Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@03:06:46 GMT

ترامپ سه شنبه محاکمه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۹۱۵۶

ترامپ سه شنبه محاکمه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکصد سناتور برای قضاوت در مورد رییس جمهوری که دیگر در مسند قدرت نیست، در این جلسه شرکت می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ گفته است که در این محاکمه حضور نخواهد یافت. او در محاکمه اول هم که یک سال پیش برگزار شد، به سنا نرفت و وکلایش را فرستاد.

در کانون توجه جلسه محاکمه ترامپ، حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورش که برخی نمایندگان دموکرات آن را کودتایی نافرجام از سوی تروریست های داخلی نامیدند، به عنوان خطرناکترین حمله به دموکراسی آمریکا از زمان جنگ های داخلی سال های ۱۸۶۰ توصیف شده است.

این حمله نمایندگان کنگره را به حدی شوکه کرد و مردم را تا حدی به خشم آورد که دموکرات ها بی درنگ پروسه استیضاح ترامپ را تنها دو هفته پس از پایان دوره زمامداری اش کلید زدند.

مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به تحریک شورش متهم کرد و وی را رییس جمهوری که دو بار استیضاح شده نامید. هیچ فرمانده کل قوای دیگری در آمریکا تا این حد رسوا نشده است.

با این همه، هنوز هیچ رییس جمهوری در آمریکا در دادگاه استیضاح محکوم نشده است و احتمال آن می رود که چنین سابقه ای به قوت خود باقی بماند.

یکی از اهداف اصلی دموکرات ها برای برگزاری جلسه محاکمه ترامپ این است که وی را از دستیابی به مقام فدرالی در آینده منع کنند، مشروط بر اینکه بتوانند محکومیت وی را صادر کنند.

با این حال، این میلیاردر جمهوریخواه و متحدانش استدلال می کنند که جلسه محاکمه به خودی خود غیرقانونی است، زیرا سنا می تواند یک رییس جمهوری در راس قدرت را محکوم و از قدرت برکنار کند، اما نمی تواند این کار را درمورد یک شهروند خصوصی اعمال کند.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا که تیمی ۹ نفره از دموکرات ها را به عنوان مدیران استیضاح ترامپ تعیین کرده است، اصرار دارد که جلسه محاکمه باید برگزار شود و محکوم نکردن وی به دموکراسی آمریکا ضرر می زند.

محکومیت ترامپ به رای بیش از دو سوم سناتورها نیاز دارد، بدان معنا که ۱۷ نماینده جمهوریخواه باید به ترامپ پشت کنند و به همه ۵۰ نماینده دموکرات برای محکوم کردن وی ملحق شوند، امری که در این مرحله به نظر بعید می رسد.

حتی اگر ترامپ پایگاه محکمی از حمایتگری را حفظ کند، محبوبیت اش درپی حمله به ساختمان کنگره از بین رفته است، وضعیتی که برای یک فرد ۷۴ ساله که ایده نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را در سر می پروراند، چندان خوب نیست.

وکلای مدافع ترامپ بر دو نکته تاکید دارند؛ اینکه جلسه محاکمه قابل طرح و بحث نیست، زیرا نمی توان ترامپ را از مقامی که دیگر از آن برخوردار نیست، عزل کرد و اینکه لفاظی هایش در مورد تردید در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به مثابه آزادی بیان مبتنی بر قانون اساسی است.

اگرچه دموکرات ها سیگنال نداده اند که چه مدرکی را قرار است رو کنند و چه کسانی را برای شهادت دادن فراخوانند، دعوت شان برای شهادت دادن در جلسه محاکمه ترامپ توسط تیم رییس جمهوری سابقه بی اثر شده است.

پربیننده ترین برنامه بایدن برای کاهش فشار مالی به ایران قالیباف چه پیامی برای پوتین می‌برد؟ احتمال وقوع جنگ اتمی جدی است کاخ سفید درباره بازگشت به برجام: توپ در زمین ایران است قالیباف پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین را نپذیرفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ رییس جمهوری جلسه محاکمه دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ