Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی  عصر روز یکشنبه در نشستی خبری خود با موضوع "تشریح رویکردها، عملکرد و پروژه‌های شرکت صدر تامین در راستای جهش تولید" در ذوب‌آهن اصفهان افزود: ذوب‌آهن، امروز در پروژه‌های توسعه ریل ملی برای کشور افتخار آفریده و ۱۵۰ هزار تُن ریل مورد نیاز کشور را تامین کرده و در این عرصه صادرات نیز داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بورس کالا نیز تولید ریل ملی عرضه شده که این کار افتخاریست که یک محصول تولیدی با ارزش افزوده ذوب‌آهن به بورس راه یافته است.

وی بیان داشت‌: ذوب‌آهن اصفهان از روند نوآوری و بومی سازی خود دست نکشیده و با همه مشکلات صنعت، در این حوزه هشت پروژه نوآوری در سطح ملی را نیز اجرا کرده است.

 عضو هیات مدیره شستا یادآور شد: هُلدینگ صدر تامین، یک شرکت معدنی و صنایع معدنی سازمان تامین اجتماعی(شستا) است که صددرصد سهام آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت ۲۴ مجموعه مدیریتی و غیرمدیریتی دارد، افزود: این مجموعه‌ها در حوزه تخصصی معدن کار می‌کنند و در سه سال گذشته نیز با ذوب‌آهن اصفهان همکاری دارند.

مدیرعامل هُلدینگ صدر تامین تصریح کرد: در ۱۰ ماهه گذشته در ذوب‌آهن اصفهان ۱.۵ میلیون تُن تولید داشتیم که نسبت به ۱.۴ میلیون تُن سال گذشته از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده و برخی همچون فعالیت بخش نسوز نیز با صددرصد فعالیت، ۲۶ درصد رشد تولید داشته‌اند.

وی با اشاره جهش تولید برخی از شرکت‌های زیرمجموعه این هُلدینگ و پُر کردن ظرفیت‌های خالی تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان با ۲ میلیون تُن تولید در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است که با به مدار آمدن کوره اول امید می‌رود سال آینده نیز تولید آن بازهم بیشتر شود.

*رشد ۷۶ درصدی فروش ذوب‌آهن اصفهان

سلیمانی همچنین اظهار داشت: در بخش فروش نیز در ۱۰ ماهه گذشته با پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته۹۰ درصد رشد داشته‌ایم و رقم فروش ذوب‌آهن از هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده که مُبین رشد ۷۶ درصدی است.

وی ادامه داد: میزان سود خالص هم در ۱۰ ماه گذشته به یک هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه ۹ ماهه سال ۹۸ از رشد ۱۳۲ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرعامل هُلدینگ صدر تامین با بیان رشد این مجموعه در بخش تولید، فروش و سود گفت: این شاخص‌ها نسبت به شرایط جاری صنعت کشور، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، خوب مدیریت می‌شود.

وی در باره صندوق بازنشستگی فولاد نیز اظهار داشت: در سه سال گذشته، این شرکت را با سرمایه اندک تحویل گرفتیم و اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد و نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید برای آن پیش بینی کرده‌ایم.

*ذوب‌آهن از هیچ رانت و یارانه‌ای بهره نمی‌برد

سلیمانی در عین حال تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در مناطق محروم مرزی دارای معدن همچون سیستان و بلوچستان و طبس رُخ داده است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات ذوب‌آهن اصفهان و فرآیند تحولات آن از ابتدا تا رسیدن به مرز خصوصی‌سازی گفت: ذوب‌آهن در یک مقطع، خصوصی سازی و معادن آن جدا شد که همین مساله باعث صدمه دیدن این شرکت شد و این در حالیست که از هیچ رانت انرژی و یارانه‌ای هم برخوردار نیست.

 عضو هیات مدیره شستا با تاکید براینکه این صنعت هم‌اینک روی پای خود ایستاده است، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته اتفاقات خوبی در ذوب‌آهن اصفهان رقم خورده و امروز این مجتمع صنعتی را به‌عنوان یک صنعت جهانی می‌شناسند.

وی افزود: ذوب‌آهن اکنون از چند معدن کشور، سنگ مناسب خود را تامین و با سختی آنها را همسان و در کوره‌های ذوب استفاده می‌کند و در تامین سنگ آهن و کُک هم سهم بسزایی دارد.

مدیرعامل هُلدینگ صدر تامین خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان در گذشته زیانده بود ولی در چهار سال گذشته سوددهی خوبی داشته و صورت وضعیت مالی آن اصلاح شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، شرکت هُلدینگ سرمایه‌گذاری متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

شستا در سال ۱۳۶۵ در قالب یک شرکت سهامی خاص، با سرمایه اولیه ۲ میلیارد تومان، از دارایی‌های سازمان تأمین اجتماعی تأسیس شد.

بر اساس آمار، شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها هیأت مدیره شستا شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اصفهان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیأت مدیره شستا شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اصفهان هیأت مدیره شستا شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اصفهان صادرات غیر نفتی اخبار کنکور ذوب آهن اصفهان میلیارد تومان سرمایه گذاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود