Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش رسانه های آمریکایی نشان می‎دهد که خرید و فروش سلاح در این کشور افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - فروش اسلحه در آمریکا در حال افزایش است و برخی از کارشناسان پیش بینی می‌کنند که سیاست‌های اصلاحی در موضوع اسلحه که مورد حمایت دولت بایدن است و همچنین عدم اطمینان در مورد ادامه راه همه گیری ویروس کرونا، فروش اسلحه را در سال ۲۰۲۱ نیز بالا نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «هیل»، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط «اف بی آی»، در سال گذشته تعداد بی سابقه‌ای از بررسی‌های سوء پیشینه برای خرید سلاح انجام شده است؛ این تعداد برای سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۹.۶ میلیون مورد بوده است.

کارشناسان علت این تقاضا را ترس و عدم اطمینان ناشی از همه گیری ویروس کرونا، اعتراضات نسبت به بی عدالتی نژادی از تابستان گذشته و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ می‌دانند.

همه گیری کرونا در ماه مارس گریبان آمریکا را گرفت و منجر به تعطیلی مشاغل کوچک و بزرگ شد و میلیون‌ها نفر را بیکار کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش خرید سلاح در آمریکا همزمان با روی کار آمدن جو بایدن چهره آمریکا در آستانه تحلیف بایدن؛ وضعیت جنگی در بسیاری از شهرها

در تابستان سال ۲۰۲۰ و پس از کشته شدن و یا شلیک به چند سیاهپوست آمریکایی از جمله جورج فلوید، برونا تیلور و جیکوب بلیک، اعتراضات سراسری در این کشور آغاز شد.

بیشتر اعتراضات مسالمت آمیز بود؛ با این حال، خشونت‌ها در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا و همچنین شهر کنوشا ایالت ویسکانسین آغاز شد.

همچنین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماه‌ ها با ناآرامی‌های آشکار معترضان پیگیری شد و در نهایت در اوایل ماه ژانویه معترضان به کنگره حمله کردند.

به گفته کارشناسان، مردم آمریکا ممکن است در زمان‌های نامشخص برای محافظت به دنبال اسلحه باشند.

یک کارشناس می‎گوید «مردم احساس عدم امنیت می‌کنند و احساس آسیب پذیری می‌کنند؛ در این هنگام سلاح گرم یکی از مواردی است که ممکن است به دنبال آن باشند تا از خود محافظت کنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات