آنسوی دوربین مسائل دیگری هم وجود دارد
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۹۵۶۳
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم «تیتی» به کارگردانی آیدا پناهنده با حضور کارگردان، ارسلان امیری (فیلمنامهنویس و تدوینگر)، الناز شاکر دوست، هوتن شکیبا، هیلدا کردبچه، سودابه جعفرزاده (بازیگر)، علیرضا افکاری (آهنگساز)، فرشاد محمدی (فیلمبردار)، حامد خسروی (مجری طرح)، عماد خدابخش (تدوینگر)، مسعود دلیری (مدیرتولید)، عباس عباسی (چهرهپرداز) بعدازظهر یکشنبه ۱۹ بهمن ماه در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این نشست، آیدا پناهنده در ابتدا از اهالی رسانه بابت پوشش خوب اخبار قدردانی کرد و گفت: اگر بخواهم درباره پروسه ساخت «تیتی» صحبت کنم به درازا میکشد، چون پروسه زمانبری بود.
وی افزود: درباره وجود رگههای سوررئالیسی و جادوگر بودن شخصیت «تیتی» توضیح داد: «تیتی» برای من شبه قدیسی بود که به دلیل گذشته کولیوارش به جهان واقعیتری نسبت به ما رسیده بود. جادوگر واژه درستی نیست، چیزی که میتوانم بگویم این است که برای من «تیتی» یک شبه قدیس بود.
پناهنده درباره رگههای مذهبی و عرفانی در فیلم گفت: این موضوع نه فقط در این اثر بلکه در فیلمهای قبلی من هم دیده میشود و رگ و ریشه ایمانی در آیدا پناهنده وجود دارد که نوشته میشود و به تصویر درمیآید.
وی همچنین درباره شخصیت امیرساسان که هوتن شکیبا آن را ایفا کرده است، گفت: کاراکتر «امیر ساسان» پر از تناقض است و وجوه مثبت و منفی در وجودش دیده میشود، مانند تمامی آدمها.
در ادامه الناز شاکردوست درباره چگونگی مراحل رسیدن به نقشهای متفاوتی که در دو سال اخیر در آنها حضور داشته، بیان کرد: تکنیک در رسیدن به نقشها به کمک من میآید. اما از جایی به بعد همه تکنیکها را فراموش خواهی کرد و با زندگی کردن با نقش این فرایند صورت میگیرد.
پس از آن هوتن شکیبا، درباره حضور در نقشهای جدی توضیح داد: من حضور در ژانر کمدی را دوست دارم، اما هدف من قبول کردن نقشهایی است که برایم چالش به همراه داشته باشد و ژانر فیلم برایم اهمیتی ندارد.
او درباره شانس دریافت سیمرغ در این دوره جشنواره گفت: سیمرغ گرفتن برایم ارزشمند است، اما بازیهای خوب در این دوره از جشنواره زیاد است. امیدوارم فضا و محیط جشنواره همواره به صورت سلامت برقرار باشد و بتوان به راحتی و آرامش کار کرد.
شکیبا تصریح کرد: خوشحالم که جشنواره فیلم فجر برگزار شد؛ دلمان واقعا برای سینما تنگ شده بود.
هلیا کردبچه بازیگر خردسال فیلم نیز درباره تجربه بازیگریاش بیان کرد: کار کردن با آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای من افتخار بزرگی بود و امیدوارم امکان همکاری مجدد برایم فراهم شود.
سودابه جعفرزاده، دیگر بازیگر فیلم درباره حضور در این پروژه توضیح داد: من افتخار همکاری با آیدا پناهنده را پیشتر هم داشتم و کار کردن با او برای من آموزههای بسیار دارد و ممنونشان هستم.
علیرضا افکاری، درباره آهنگسازی فیلم «تیتی» گفت: تجربه همکاری با آیدا پناهنده برایم جالب بود و جدا از همکاری موسیقایی در هنگام تولید کار به یک درک مشترک رسیدیم که امیدوارم نتیجهاش رضایتبخش باشد.
وی افزود: هدف ما یک ملودی رومنس بود که در زمان کمی به این مهم رسیدیم.
در ادامه عماد خدابخش در خصوص تدوین این فیلم بیان کرد: من کنار آیدا پناهنده و ارسلان امیری در این حرفه بزرگ شدم و به اعتقاد من فیلم از بُعد تدوین نیز محصول آیدا پناهنده است.
فرشاد محمدی درباره فیلمبرداری این اثر سینمایی توضیح داد: این فیلم جزو آثار محدودی بود که آن را با جان و دل فیلمبرداری کردم. همکاری با آیدا پناهنده من را دچار تب خلاقانهای کرد که پیشتر کمتر به سراغم آمده بود و من سعی کردم به روح اثر وفادار باشم.
الناز شاکردوست در پاسخ به اینکه آیا کارکردنش با کارگردانهای زن عامدانه است، گفت: من به کارگردانها، جنسیتی نگاه نمیکنم و بیشتر برایم وجه انسانی نقش مهم است. اما به هر حال زمانی که زنها کنار هم قرار میگیرند و از هم حمایت میکنند نتیجه کار بسیار شگفتانگیز میشود.
عباس عباسی، در ابتدا با بیان اینکه جای پارسا پیروزفر ردر اینجا خالی است، افزود: باید از آیدا پناهنده تشکر کنم که با این که میدانست فیلم در دو بخش اصلی داوری نمیشود اما امکان داوری شدن را به ما داد.
شاکردوست در پاسخ به چرایی حضورش در آثار تجاری توضیح داد: به نظر من این موضوع اتفاق بدی نیست که بازیگر در فیلمهای تجاری که لودگی ندارد بتواند مخاطبانی را با خود همراه کند تا به خاطر او به تماشای سینمای هنری بنشیند. من با چنین انتخابهایی تجاربی را با خودم به سینمای جدیتر میآورم.
در ادامه خدابخش درباره تدوین این اثر سینمایی گفت: فیلم «تیتی» جنسی از سادگی دارد که این ماجرا باعث میشود تدوین آن هم روان باشد. اما قسمتی که «تیتی» در آب میرود کمی سخت بود. جدا از این فیلم تدوین «زالاوا» نیز کار سخت و جذابی بود.
امیری که با فیلم «زالاوا» در جشنواره امسال حضور داشت، گفت: میخواهم صادقانه اعتراف کنم که من فیلمسازی را از آیدا پناهنده یاد گرفتم و از ایشان تشکر میکنم.
جشنواره فیلم فجر در یک نگاه
جشنواره فیلم فجر هرساله و همزمان با دیگر جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه میزبان علاقهمندان هنر سینماست. این جشنواره که از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرد تا سال ۱۳۷۴ محل رقابت تولیدات سینمای ایران بود؛ اما از آن پس به صورت بین المللی برگزار میشود و در بخش بین الملل بر بررسی فیلمهایی از سینمای جهان به ویژه خاورمیانه،آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی و آثار ملهم از آموزههای راستین پیامبران الهی، پیام صلح و دوستی تمرکزی ویژه دارد. بخش بینالملل جشنواره از دوره سیوسوم (سال ۹۳) از بخش
ملی جدا شد و در اردیبهشت هر سال میزبان فیلمسازان مطرح جهانی است.شرکتکنندگان جشنواره فیلم فجر در بخش رقابتی اصلی؛ سودای سیمرغ برای دریافت سیمرغ بلورین با هم رقابت میکنند. طی سالیان اخیر مسابقههای سینمای مستند، فیلم کوتاه ومسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاعرسانی نیز به بخشهای سینمای ایران اضافه شده است.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهلودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران (بهمن ۱۳۹۹)، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایینژاد در حال برگزاری است. فیلمهای سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید. امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم اولی هستند.همچنین نشست های خبری بعد از این رویداد سینمایی در فضای مجازی و هم به صورت زنده پخش با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار می شود. جشنواره امسال تحت تاثیر همهگیری کرونا و با تاکید بر شیوهنامههای بهداشتی تجربهای جدید را پیش می برد.
برچسبها سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری هوتن شکیبا جشنواره فیلم فجر سلبریتی الناز شاکردوست هنرمندان فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری سی و نهمین جشنواره فیلم فجرمنبع: ایرنا
کلیدواژه: سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری هوتن شکیبا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری هوتن شکیبا جشنواره فیلم فجر سلبریتی الناز شاکردوست هنرمندان فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور سی و نهمین جشنواره جشنواره فیلم فجر آیدا پناهنده فیلم فجر هوتن شکیبا برای من نقش ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، این زباله فضایی در حقیقت بخشی از موشکی است که ۱۵ سال قبل در فضا رها شده است.
ابعاد قطعه موشک حدود ۱۱ در ۴ متر با وزن ۳تن است. این نخستین باری است که با یک زباله فضایی به این بزرگی در فضا قرار ملاقات گذاشته می شود. شرکت آسترواسکیل مشغول توسعه کسب وکاری است تا سخت افزارهای زائد و اضافی در مدار زمین را از بین ببرد.
البته این بار زباله فضایی را از بین نمی برد زیرا ماموریت فعلی برای آزمایش حسگرها و نرم افزارهای مورد نیاز برای عملیات های ایمن نزدیک شدن به زباله انجام شده است. اما تلاش برای جذب یک زباله فضایی بزرگ در فضا در چند سال آینده انجام می شود. چالش زباله های فضایی و استفاده متناسب از فضا اخیرا به یک موضوع مهم تبدیل شده است.
از زمان آغاز عصر سفرهای فضایی در سال ۱۹۵۷ میلادی تاکنون انبوهی از زباله ها از پوسته رنگ تا بوسترهای رها شده موشک، در مدار زمین پراکنده شده اند. در این میان قطعات موشک به دلیل حجم شان بسیار خطرناک هستند. بخشی از موشک در تصویر دیده می شود مربوط به وسیله پرتاب H-IIA ژاپن است که یک فضاپیمای سنجش دی اکسید کربن را در ۲۰۰۹ میلادی به مدار زمین برد. بوستر بالایی موشک فضاپیما را به ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری زمین رساند. اما در حالیکه برخی از موشک های مدرن تضمین می کنند تمام قطعات آنها پس از پرتاب به زمین بازگردد، این بوستر H-IIA در مدار زمین ماند.
آسترواسکیل ماموریت ملاقات با این زباله را Adras-J نام گذاری کرده است. این ماموریت به وسیله یک فضاپیمای هوشمند انجام می شود که در ۱۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی به فضا ارسال شد.از آن زمان تاکنون ماهواره مذکور به H-IIA نزدیک تر شده است. ماهواره از دوربین ها و الگوریتم های مختلف برای فرایند نهایی نزدیک شدن به زباله استفاده کرده است. البته این عملیات باید با دقت زیادی انجام شود تا ماهواره با بوستر موشک برخورد نکند. کارمندان انگلیسی آسترواسکیل بخش زمینی ماموریت را ساخته اند که در حقیقت همان سیستم های برقراری ارتباط با Adras-J است.
از سوی دیگر مقرهای کنترل پرواز روی زمین در توکیو و آکسفورد شایر انگلیس به طور مداوم ماموریت را رصد می کنند. قرار است در هفته های آینده تصاویری از این زباله ثبت و اطلاعات بیشتری درباره آن مانند شرایط ساختار، نرخ چرخ آن در فضا و محورهای چرخش آن، جمع آوری شود. در این میان ماهواره سعی می کند دور زباله فضایی پرواز کند. در ماموریت های آینده فضاپیمای آسترواسکیل با کمک بازوهای رباتیک زباله را کنترل می کند.
طبق تخمین سازمان فضایی اروپا هم اکنون ۲۲۲۰ قطعه از موشک های مختلف در مدار زمین قرار دارد.
کد خبر 6090551 شیوا سعیدی قوی اندام