Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر سید جواد حسینی در آئین افتتاحیه پیشرفته‌ترین سالن اوتیسم جهان در استان قزوین ظهر یکشنبه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: نگاه استان قزوین در راستا تأسیس سالن اوتیسم جهان یک نگاه کاربردی، هوشمندانه، و مدبرانه در عرصه توجه به دانش‌آموزان استثنایی به ویژه بیماران اوتیسم بود.

وی افزود: آموزش و پرورش استثنایی از سال ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن سال حدود ۱۸ برابر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور اذعان کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش با هزار و ۶۰۰ مدرسه ویژه استثنایی، ۲۱ هزار مدرسه پذیرا، ۷۵۶ مرکز مشکلات ویژه یادگیری و ۴۷ مرکز مشاوره و توانبخشی کار خدمات رسانی و ۲۳ هزار همکار فرهیخته و متخصص به فعالیت خدمات آموزشی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های رفتاری بیماران اوتیسم عنوان کرد: یکی از گروه‌ها، طیف اختلال اوتیسم است که این افراد دچار اختلال عصبی رشد هستند این اختلال‌های عصبی معمولاً در سن سه‌سالگی بروز پیدا می‌کند و فرد را در حوزه‌ی ارتباط و تعاملات با دیگران و محیط با مشکل مواجه شده و فرد دچار تکرار رفتارهای محدود و تکراری می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: افراد اوتیسمی به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند برخی از این گروه‌ها گروهایی هستند که نیاز به کمک دارند، برخی نیاز به کمک بسیار دارند و برخی دیگر به کمک بسیار زیاد نیاز دارند که در میان گروه آخر توسط سازمان بهزیستی و دو گروه اول توسط آموزش و پرورش دانش‌آموزان استثنایی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تا کنون حدود ۴۷ مدرسه مستقل اوتیسم در کشور فعال است که سه هزار دانش آموز اوتیسم را به لحاظ تغذیه‌ای پوشش می‌دهد.

حسینی گفت: حدود ۱۴ استان فاقد مدرسه مستقل اوتیسم بودند که استان قزوین هم جزئی از آن استان‌ها بود که البته راه‌اندازی مدرسه مستقل اوتیسم امروز در این استان افتتاح شد که تاکنون ۳۰ درصد عملیات پیشرفت آن کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از خیران کلنگ مدرسه را به زمین زده و اعضای خانواده‌اش برای مدرسه ۵۰۰ میلیون هزینه کردند که علاوه بر ارائه خدمات مربوط به مدرسه اوتیسم، سایر اقدامات توانبخشی نیز مستقر می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بخش معاونت آموزش و پرورش مدارس استثنایی تنها بخش معاونت است که تمام ابعاد آموزش و پرورش و حتی نوشتن کتاب را نیز به عهده دارد و دانش‌آموزان استثنایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد از سوی دیگر این معاونت علاوه بر آموزش و پرورش در بخش توانبخشی نیز ورود پیدا کرده و مشغول فعالیت است.

وی گفت: معاونت آموزش و پرورش مدارس استثنایی بدون تردید تخصصی‌ترین معاونت در آموزش و پرورش محسوب می‌شود چرا که برای فعالیت‌های خود نیازمند مربیان متخصص، ابزارها و امکانات تخصصی است. ا

ین مسئول ابراز کرد: پیشگام شدن استان قزوین در بخش افتتاح سالن اوتیسم یا سالن شبیه ساز چند حسی مبتنی بر هوش مصنوعی روند خوبی را در راستای آموزش و پرورش دانش‌آموزان اوتیسم ایجاد کرد.

وی گفت: افراد بعد از طی کردن فرایند دو آزمون در سنجش، دانش‌آموزان اوتیسمی شناسایی می‌شوند که بعد از شناسایی، این افراد نیازمند آموزش، پرورش و توانبخش تخصصی و حرفه‌ای هستند و لازم است توسط اشخاص و ابزار متخصص مراحل آموزشی، پرورش و توانبخشی را سپری کنند.

حسینی بیان کرد: افراد اوتیسمی در مواجه با عوامل طبیعی مانند صدا، نور و بو دچار عدم تعادل در سازمان بخش ذهنی می‌شوند.

وی بیان کرد: مراکز تخصصی اوتیسم با کنترل این عدم تعادل تلاش می‌کند تا از بروز مشکلات ناهنجار در سن بالا و ایجاد مشکل برای خانواده‌ها جلوگیری کنند.

حسینی در پایان گفت: مداخله به موقع، آغاز گفتار درمانی و توانبخشی می‌تواند شرایط این افراد را در مواجه با تعاملات اجتماعی و محیطی کنترل کرده و از بروز مسائل جلوگیری کند که این فرایند، به همت جمعی از جوانان خلاق در استان قزوین کلید خورده‌است.

کد خبر 5141679

منبع: مهر

کلیدواژه: سید جواد حسینی آموزش و پرورش استثنایی اوتیسم دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر گرگان عکس استانها شیراز انقلاب اسلامی ایران شهرستان کرج شهرکرد سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دانش آموزان استثنایی آموزش و پرورش استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان