Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمیان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۲۵ هزار نفر از مردم استان ایلام به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: تجمعاتی همچون مراسمات ختم متوفیان، مراسمات شادی در تالارها و دورهمی‌ها موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، ظهر امروز(۱۹ بهمن) در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: آمارهای مربوط به مبتلایان، تعداد بستری‌ها و متوفیان بیماری کرونا در کشور در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «محمد کریمیان» با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا امروز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه،  ۲۵ هزار و ۲۸نفر به این بیماری مبتلا شده‌ است. ابراز کرد: از این میزان ابتلا به کرونا در استان، متاسفانه تعداد ۶۶۴نفر نیز جان خود را از دست داده‌ و همچنین تعداد ۲۳هزار و ۷۹۴نفر بهبودی کامل یافته اند.

 

وی با بیان اینکه در با بیان اینکه حال حاضر نیز تعداد۲۱نفر بستری بوده و تحت درمان این بیماری قرار دارند، یادآور شد: وضعیت ابتلا وفوت ناشی ازکرونا هم برحسب بیماری زمینه ای ۲۴درصد از نظر ابتلا و ۸۶/۹درصد به حاظ میزان  فوتی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه  کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: استان ایلام طبق اظهارنظرهای وزارت بهداشت یکی از سه استان کشور است که تمام شهرستان‌های آن در وضعیت آبی قرار دارند و شرایط این استان یکی از باثبات‌ترین استان‌های کشور به لحاظ آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها است.

 

کریمیان تصریح کرد: متاسفانه تجمعاتی همچون مراسمات عزاداری متوفیان، مراسمات شادی در تالارها، تجمعات و دورهمی‌ها و ...باعث شده که در حال حاضر آمار بستری‌ها و مراجعان به مراکز درمانی به تدریج افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت میانگین سنی مبتلایان ۴۲/۵سال و میانگین سنی متوفیان نیز ۶۰/۱سال بوده است، تصریح کرد: میزان بروز بیماری در ده هزار نفر جمعیت، شهرستانهای ایلام با ۵۳۵و ایوان با ۵۲۶نفر و بدره با ۵۱۶نفر رده‌های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۳۱در ده هزار نفر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: میزان فوتی در هر ده‌هزار نفر جمعیت در سطح استان شامل شهرستانهای ایلام ۱۵مورد، سیروان ۱۵مورد، ایوان ۱۳مورد و میانگین استان نیز ۱۱مورد فوتی در ده هزار نفر جمعیت است.

 

کریمیان در ادامه با اشاره به ایجاد دانشکده دندانپزشکی در استان ایلام، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سال ها دارای دانشکده دندانپزشکی بوده اما به طور رسمی مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و خوشبختانه با خرید پردیس شماره ۲ دانشگاه، برای ایجاد دانشکده دندانپزشکی در آن بالغ بر ۵میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی بیان کرد: این دانشکده در حال حاضر در ردیف برترین دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور است و امروز با حضور دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افتتاح شد و  این دانشکده طبق گفته دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در ردیف بهترین دانشکده‌های تیپ ۱ وزارت قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا ابتلا مبارزه ایلام دانشگاه علوم پزشکی استان وزارت بهداشت استان ایلام ده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی

 

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا ،سیده معصومه تقی‌زاده با اشاره به نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل آسم اظهار کرد: داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، بخش مهمی در کنترل آسم است زیرا چاقی، یکی از معضلاتی است که با آسم در ارتباط است.

 وی افزود: اگر میزان مصرف کالری از میزان سوخت آن بیشتر باشد، ‌قطعا فرد اضافه وزن پیدا می‌کند. این حالت نه تنها برای سلامت فرد ضرر دارد بلکه علائم آسم را نیز تحریک می‌کند. افراد چاق، نشانه‌های شدیدتری از آسم دارند و داروهای بیشتری مصرف می‌کنند بنابراین بهتر است همیشه وزن متعادل باشد.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: کاهش مصرف سبزیجات و میوه‌ها و افزایش مصرف غذاهای فرآوری‌شده موجب افزایش شیوع آسم می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که ویتامین C، بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A)، منیزیم و امگا ۳ بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر در معرض آسم قرار دارند.

وی بیان کرد: همچنین افرادی که به میزان کافی میوه، و ویتامین‌های C و E و به طور کلی از آنتی اکسیدان‌ها را مصرف نمی‌کنند، اغلب دچار مشکلات ریوی می‌شوند. به نظر می‌رسد رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌ها برای مثال دریافت بیشتر میوه‌ها، سبزی‌ها و روغن زیتون اثر محافظتی بر آسم دوران کودکی داشته باشد.

تقی‌زاده گفت: ماهی و غذاهای دریایی از منابع خوب امگا ۳ هستند و بهتر است سعی شود از مصرف اسیدهای چرب ترانس و روغن‌هایی که درصد زیادی امگا ۶ دارند، خودداری شود.

پیشنهادهای تغذیه‌ای برای بیماران مبتلا به آسم
وی با بیان اینکه اغلب افراد مبتلا به آسم، کمبود ویتامین D دارند، افزود: شیر، تخم مرغ و ماهی منابع خوب این ویتامین هستند ولی تابش مستقیم نور خورشید منبع اصلی این ویتامین است.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: برخی از افراد عدم تحمل به لاکتوز دارند که در واقع حساسیت محسوب نمی‌شود اما علائم آسم را تشدید می‌کند. برخی افراد نیز نسبت به تخم مرغ، شیر و یا ماهی حساسیت دارند. حتی مصرف بسیار کمی از این مواد غذایی، منجر به بروز واکنش‌های حساسیتی و تحریک آسم می‌شود. از آن جایی که آلرژی منجر به تشدید علائم آسم می‌شود، اگر والدین احساس می‌کنند با مصرف هر غذایی تنگی نفس کودک تشدید می‌شود باید آن ماده غذایی را در برنامه غذایی کودک محدود کنند. انواع فلفل، زعفران، کرفس، انگور و خربزه برخی از این مواد غذایی هستند.

چه موادی علائم آسم را تشدید می‌کنند؟
وی عنوان کرد: سولفیت یکی از موادی است که به غذاها اضافه می‌شود تا به تازگی مواد غذایی کمک کند و از رشد کپک جلوگیری کند اما همین ماده می‌تواند منجر به تشدید علائم آسم در افراد مبتلا به این بیماری شود. سولفیت‌ها در برخی غذاها مانند میوه‌های خشک، میگو، آبمیوه‌های اسیدی، نوشابه‌های کولا و بسیاری از غذاهای فرآوری شده وجود دارند، بنابراین توجه به برچسب غذایی مواد غذایی اهمیت دارد.

تقی‌زاده عنوان کرد: درصد زیادی از افراد مبتلا به آسم، دچار اختلال ریفلاکس اسید معده هستند که موجب می‌شود آسم به راحتی کنترل نشود. کاهش وزن در این افراد، یکی از راه‌های رفع این اختلال و آسم است. پرهیز از مصرف غذاهای تند، کافئین، غذاهای اسیدی، شکلات، الکل و غذاهایی که موجب تشدید نشانه‌های ریفلاکس اسید معده می‌شود نیز از دیگر راهکارهای موثر در این زمینه است.

وی افزود: محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب و کاهش حجم وعده غذایی نیز می‌تواند از ترشحات معده که موجب تشدید رفلاکس می‌شود، جلوگیری کند.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماران مبتلا به آسم از کورتون به صورت استنشاقی یا اشکال دیگر دارویی استفاده می‌کنند و بنابراین بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند، لذا توصیه می‌شود لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود داشته باشند و مصرف نمک و مواد غذایی غنی از نمک را محدود کند.

وی بیان کرد: بیماران مبتلا به آسم همچنین باید مقدار کلسترول و چربی دریافتی رژیم خود را کاهش دهند. البته قبل از ایجاد هر گونه تغییر در عادات غذایی، حتما باید با کارشناسان تغذیه مشاوره شود.

دیگر خبرها

  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم