Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:28:25 GMT

چادرهای عشایری به کارگاه تولیدی تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۸۷۵۴

چادرهای عشایری به کارگاه تولیدی تبدیل شده است

به گزارش ایرنا، مدیر امور عشایر استان تهران عصر یکشنبه در مراسم تکریم دیدار از خانواده معظم شهدای عشایر استان تهران در سخنانی گفت: جامعه تولید کننده عشایر استان تهران بیش از یکصد شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

هاتف ممیزی افزود: این جامعه تولید کننده در تمامی صحنه های حساس این نظام و انقلاب حضوری پرشور و موثر دارند و در زمان جنگ تحمیلی با حضور خود در نبرد با دشمنان و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب با تولید محصولات مورد نیاز و اساسی کشور در خط مقدم نبرد با دشمنان ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عشایر استان تهران با دارابودن بیش از ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز در پایتخت هستند و این جامعه تولید کننده در جنگ اقتصادی به تکالیف خود به خوبی عمل کردند.

مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: اگر این همه تولید و فعالیت از سوی جامعه عشایری صورت نمی گرفت ما در تامین گوشت قرمز و مواد لبنی و پروتئینی با مشکل روبه رو بودیم و اکنون نیز در جنگ اقتصادی هر چادر عشایری به یک کارگاه تولیدی تبدیل شده است.

به گفته وی، همانطور که در اول انقلاب صحنه نبرد با دشمن سلاح جنگی بود این بار سلاح جنگی ما تولید داخل است و برای اینکه بتوانیم در این جنگ هم به پیروزی برسیم چاره ای جز حمایت از تولید داخلی نداریم.

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیز حمایت ویژه ای از جامعه عشایری داشته است تاکید کرد: در استان تهران حدود ۱۵ هزار نفر و در کل کشور نیز بیش از یک میلیون نفر از جامعه تولید کننده عشایر مشغول تولید محصولاتی همچون گوشت قرمز و سایر محصولات لبنی هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ درسته که به لحاظ عددی جمعیت این جامعه اندک است اما هر یک نفر از عشایر چندین برابر جامعه روستایی و شهری برای کشور درآمد دارد و ارزش تولید محصولات این جامعه تولید کننده نیز چشمگیر و قابل توجه است.

ممیزی تاکید کرد: در استان تهران سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصول از سوی جامعه عشایری تولید شد که امسال این میزان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

عشایر برکت و خودکفایی را برای کشور به ارمغان می آورند

همچنین در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور نیز گفت: باید در همه حال از جامعه عشایری قدردانی و تشکر داشته باشیم چرا که عشایر با تولیدات خود برکت و خودکفایی را برای کشور به ارمغان می آورند.

حجت الاسلام حمزه کلانتری با بیان اینکه جامعه عشایری در طول حیات خود همواره پاسدار حریم جغرافیایی کشور بوده اظهار داشت: اگر از این قشر مولد حمایت شود می توان امیدوار بود در آینده نزدیک از واردات گوشت بی‌نیاز شویم.

وی تاکید کرد: هرجا روحانیت حرکتی را آغاز کرده عشایر بازوان اصلی قیام در حرکت بودند و آن را روحیه بخشیدند.

حجت الاسلام کلانتری با بیان اینکه عشایر همیشه در خط مقدم نهضت‌ها بودند؛ افزود: جامعه عشایر با سلحشوری توانسته است نهضت‌ها را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه امروز صحنه جنگ عوض شده است و امروز مبارزه اقتصادی است؛ افزود: امروز نیز عشایر با تولیدات پروتئینی و سایر محصولات خود در صحنه حضور دارد و ۲۵ درصد از مواد پروتئینی و گوشتی کشور را تامین می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه عشایر ۵۶ درصد حریم جغرافیایی را گردش می کند خاطرنشان کرد: اگر کمی به این قشر توجه شود می‌توان امیدوار بود در آینده نزدیک از واردات گوشت بی‌نیاز شویم.

به گفته وی، ۸۵۰ تن مصرف گوشت کشور است که حدود ۲۰۰ را جامعه عشایر تامین می‌کند.

همچنین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این مراسم گفت: ما مدیون ایثارگران و شهدای جامعه عشایری هستیم چزا که این افراد در خط مبارزه با استکبار و تحریم‌ها است و اگر این جامعه نباشد شاید زندگی افراد شهری تامین نشود.

حجت الاسلام صالح آبادی افزود: عشایر ذخایر مملکت هستند و نیاز است تا امکانات لازم از نظر آب، راه و نهاده برای این قشر تامین شود.

وی اظهار داشت: عشایر جامعه کم توقعی است که هیچ گاه سربار جامعه نیست و با تولیدات خود به کشور کمک می کند و موجب رونق تولیدی و اقتصادی کشور می شوند.

به گزارش ایرنا، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر از جمعی خانواده معظم شهدای عشایر استان تهران در شهرستان های ورامین و پیشوا تجلیل شد.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران مدیریت امور عشایر استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اخبار کنکور امور عشایر استان تهران جامعه تولید کننده جامعه عشایری جامعه عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی