Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:26:39 GMT

۳ کشاورز نمونه ملی از استان اردبیل تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۰۴۲۰

۳ کشاورز نمونه ملی از استان اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل نیکشاد در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی فعالان کشاورزی استان اردبیل با رئیس جمهوری از انتخاب ۵۵ کشاورز نمونه استانی و سه کشاورز نمونه ملی خبر داد و اظهار کرد: سه کشاورز نمونه ملی در بخش تولید ماهیان سردآبی، حبوبات دیم و مرتعداری به عنوان برگزیده کشوری از استان اردبیل تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رونمایی از سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: این سند پس از تلاش دو ساله کارشناسان و متخصصان کشاورزی در قالب نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها به همراه پیشنهاد راهکار و برنامه عملیاتی تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از این سند به عنوان منشور توسعه و نقشه راه بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل با هدف ارتقای کارآیی و بهره وری بخش کشاورزی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تدوین شده است

تدوین سند راهبردی، برنامه ریزی در حوزه کشاورزی استان را تسهیل کرد

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه تدوین سند راهبردی کشاورزی استان اردبیل، برنامه ریزی در این حوزه را تسهیل می‌کند، افزود: این سند نیازهای بخش کشاورزی را نشان داده و یا برعکس تکمیل ظرفیت در ایجاد صنایع تبدیلی و یا تولید محصولی که در استان اشباع شده را مشخص می‌کند.

اکبر بهنامجو این سند را قابل استفاده برای حتی برنامه ریزان ملی در حوزه کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: بر اساس این سند برخی نیاز به توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی مشخص شده و لازم است برنامه ریزان استانی نیز از این سند استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در استان اردبیل و بالا بودن اراضی نسبت به مساحت آن، ارائه آموزش‌های علمی روز برای کشاورزان و باغداران استان را برای بهره برداری بهینه از این ظرفیت ضروری دانست.

آموزش افزایش بهره وری به کشاورزان جدی گرفته شود

استاندار اردبیل تصریح کرد: آموزش‌ها به کشاورزان برای بهره برداری بهینه نباید منحصر به رسانه ملی بوده و باید از ظرفیت‌های مختلف اطلاع رسانی از جمله فضای مجازی نیز برای انتقال یافته‌های روز به کشاورزان استفاده شود.

بهنامجو تبدیل ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در پایاب خداآفرین را یادآور شد و گفت: لازم است آموزش‌های کشاورزی برای افزایش بهره وری در این منطقه به کشاورزان ارائه شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل همچنین استفاده از تجربیات کشاورزان و دامداران موفق و انتقال آن به سایر دامداران و کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این اقدام موجب افزایش بهره وری و به تبع تولیدات در استان شده و رشد درآمدی برای کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.


 

کد خبر 5141695

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل استاندار اردبیل جهاد کشاورزی اردبیل اکبر بهنام جو تجلیل از کشاورزان نمونه استان دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر گرگان عکس استانها شیراز انقلاب اسلامی ایران شهرستان کرج شهرکرد ایلام کشاورزی استان اردبیل کشاورز نمونه سند راهبردی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالای ۱۰ همت از گندمکاران خریداری شده که به دلیل افزایش دما و شرایط بارندگی، رشد فیزیولوژی گیاه بالا رفته است که این امر در کنار افزایش عملکرد در واحد سطح موجب شده تا میزان خرید نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد یابد.

به گفته او، علی رغم گذشت یک ماه از فصل برداشت، هنوز ریالی بابت مطالبات به حساب گندمکاران واریز نشده است و کماکان افق روشنی پیش رو نیست.

ایمانی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به دلسردی و نگرانی گندمکاران و ورود دلالان به عرصه خرید شده است که انتظار می رود ردیف اعتباری که در بودجه دیده شده به نقدینگی تبدیل شود و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه به پیک برداشت گندم رسیده ایم، افزود: هم اکنون برداشت گندم از استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و ایلام در حال انجام است، از این رو دولت باید به فکر تامین منابع باشد تا همانند سال گذشته مطالبات کشاورزان با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه پرداخت نشود.

به گفته او، با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های پیش رو برآورد می شود که تولید گندم به بالای ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۱ میلیون تن برسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مصوبه شورا در ۲۲ شهریور نرخ هرکیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که کشاورزان به امید آن اقدام به کشت کردند، درحالیکه بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز سال زراعی وزیر جهاد نرخ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ کرد. از این رو بنیاد ملی گندمکاران طی نامه ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار اصلاح قیمت یا تغییر نرخ در قالب جایزه تحویل است تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او گفت: با توجه به آنکه ۲ نفز از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر در جلسه شورا حضور دارند و رئیس کمیسیون کشاورزی هم نرخ ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومان را قبل از ابلاغ نرخ توسط وزیر جهاد در رسانه ها اعلام کردند، لذا انتظار می رود که به عنوان بخش نظارتی به این موضوع ورود کنند و هرچه سریع تر مشکل گندمکاران را مرتفع نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • تجلیل از ۱۶ معلم ماندگار در استان یزد
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان