Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه لازم است قوانینی متناسب با شرایط کشور وضع شود که سرمایه سرمایه داران از طریق مالیات در مسیر درست قرار گیرد، گفت: عدالت در مالیات، موجب تحقق عدالت اجتماعی و سوق دادن سرمایه ها به سمت سرمایه گذاری مولد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۹ بهمن) در دیدار با رئیس و کارکنان دیوان محاسبات استان ایلام با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر از ایام الله و نقطه عطفی تاریخ کشور ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه یکی از زیبایی های انقلاب اسلامی این بود که به مردم عزت بخشید، افزود: در زمان رژیم پهلوی، امور کشور در دست آمریکایی ها و انگلیسی ها بود، عوامل انگلیسی و آمریکایی که در کشور حضور داشتند برای شاه هیچ ارزشی قائل نبودند و  در بسیاری از امور کشور، بدون اعتنا به شاه دخالت می کردند تا جایی که رضاخان با دستور انگلیسی ها و آمریکایی ها از کشور بیرون شد.

 

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی نیازمندان و مستضعفان ولی نعمت انقلاب و نظام هستند، ابراز کرد: در زمان رژیم پهلوی، نیازمندان و مستضعفان مورد بی توجهی رژیم بودند و از طرفی با تصویب مجلس شورای ملی قانون کاپیتولاسیون مصوب شد که عوامل آمریکایی در صورت انجام هر جرم و جنایتی مصونیت قضایی داشتند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امروز مردم و کشور ایران اسلامی به برکت نظام و انقلاب اسلامی در اوج عزت قرار دارند، یادآور شد: در جریان جنگ سوریه با حمایت نظام استکباری و گروهک های تروریستی از جمله داعش، مقام معظم رهبری فرمودند که بشار اسد رئیس جمهور این کشور باید بماند و با مجاهدت جوانان مدافع حرم، سوریه از وجود داعش و گروهک های تروریستی پاک شد و این اوج عزت و اقتدار نظام و مردم ایران اسلامی را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: اوج عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی امروز تا جایی است که وقتی رزمایشی در آب های خلیج فارس برگزار می شود، ناوهای آمریکایی صدها کیلومتر از  منطقه ما فاصله می گیرند، البته امروز در کشور مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات با نگاه به داخل و با نظارت دقیق می تواند مرتفع شود.

وی با اشاره به  ضرورت  اجرای دقیق نظارت ها از سوی سازمان های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات، یادآور شد: متاسفانه امروز در کشور و استان برخی باید مالیات خود را بپردازند که نمی پردازند، برخی از این افراد شناسنامه دار هستند و برخی هم مانند دلالان بدون شناسنامه هستند و این طیف بدون شناسنامه، خیلی راحت اقتصاد کشور را دچار مشکل می کنند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: دلالان در حوزه های مختلف سکه، ارز، زمین، مسکن، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وارد می شوند و ردپایی از خود برجای نمی گذارند،اگر چنانچه مالیات از این دلالان گرفته شود، این مالیات در بحث کمک به نیازمندان کشور و پویایی اقتصاد داخلی فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه اقداماتی که دیوان محاسبات در حال حاضر انجام می دهد چشم انداز خوبی را ترسیم کرده است، گفت:ساماندهی وضعیت موجود، جای کار دارد و باید مالیات بر اساس عدالت گرفته شود، البته کار سختی است و متناسب با درآمدی که افراد و شرکت ها دارند باید مالیات اخذ شود و با افرادی که زیر بار مالیات نمی روند و از پرداخت مالیات فرار می کنند، برخورد جدی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه به نظر می رسد باید مبنای پرداخت مالیات در کشور تغییر کند، افزود: باید با روش ها و فعالیت هایی که موجب می شود که اقتصاد کشور دچار مشکل شود و سمت و سوی سرمایه گذاری به جایی برود که افراد غنی دنبال می کنند، مقابله گردد، فعالیت ها را با باید مالیات تنظیم  و به سمت نیازهای کشور حرکت داد.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: برخی افراد سرمایه خود را به جای اینکه در تولید کشور سرمایه گذاری کنند در ساخت و ساز هزینه می کنند، اگر مالیات بر خانه های خالی به طور دقیق اجرا شود در این صورت ساخت خانه های خالی برای دلالان به صرفه نخواهد بود و در این صورت سرمایه های این افراد به سمت و سوی تولید پیش می رود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  اگر مالیات در بخش تولید کاهش یابد، سرمایه گذاری در تولید، اشتغال و کار ایجاد می شود و رغبت سرمایه گذراران در امر تولید بیشتر خواهد شد و  لازم است قوانینی متناسب با شرایط کشور وضع شود که سرمایه  سرمایه داران از طریق مالیات در مسیر درست قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: اگر محاسبه دقیقی که در اخذ مالیات از اقشار کم درآمد جامعه صورت می گیرد همان محاسبه نیز در درآمد افزاد غنی و شرکت های میلیاردی انجام شود، بسیاری از نیازهای کشور مرتفع خواهد شد.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در اجرای قانون در برخی جاها، باید مر قانون را پیاده کرد و در برخی از جاها باید انعطافاتی انجام شود، افزود: در مورد افرادی که با درآمد اندک فعالیت کارآفرینی و اشتغال دارند، باید با انعطاف برخورد شود و در برخی موارد، افرادی که قانون را دور می زنند و از پرداخت مالیات فرار می کنند باید با مر قانوان برخورد کرد.

 

حجت السالام کریمی تبار با بیان اینکه امروز اتکای اقتصاد کشور به نفت در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: امروز درآمدهای دولت بر اساس مالیات تامین می شود و دیوان محاسبات در این حوزه و تعادل وضع اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و در تحقق عدالت اجتماعی و سوق دادن سرمایه ها به سمت  تولید، سرمایه گذاری مولد و اشتغالزایی تاثیرگذار است.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرمایه گذاری مولد مالیات اشتغال حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام دیوان محاسبات سرمایه گذاری ایران اسلامی باید مالیات اقتصاد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اصغر جهانگیر گفت: با ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه به تولید و بخش خصوصی دقیق و تخصصی پرداخته شده و با حمایت از سرمایه گذاری موانع تولید برطرف می شود.

وی تغییرات مداوم در ساختار دولتی و اداری را آفت توسعه و عامل سردرگمی سرمایه گذاران برشمرد و افزود: تغییرات مدیریتی عامل ناقص اجرا شدن سیاست‌های کلان است و این سیاست‌ها در برخی از موارد ممکن است اصلا اجرا نشود.

اصغر جهانگیر گفت: سال گذشته قرارداد‌های عادی پر تکرار مانند معاملات ملکی در قوه قضائیه ساماندهی شدند و آمادگی داریم این اقدام را در منطقه آزاد کیش هم اجرا کنیم.

دیگر خبرها

  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال