Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 3 میلیون نفر از دانش آموزان کشور معادل 30 درصد فاقد هر گونه گوشی هوشمند و تبلت برای استفاده از شبکه شاد هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین عصر یکشنبه با حضور سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، جمالی پور استاندار، معاونان استاندار و اصغری مدیرکل آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید جواد حسینی در این جلسه اظهارداشت: کار خیر و نیک اندیشانه قابل قیاس با هیچ خدمتی نیست و شما وقتی یک دانش آموز را با تقدیم یک تبلت وارد عرصه تعلیم و تربیت می کنید و یا مدرسه ای می سازید که دانش آموز محروم در آن تحصیل می کند، لذت معنوی دارد و کسی که به این مرحله می رسد شامل لطف الهی شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد تاسیسی، تعطیلی، تکمیلی و تحصیلی است که در توسعه پایدار نقش کلیدی دارد و بدون تردید درک درست آن و توجه و سرمایه گذاری در این عرصه دستاوردهای ارزشمند و ماندگاری دارد.

حسینی تصریح کرد: به گفته رهبر انقلاب امروز، بالاترین ارزش افزوده با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش ایجاد می شود و راه خروج از بی عدالتی، رنج و فقر تنها توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: در حال حاضر 24 نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مشکل ساز است و عدالت آموزشی را زیر سوال می برد و باید به جای آن دنبال تنوع روش های تدریس باشیم تا بی عدالتی مدرسه ای، مجازی و دیجیتالی هم برطرف شود. 

30 درصد دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند

حسینی بیان کرد: با ایجاد شبکه شاد، یک پلتفرم داخلی راه افتاد که ظرفیت بالایی دارد و امروز بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۸۰۰ هزار معلم از آن استفاده می کنند و این فرصت ما را وارد فضای جدیدی در تعلیم و تربیت کرده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر 72 درصد دانش آموزان از شبکه شاد استفاده می کنند اما حدود 28 درصد از دانش آموزان معادل 3 میلیون نفر هم فاقد هر گونه گوشی هوشمند و تبلت هستند و از این فرصت فضای مجازی بی نصیب مانده اند که ما با روشهای دیگری این خلاء را تاکنون جبران کرده ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با ماموریت وزیر آموزش و پرورش بدون هیچ اعتباری برای تامین گوشی های مورد نیاز دانش آموزان محروم وارد کاری خداپسندانه شده ایم و تنها به لطف الهی و کمک خیرین توانسته ایم بخش زیادی از نیازها را تامین کنیم.

حسینی اضافه کرد: با کمک خیرین تاکنون ۲۰۰ هزار گوشی هوشمند تهیه شده و برای خرید یک میلیون و ۵۰۰ هزار گوشی و تبلت دانش آموزی هم تامین اعتبار شده که با تهیه آن برای تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفی تحصیل و نیز جلوگیری از نابرابری آموزشی گام مهمی برداشته خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر کودکی تبلت نداشته باشد شاید احساس سرخوردگی کرده و دچار روحیات خشن و آسیب پذیر شود اما امروز با کمک خیرین با اهدای هر تبلت در واقع یک مدرسه و کلاس، کتابخانه و آزمایشگاه در اختیار داشن آموز روستایی ما هم قرار می گیرد تا از تحصیل باز نماند و کسانی که وارد این حرکت خیرخواهانه شده اند، کار ارزشمندی را رقم زده اند.

حسینی اظهارداشت: قزوین در ردیف ۷  استانی است که بیشترین تبلت را تامین کرده و درحال حاضر خوشبختانه همه دانش آموزان استثنایی دارای گوشی هوشمند و تبلت هستند و این نیاز را به طور کامل تامین کرده ایم.

وی گفت: برای دانش آموزان عادی فاقد ابزار هوشمند با امضای تفاهم نامه نیمی از هزینه مورد نیاز خرید گوشی را تامین خواهیم کرد تا این نیاز تامین شود.

خیرین مدرسه ساز 2 هزار میلیارد تومان متعهد شده اند

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سال جاری خیرین مدرسه ساز بیش از  2 هزار میلیارد تومان برای ساخت مدرسه متعهد شده اند و این کار ارزشمند بازوی دولت در تامین فضای آموزشی است.

ساخت 218 مدرسه استثنایی در کشور

وی اضافه کرد: ساخت 218 مدرسه برای دانش آموزان استثنایی کلید خواهد خورد که سهمیه استان قزوین 4 باب است که خوشبختانه دو مدرسه در این استان در حال ساخت است و یک مدرسه را خیر نیکوکار آقای اسدی بر عهده گرفته و ما نیز ساخت یک مدرسه را متعهد می شویم.

حسینی اظهارداشت: در سراسر کشور بیش از 75 هزار قلم وسیله برای دانش آموزان استثنایی نیاز داریم که در استان قزوین هم 2405 قلم نیاز است که تامین آن 7 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که نیمی از آن را تامین می کنیم.

وی اضافه کرد: ساخت دو مرکز یادگیری و دو باشگاه پیش کسوتان و راه اندازی پایگاه دائمی سنجش دانش آموزی مجازی در قزوین را هم متقبل می شویم.

در این جلسه همچنین اسدی یکی از معلمان خیر خوزستانی که میراث خانواگی را برای خرید تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان محروم هدیه کرده است در این جلسه که میهمان ویژه شورای موزش و پرورش بود هزینه خرید 100 گوشی و ساخت یک مدرسه در قزوین را تقبل کرد.

در ادامه تفاهم نامه تامین گوشی های هوشمند برای دانش آموزان محروم توسط جمالی پور استاندار و جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

رونمایی از دو کتاب خیرین شاخص مدرسه ساز محمد انصاری و حاج فتحعلی و تجلیل از خیرین «دانش آموز یار» از دیگر برنامه های این جلسه بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی برای دانش آموزان گوشی هوشمند یک مدرسه حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می کنیم این عدد به ۵۰‌ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبودها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج