Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:43:08 GMT

روایتی از سفر یک روزه خبرنگاران یزدی به اشکذر

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۹۰۲۳

روایتی از سفر یک روزه خبرنگاران یزدی به اشکذر

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، همزمان با هشتمین روز از یوم الله دهه فجر جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان یزد با حضور در شهرستان اشکذر از یک بومی‌گردی سنتی و چند واحد صنعتی، تولیدی، گلخانه‌ای و پرورش اسب در این شهرستان بازدید و در جریان ظرفیت‌های اقتصادی اشکذر قرار گرفتند.

در جریان این بازدید خبرنگاران با حضور در یک واحد صنعتی دانش‌بنیان از نزدیک فرآیند تولید محصولات تمام ایرانی آن را مشاهد و با مدیران تولید و واحد تحقیق و توسعه این شرکت گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک‌زاده مدیر تولید این واحد دانش بنیان در حاشیه بازدید خبرنگاران به خبرنگار اعزامی فارس، اظهار کرد: حمایت بیش از پیش سازمان صنعت، معدن و تجارت لازمه توسعه بیشتر خدمات این شرکت است.

وی افزود: در حال حاضر این واحد دانش بنیان ۳۰ نفر نیروی بومی را بکارگیری کرده و در صورت تأمین اعتبار لازم برای افزایش خط تولید آمادگی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳۰ نفر دیگر را دارد.

 مدیر تولید این واحد صنعتی که در زمینه ساخت انواع ماشین آلات کشاورزی، فضای سبز و ماشین‌های راه‌سازی فعالیت دارد، گفت: اعتبار مورد نیاز برای افزایش توان تولید ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ملک‌زاده با بیان این‌که تمام محصولات تولید شده در این شرکت بومی بوده و مشابه خارجی هم ندارد،  تصریح کرد: کیفیت و نیازسنجی آن به شکلی انجام شده که در حال حاضر تمام ظرفیت تولید مشغول به فعالیت بوده و تمام محصولات پیش فروش شدند.

وی  شناخت بازار و مشتریان را نقطه عطف مدیریت این مجموعه دانست و گفت: تنها انتظاری که از مسئولان داریم حمایت برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان اشکذر است.

در ادامه این بازدید خبرنگاران با حضور در یک واحد بسته بندی خیار سبز حاضر و از نزدیک در جریان فرآیند تولید و بسته بندی این محصول گلخانه ای قرار گرفتند.

یکی از گلخانه‌داران اشکذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن گلایه از افزایش قیمت خیار سبز در استان سرمازدگی و کشت کم آن توسط کشاورزان را اصلی‌ترین دلیل‌گرانی این محصول گلخانه‌ای عنوان و اظهار کرد: متأسفانه برخی سوء مدیریت‌ها در بحث خدمات نظیر گاز رسانی و مدیریت نکردن بحران توده هوای سرد منجر به سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای شده است.

وی افزود: نابسامانی‌های اقتصادی به جایی رسیده که کشاورزان بعد از تحمل سختی‌های ناشی از کشت بذر، نگهداری و برداشت محصولات هیچ منفعت مالی نمی‌برند و بیشترین سود حاصل از کشاورزی در جیب دلالان سرازیر می‌شود.

این گلخانه‌دار اشکذری مدیریت و نظارت مستمر را لازمه ساماندهی وضعیت کشاورزی و گلخانه‌ای در استان و کشور دانست و گفت: به دلیل مرغوبیت محصول تقریبا تمام خیار کشور در این فصل توسط گلخانه داران اشکذری در استان یزد تأمین می شود و این ظرفیت بیش از پیش نیاز به حمایت دارد.

در ادامه این سفر خبرنگاران با حضور در پایگاه امداد هلال احمر از اجرای طرح ملی کاروان سلامت هلال احمر در این شهرستان هم بازدید کردند.

مسئول اجرای این طرح گفت:طرح ملی کاروان سلامت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در پنج روستای شهرستان اشکذر از دیروز آغاز و تا پایان یوم الله دهه فجر ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۲۵ پزشک، پرستار، تکنسین داروسازی و امدادگر خدمات روانشناسی، کنترل قند خون، چربی و بهیاری ارائه می‌کنند.

بازدید از باشگاه پرورش اسب اصیل عرب آخرین مرحله بازدید خبرنگاران از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان اشکذر بود.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد دانش اشتغال اسب اشکذر سفر خبرنگاران بازدید خبرنگاران شهرستان اشکذر گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت