Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:42:33 GMT

زنی که در واتیکان سنت شکن شد+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۹۱۶۵

زنی که در واتیکان سنت شکن شد+ عکس

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برای اولین بار، پاپ یک زن را به یک مقام ارشد در دستگاه کلیسا منصوب کرد.

پاپ فرانسیس «ناتالی بکوارت» را به عنوان معاون شورای کلیسای اسقف ها منصوب کرد.

این شورا، نهادی است که مسائل اصلی تعالیم را مورد مطالعه قرار می دهند. شورای کلیسایی متشکل از اسقف ها و کاردینال هاست که از حق رای برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا همچنین دربرگیرنده کارشناسانی است که نمی توانند رای دهند.

بکوارت اولین زنی است که به این سمت منصوب می شود و از حق رای برخوردار خواهد بود.

 

 

این زن فرانسوی از سال 2009 مشاور همین شورا بوده است.

کاردینال «ماریو گرچ» دبیرکل شورای کلیسایی اعلام کرد انتخاب یک زن از دو معاون شورای کلیسای اسقف ‌ها حاکی از اهمیتی است که پاپ به حضور و مشارکت زنان در نهاد کلیسا می ‌دهد.

بکوارت متولد سال 1969 دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت از مدرسه معتبر تجارت پاریس است و در بوستون آمریکا نیز تحصیل کرده است.

وی به مدت یک سال در لبنان داوطلب شد و سپس به مدت دو سال به عنوان مشاور در ارتباطات بازاریابی کار کرد. 

 

 

در سال 1995 به جمع خواهران ژاویرس پیوست. وی پس از داوطلبی در مارسی و دو سال کارآموزی، به مدت سه سال برای تیم ملی پیشاهنگان فرانسه به ماموریت رفت، وی در رشته الهیات و فلسفه در پاریس تحصیل کرد و همچنین جامعه شناسی در دانشکده مطالعات پیشرفته علوم اجتماعی خواند. وی سپس دوره ای را در الهیات در دانشکده الهیات و وزارت کالج بوستون دنبال کرد تا با انجام تحقیق در مورد همزمانی در کلام شناسی متخصص شود. 

رئیس وزارت جوانان

بکوارت به محض پیوستن به ژاویرس، حمایت از جوانان را آغاز کرد.

 

 

وی رئیس انجمن «زندگی در دریا، ورود به عبادت» بود که به جوانان آموزش های معنوی در قایق های بادبانی ارائه می دهد. او در جوانی از تعطیلات در دریا لذت می برد.

 

 

در سال 2006، او مسئول روحانیت دانشجویان در کرتیل شد. در سال 2008 کنفرانس اسقف های فرانسه معاونت مدیریت بخش دانشجویی، و در سال 2012 مدیریت خدمات ملی برای بشارت جوانان و مشاغل را به وی اعطا کردند. این امر منجر به مشارکت وی در زمینه آمادگی برای همایش شورای اسقف های «جوانان، ایمان و تمیز شغلی»، هم در فرانسه و هم در رم شد که در مارس 2018 به عنوان هماهنگ کننده عمومی پیش-شورای کلیسای جوانان منصوب شد.

شورای اسقف ها

در 24 مه 2019، او به همراه 4 زن و 1 مرد به عنوان مشاور شورای اسقف ها در کلیسای کاتولیک منصوب شد. این اولین باری بود که زنان به این سمت منصوب می شدند. 

 

 

او نویسنده چندین کتاب است:

100 دعا برای تحمل طوفان، پاریس، اکتبر 2012 

بشارت دادن به جوانان، یک چالش، پاریس، مه 2013 

مذهبی، چرا؟ پاریس، مارس 2017 

روح همه چیز را تجدید می کند، پاریس، فوریه 2020.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 واتیکان پاپ فرانسیس پاپ ناتالی بکوارت جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،طی حکمی از سوی محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، بابک مومنی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب شد. 

در حکم وزیر جهاد کشاورزی آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیروهای متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام های موثر بردارید.

توفیق شما را از درگاه خداوند منان خواهانم."

دیگر خبرها

  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • دوانتصاب در کمیته ملی پارالمپیک
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • انتخاب مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی