Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایان نامه طلبه سطح ۳ مرکز غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران با عنوان «ترجمه اسپانیایی بخش عبادات رساله توضیح المسائل حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای همراه با شرح و تبیین اصطلاحات فقهی و غنی سازی مطالب» به زبان اسپانیایی دفاع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، « اشرف تندیسه پور» طلبه سطح 3 رشته فقه و اصول مرکز غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران در جلسه ای از پایان خود با عنوان «ترجمه اسپانیایی بخش عبادات رساله توضیح المسائل حضرت آیت الله العظمی خامنه ای همراه با شرح و تبیین اصطلاحات فقهی و غنی سازی مطالب» که به زبان اسپانیایی نوشته شده است دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایان نامه که با استاد راهنمایی خانم طیبه ربانی و استاد داوری حجت الاسلام علیرضا میرجلیلی در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران دفاع شد، با کسب نمره 20 پذیرفته شد.

 

«تندیسه پور» در این مراسم اظهار داشت: ترجمه متون به عنوان یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری، تاثیرگذاری و انتقال فرهنگ و اندیشه به دیگر ملل دنیا جریانی است که با وجود گسترش ارتباطات بشری و فناوری های اطلاعات و ارتباطات هر روز بر ضرورت آن افزوده می شود؛ در این راستا ترجمه ذخائر و معارف اسلامی که به زبان های فارسی و عربی نگاشته شده است می تواند در دستیابی دیگر ملل و اندیشمندان جهان به این گنجینه های حیات بخش الهی بسیار موئر باشد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر ترجمه متون دینی به زبان اسپانیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: امروز شاهدیم بُعد حقیقت جویی که زیباترین و برترین گرایش انسان است، در بین مردم اسپانیایی زبان دنیا زنده شده و بنا به نوع فرهنگ و عقایدشان تمایل زیادی به جست و جو وکشف حقیقت دارند؛ اینگونه که روز به روز، تعداد مشرف شدگان به اسلام در بین مردم اسپانیایی زبان که در بیش از 23 کشور دنیا و با جمعیتی بالغ بر نیم میلیارد هستند، به طور چشمگیری در حال افزایش است و در نتیجه پر واضح است که این امر خجسته، نیاز به وجود منابع و متون دینی به زبان اسپانیایی را دوچندان می کند.

 

این طلبه سطح 3 مرکز غیر حضوری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: حمایت های بی دریغ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای از مستضعفان، محرومان و ایجاد وحدت و همبستگی با ملت های مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت های مسلمان، مرعوب نشدن از تهدیدات قدرت های جهانی و... باعث شد تا همچون پیر و مراد خود خمینی کبیر، در جای جای قلب ظلم ستیزان جهانی بخصوص شیعیان تازه مسلمان لاتین، جای باز کنند و ایشان را بعنوان الگو و چراغ راه و مجتهد جامع الشرایط خود در مسائل دینی خود انتخاب نمایند.

 

وی با بیان این که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فقیهی جامع، عارفی کامل و سیاست گذاری بهت آفرین است که  پس از رحلت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، رهبری و زعامت امت را به عهده گرفتند، خاطرنشان کرد: از این رو ایشان به عنوان یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان مطرح گردیدند و به دنبال آن سیل استفتائات و سؤال های شرعی مردم به سوی ایشان سرازیر شد و سپس مهم ترین آنها به صورت اجوبه الاستفتائات به زبان های مختلف منتشر گردید  که در همین سالهای اخیر نیز رساله ای از ایشان تدوین و انتشار یافته است.

 

خانم تندیسه پور گفت: نظر به اینکه ادبیات رساله یک ادبیات تخصصی است و مطالعه رساله حتی برای افراد فارسی زبان گاهی سخت به نظر می‌رسد، بنده سعی کردم در پایان نامه خود با بیانی ساده و روان به ترجمه اسپانیایی بخش عبادات رساله منتخب الاحکام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بپردازم و با توجه به نیاز جامعه هدف که غالبا تازه مسلمانانی هستند که آشنایی چندانی با اسلام و عبارات فقهی ندارند، بیشتر به ترجمه و بررسی احکام و مسائل کاربردی و مبتلابه پرداختم.

 

وی هدف از ترجمه حاضر را در دسترس قرار دادن مسائل و احکام کاربردی رساله حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به زبان اسپانیایی، جهت استفاده  مقلدین تازه مسلمان اسپانیایی زبان ایشان عنوان کرد و افزود: از دیگر اهداف این پژوهش، آشنایی عموم علاقه مند به فتاوای رهبر انقلاب اسلامی به زبان اسپانیایی، بویژه مبلغین فعال در عرصه زبان اسپانیایی که به صورت تطبیقی به بررسی فتاوای مجتهدین معزز می پردازند و پاسخگوی احکام شرعی به زبان مقصد می باشند، است.

 

این طلبه سطح 3 مرکز غیر حضوری حوزه های علمیه خواهران در پایان بیان داشت: در این پایان نامه احکام تقلید، احکام طهارت، وضو، احکام غسل، احکام تیمم، احکام نماز، احکام روزه، احکام زکات فطره، احکام خمس و احکام امر به معروف و نهی از منکر به زبان اسپانیایی ترجمه و بررسی شده است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله العظمی خامنه ای دفاع از پایان نامه حوزه علمیه خواهران حضرت آیت الله العظمی خامنه ای حوزه های علمیه خواهران زبان اسپانیایی پایان نامه طلبه سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرحوزه علمیه اصفهان در نشست مدیران مدرسه علمیه حوزه علمیه اصفهان، یکی از چالش‌های پیش روی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز علمی- آموزشی حتی دانشگاه‌ها را جذب جوانان دانست و گفت: بدانید برای خدا می‌خواهید حوزه را اداره کنید و وابسته به جایی نیستید و درصورتیکه تلاش کنید افرادی را جذب دین کنید، با احساس مسئولیت بهتری کار می‌کنید.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادخطاب به مدیران مدارس علمیه افزود: مدرسه علمیه‌ای در اختیار ما قرار گرفته است و همه می‌خواهیم یک کار را انجام دهیم و آن ترویج دین است، همچنین باید مدنظر داشت این که کشور به روحانیون عالم و باسواد نیاز دارد و ما نیز در گوشه‌ای می‌خواهیم به وظیفه خود عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: یکی از موانع رونق جذب افراد به حوزه‌های علمیه، تسهیل شدن مسیر ورود به دانشگاه‌ها و دریافت مدارک متعدد دانشگاهی با گذشت چهار سال و یا کمتر است که این افزایش ورود به دانشگاه‌های مختلف کشور بدون برنامه بلند مدت و نیازسنجی، برای آینده کشور، احساس نگرانی و خطر فراهم می‌کند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مسئله دیگری که بر آن تاکید داریم این است که در سال اول دوره طلبگی بیشتر به مسئله اعتقادی طلاب و آشنایی با قرآن کریم پرداخته شود، به دلیل این که اگر طلبه در طول مسیر از طلبگی انصراف داد علمی آموخته باشد.
عضو خبرگان رهبری، مغتنم شمردن فرصت انسان سازی را در حوزه علمیه امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند توفیق داده که می‌توانید انسان بسازید و این بسیار مهم است، البته سختی نیز دارد و اساتید ملزم هستند درحین تدریس، مسائل اخلاقی را نیز بیان کنند و علاوه بر آن بهتر است از همان سال اول به طلبه گفته شود هفته‌ای یک روایت حفظ کند.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم