Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برخی در استان آدرس غلط می دهند و مشکل آب اصفهان را گردن ذوب آهن و فولاد مبارکه می اندازند، گفت: پیش بینی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سود برای سال آینده شده تا بتوانیم بخشی از آن را بین سهامداران خود توزیع کنیم.

منصور یزدی زاده عصر امروز (یکشنبه-۱۹ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان افتخار صنعت و اشتغال کشور است و صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه، تخصص و اندیشه این مجموعه بهره برده است، اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال از عمر ذوب آهن می گذرد و تولید فولاد کشور از مرز ۳۰ میلیون تن عبور کرده، اما ذوب آهن به دلیل ناملایمات بسیار در طول عمر کاری خود، دو مجموعه فولاد سبا و خراسان را از دست داد و اگر این دو، هنوز جزیی از ذوب آهن بودند، امروز تولید ما بیش از ۵ میلیون تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سهام ذوب آهن به عنوان آخرین شرکت، در بورس عرضه شد، افزود: امروز عمده سهامدار ما سازمان تامین اجتماعی است که به واسطه برخی ملاحظات، شاید ذوب آهن اکنون آزادی عمل و چابکی را در خود ندارد و نتوانسته همانند یک مجموعه کاملا خصوصی با آهنگ رشد بالایی فعالیت کند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه امروز افتخارات ذوب آهن مرهون تلاش تمام پرسنل این شرکت است، تاکید کرد: با وجود تمام مشکلات توانسته ایم افتخار بیافرینیم و همچنین راه اندازی دوباره کوره بلند شماره یک که سالانه توان تولید ۸۰۰ هزار تن چدن را دارد یکی از افتخارات ماست و امیدواریم شاهد بهبود شرایط برای تامین مواد اولیه آن باشیم.

وی به اجرای پروژه PCI در ذوب آهن اشاره کرد و افزود: در این طرح پودر زغال جایگزین کک می شود که می تواند از نظر هزینه ای، موجب صرفه جویی برای ذوب آهن شود.

یزدی زاده یادآور شد: در حال حاضر بیشتر فولادسازان دنیا با روش کوره بلند همانند ذوب آهن فعالیت می کنند که بیش از ۸۰ درصد کوره بلندهای دنیا مجهز به سیستم PCI هستند که اجرای این طرح، تحقق آرزوی ۴۰ ساله ذوب آهن بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خوب ذوب آهن، دریافت پروانه استاندارد ریل ملی بود، تاکید کرد: امروز کیفیت محصولات تولیدی ذوب آهن به نحوی است که قابلیت صادرات به سراسر دنیا را دارد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان از موهبت یارانه گاز طبیعی محروم است، گفت: در این شرایط امیدواریم مسئولان به جای سختگیری، دست ما را برای صادرات محصول باز بگذارند.

توزیع سود از سال آینده

وی به فعالیت های ذوب آهن در حوزه بومی سازی اشاره کرد و افزود: با تلاش کارشناسان، در حال حاضر تولید درب های فلکسیبل، دریچه های کشویی فولادسازی و اخیرا نیز در بحث قالب های مسی نیز بومی سازی انجام شده است.

یزدی زاده همچنین با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان بیش از ۱۰ سال درگیر زیان انباشته بود، گفت: ذوب آهن اصفهان در پایان ۶ ماهه امسال از زیان انباشته خارج و در پایان ۹ ماه توانست به سود شناسایی شده خود برسد، همچنین پیش بینی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سود برای سال آینده شده تا بتوانیم بخشی از آن را بین سهامداران خود توزیع کنیم، از سوی دیگر برنامه ذوب آهن خروج از فرابورس و رفتن به بورس است که موجب آورده خوبی برای این شرکت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، تولید محصولات از نظر کیفی و کمی و تنوع تولیدات با ارزش افزوده بالا از جمله برنامه های این شرکت برای سال ۱۴۰۰ است و امیدواریم محدودیت های عرصه محصولات در بورس کالا و صادرات برداشته شود.

وی با بیان اینکه ذوب آهن تنها شرکت مصرف کننده سنگ آهن دانه بندی است، گفت: امیدواریم با کمک وزارت صمت ذوب آهن این درد مزمن چندین ۱۰ ساله را در ارتباط با تامین مواد اولیه را پایان دهد.

یزدی زاده به تملک معادن زغال سنگ البرز مرکزی اشاره کرد و افزود: با حمایت شرکت صدر تامین این تملک صورت گرفت تا بخشی از نیاز شرکت به مواد اولیه مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان برنامه های متعددی برای کاهش هزینه ها در جهت افزایش سود در سال آینده تدوین کرده است، اظهار کرد: البته کاهش هزینه ها در بحث منابع انسانی نیست و شاهد رشد منابع در این بخش هستیم.

وضعیت سهامداری ذوب آهن در طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا، در خصوص  وضعیت فعالیت سه مجموعه ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان به عنوان سهامدار خط انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان، توضیح داد: این پروژه در سطح ملی مطرح است و تاکنون این خط به کرمان رسیده است.

وی درباره میزان سهم ذوب آهن در این طرح، گفت: در حال حاضر تفاوتی بین سهامداران نیست و هر کدام سهم مساوی دارند و در ادامه مسیر احتمال دارد برخی سهم خود را به دیگران واگذار کنند، اما با توجه به تغییر نرخ ارز طی یک سال گذشته این هزینه باید دوباره برآورد هزینه شود. 

یزدی زاده گفت: در آن زمان برآورد این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که اکنون نیازمند بازنگری است و متناسب با گزارش مشاور این طرح (آب صفه) به هیات مدیره، میزان سهم هر سهامدار برای پرداخت مشخص می شود.

تحریم ها و چالش های ذوب آهن

وی همچنین در خصوص صادرات ذوب و تحریم ها، اظهار کرد: به طور قطع نمی توان در تحریم ها از راه های قانونی و از مسیر بانک ها جابجایی پول داشته باشیم، اما در حال حاضر از مسیر تهاتر صادرات را دنبال می کنیم، البته باید توجه داشت که هزینه های نقل و  انتقال در تحریم ها بیشتر است و همواره نگرانی هایی برای بازگشت ارز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین در خصوص دستورالعمل لغو شده قیمت گذاری دستوری فولاد، اظهار کرد: متاسفانه ذوب آهن از قیمت تکلیفی در سال ۹۷ آسیب دید و اگر این شرایط نبود، در سال ۹۸ زیان انباشته شرکت کم و امسال می توانستیم توزیع سود داشته باشیم، با این وجود امیدواریم با تغییرات جدید در وزارت صمت و آمدن آقای سعدمحمدی، بحث کنترل قیمت ها به شکل گزنده نباشد، البته در تحریم ها برخی نگرانی های مجلس به جا است و امیداریم در فضای فعلی رانتی در بازار فولاد ایجاد نشود.

وی در ادامه درباره انگشت اتهام به سمت صنعت و بحران آبی اصفهان، توضیح داد: باید توجه داشت که سهم صنعت در مصرف آب اصفهان ۷ درصد است و باید دید اگر این درصد را حذف کنیم، آیا مشکل کم آبی اصفهان حل خواهد شد؟

یزدی زاده با اعتقاد بر اینکه در حوزه کشاورزی مدیریت آب وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی در استان آدرس غلط می دهند و مشکل آب اصفهان را گردن ذوب آهن و فولاد مبارکه می اندازند، در حالیکه باید با عدد و رقم صحبت کنیم.

وی گفت: با این وجود ذوب آهن اصفهان سرمایه گذاری بالایی برای اجرای طرح جمع آوری پساب چند شهر در راستای تامین آب این شرکت انجام داده است.

 مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درباره اینکه آیا ذوب آهن از مازوت استفاده می کند یا خیر، توضیح داد: اگرچه ذوب آهن امکان استفاده از مازوت دارد، اما این سوخت را مصرف نمی کنیم البته برای برخی بخش ها درخواست داده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ذوب آهن اصفهان مواد اولیه سنگ آهن ریل ملی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان حال حاضر یزدی زاده سال آینده تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • سردار رادان: دشمن می خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذردY اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند/ 32 سازمانی که در این نظام مسئول بودند برای ساماندهی حجاب و عفاف نه تنها کار خودشان را نمی کنند بلکه شبهه و شک و تردید در دل مردم نیز می اندازند