزینه بیمه بیکاری پرداخت می‌شود، اکنون ۱۹ هزار و ۱۸۱ بیمه شده از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هم مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در استان از کارفرمایان است که به دلایل مختلف وصول نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی از ابتدای اسفندماه در استان اصفهان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با مروری بر اقدامات این سازمان در سطح استان اصفهان از سال گذشته تاکنون ابراز داشت: به شکل میانگین ماهانه ۱۵۰ دفترچه بیمه کاغذی در ماه در اصفهان تعویض می‌شود و در این ارتباط طرح حذف دفترچه‌های درمانی از ابتدای اسفندماه در استان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب از آن پس در مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی اعم از بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه نیازی به ارائه دفترچه درمانی وجود ندارد و شاهد کاهش سالانه حداقل ۱۵۰ هزار مراجعه به ادارات تأمین اجتماعی خواهیم بود.

ریاضی به طرح پرونده الکترونیک، کمک به کارگاه‌های آسیب دیده از تحریم‌ها به عنوان دیگر اقدامات این سازمان اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع کرونا اقداماتی همچون کمک به کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا، استمهال حق بیمه کارفرمایان، پرداخت بیمه بیکاری، پرداخت غرامت ایام بیماری و ارائه دیگر خدمات مانند طرح مهم ۳۰۷۰ را مدنظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: خدما ت غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ شامل پرداخت هدیه ازدواج، ابلاغ الکترونیک – جایگزینی سامانه خدمات خدمات غیرحضوری، حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیران و ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه و حذف ابلاغ غیرالکترونیک دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی است و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، بیمه بیکاری غیرحضوری،، سرویس غیرحضوری احتساب سوابق دوران سربازی، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، انعقاد قرارداد موارد دیگر است.

اجرای طرح دوشنبه‌های دیجیتالی برای رونمایی از خدمات غیرحضوری

وی با اشاره به اجرای طرح دوشنبه‌های دیجیتالی برای رونمایی از خدمات غیرحضوری در هر هفته تاکید کرد: در درگاه تأمین اجتماعی ۲۰ خدمت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و ۱۰ خدمت دیگر تا پایان سال هر هفته دو یا سه خدمت رونمایی می‌شود تا ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان ارائه شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری این سازمان باید اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در سامانه ثبت کنند، گفت: ثبت مشخصات هویتی افراد شامل مشخصات فردی، شماره تلفن همراه و شماره حساب برای سهولت کار در بانک رفاه است که در سامانه es.tamin.ir ثبت می‌شود و در صورت هرگونه مشکل شماره تلفن ۱۴۲۰ نیز به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی بیمه شدگان است و هر نوع انتقاد آنها از روند کار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت طرح پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان به عنوان یک ضرورت تاکید کرد: سهولت دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان در شعب سراسر کشور، کاهش تردد، سهولت دسترسی به اسناد، نامه‌ها و سوابق بیمه شدگان، افزایش ایمنی اسناد در مقابل حوادث، از بین بردن مخاطرات ناشی از انتقال اسناد از اهداف اجرای این طرح است.

تقسیط حق بیمه کارفرمایان در ایام کرونا

ریاضی با اشاره به اینکه کارفرمایان در ایام کرونا با چالش‌های بسیاری برای پرداخت حق بیمه خود مواجه بودند، تصریح کرد: از طریق ستاد تسهیل در استانداری و کمیته‌های تأمین اجتماعی کارگاه‌هایی که برای پرداخت حق بیمه خود دچار مشکل بودند شناسایی و برای تقسیط حق بیمه آنها همکاری لازم انجام شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس حمایت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومانی از طریق ستاد تسهیل کارگاه‌های شناسایی شده انجام و علاوه بر کارفرمایان، بیمه بیکاری برای کارکنان مشاغل آسیب دیده در ایام کرونا نیز به نوعی با تعاملاتی با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری به افراد مشمول پرداخت شد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با حضور بازرسان در محل و ماهیت دورکاری برخی مشاغل مانند خبرنگاری حتی در دوران پیش از شیوع کرونا گفت: سازمان تأمین اجتماعی بخشنامه‌ای صادر کرده است مبنی بر اینکه برخی مشاغل ماهیت دورکاری دارند و این نکته در بازرسی محیطی بازرسان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مشکل بیمه خبرنگاران جدید

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان درباره بیمه خبرنگاران نیز گفت: حق بیمه این افراد ۳۰ درصد است که سهمی از آن را کارفرما پرداخت می‌کند و ۱۰ درصد این مبلغ سهم فرد بیمه شده است؛ مابقی این مبلغ را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده یا از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در هدفمندی یارانه‌ها بودجه‌ای برای بیمه خبرنگاران دیده نشده است، گفت: همچنین برای معرفی افراد جدید هم محدودیت‌هایی وجود دارد.

کد خبر 5141519

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه خبرنگاران سازمان تامین اجتماعی بیمه تامین اجتماعی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا بوشهر عکس استانها شیراز شهرستان کرج انقلاب اسلامی ایران شهرکرد ایلام سازمان تأمین اجتماعی خدمات غیرحضوری بیمه خبرنگاران استان اصفهان بیمه بیکاری بیمه شدگان بیمه شده حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سیروس محمودیان با اشاره به طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی از ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودیان تصریح کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و در آینده هم‌زمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 751195

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی