Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دکتر مرتضی اکبری با اشاره به دو طرح همیاران مهر و کالاکارت اعلام کرد: این طرح‌ها به‌عنوان تنها طرح‌های انتخاب شده توسط بانک‌های ایران در مجمع جهانی بانک‌های کشورهای اسلامی معرفی شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در نشستی که مدیرعامل بانک مهر ایران با کارکنان این بانک در استان کرمانشاه داشت، گفت: طرح ابتکاری همیاران مهر به‌عنوان یک صدقه جاری و خیر ابدی و همچنین طرح کالاکارت با فلسفه فروش اقساطی اجناس با قیمت نقد و با هدف تامین مالی خرد برای نیازمندان، به‌عنوان دو طرح جدید و موفق در سیستم بانکی ایران برای ارائه به مجمع جهانی بانک‌های کشورهای اسلامی فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به ماهیت اسلامی این دو طرح، احتمال موفقیت و انتخاب این طرح‌ها توسط این مجمع بسیار زیاد است.
اکبری با اشاره به اهمیت بالای طرح همیاران مهر گفت: صدقه نزد مسلمانان بسیار ارزشمند است، اما اگر بتوانیم روشی ابداع کنیم که با یک بار صدقه دادن، بارها و بارها به دیگران کمک کرده و همواره از ثواب آن بهره ببریم، یقیناً ارزشمند خواهد بود. بانک مهر ایران با جلسات کارشناسی متعدد و با استفاده از عقد صلح هبه امکان استفاده از این نوع صدقه را ایجاد کرده است؛ به این صورت که با جمع‌آوری صدقات مردم در این طرح و پرداخت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و بازگشت اقساط آن به صندوق این طرح یک چرخه ابدی احسان و نیکوکاری به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: به‌تازگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) از همین محل، پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به 33هزار خانوار روستایی که از نعمت گازکشی و مناسب سازی منازل خود برخوردار نبودند، آغاز شده است.
مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه گفت: در حال حاضر قدرت خرید مردم پایین آمده و معمولاً کمتر کسی جهت خرید اجناس مورد نیاز خود به‌صورت نقدی اقدام می‌کند. از طرفی فروشنده‌ها نیز به دلیل نوسان قیمت‌ها و عدم اطمینان از بازگشت پول خود، تمایلی به استفاده از فروش اقساطی ندارند. بانک مهر ایران با توجه به ماهیت خدمت‌رسانی خود و با وساطت بین خریدار و فروشنده این امکان را ایجاد کرده که با پذیرش تعهد اقساط خریداران از طریق دریافت ضامن و پرداخت مبالغ زودتر از تجمیع اقساط به فروشندگان، تعامل لازم و خرید مورد نظر صورت گیرد.
وی این‌گونه ادامه داد: در این طرح هم فروشنده میزان فروش بیشتری خواهد داشت و هم خریدار اجناس مورد نظر خود را به‌صورت قسطی به قیمت نقد خرید می‌کند.
اکبری در پایان با اشاره به فعالیت 13 ساله بانک در میان مردم گفت: به برکت نام قرض‌الحسنه و تلاش همکاران در بانک توانسته‌ایم اعتماد مردم را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه جلب کنیم و به‌عنوان یک بانک خدمت‌رسان خدمات به‌روز و منطبق با اسلام را به ایشان ارائه کنیم. بانک مهر ایران یقیناً در چند سال آینده یکی از بزرگترین بانک‌های ایران است و این چشم‌انداز به لطف خدا و همت همکاران کاملاً دست‌یافتنی است.
در این نشست وکیل رئیس اداره کل اداره حوزه مدیریت، نجدی رئیس اداره کل امور استان‌ها و محمدی رئیس اداره کل حراست نیز حضور داشتند.
منبع:روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک مهر ایران قرض الحسنه طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو