Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان به تازگی دریافته‌اند ورزش کردن قبل از مصرف صبحانه می‌تواند به چربی‌سوزی بیشتر کمک کند.

به گزارش برنا؛ محققان دانشگاه‌های “باث” و ” بیرمنگام” به تحقیق راجع به موضوعی پرداختند که سالها مورد بحث قرار گرفته و نظرهای متعددی راجع به آن وجود دارد.

از طرفی دیگر این موضوع برای بسیاری از افراد یک دغدغه است که چه زمانی را برای ورزش کردن انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا این محققان بهترین زمان ورزش کردن برای چربی‌سوزی را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که ورزش کردن قبل از صبحانه به چربی‌سوزی بیشتر کمک می‌کند.

در این پروژه محققان ۳۰ مرد چاق و یا دارای اضافه وزن را به مدت بیش از شش هفته مورد بررسی قرار دادند. برخی از آنها قبل از مصرف صبحانه ورزش می‌کردند و برخی دیگر بعد از صبحانه. گروهی هم در سبک زندگی خود هیچ تغییری ایجاد نکردند.

تجزیه و تحلیل نتیجه‌های این بررسی نشان داد که شرکت‌کنندگانی که قبل از صبحانه ورزش کرده بودند، نسبت به گروهی که بعد از صبحانه ورزش کردند، دو برابر بیشتر چربی سوزاندند.

“خاویر گونزالس” محقق ارشد پروژه اظهار کرد، گرچه که زمان ورزش کردن در کاهش وزن هیچ تاثیری نداشت، ولی باعث بهبود چشمگیر سلامت کلی این افراد شد.

وی ادامه داد، گروهی که قبل از مصرف صبحانه ورزش کردند، توانایی بهتری در پاسخ به میزان انسولین خون نشان دادند.

نکته جالب اینجاست که این وضعیت بهبود در انسولین، در حالی رخ داد که هر دو گروه به یک میزان کاهش وزن داشتند و به یک میزان فعالیت ورزشی انجام دادند.

تنها تفاوت این دو گروه زمان‌بندی صرف غذا در آنها بود.

محققان پروژه معتقدند که تحقیق آنها باید کامل‌تر شود زیرا بررسی‌ها فقط در مردان انجام شده و هنوز زنان مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش چربی اضافه وزن صبحانه ورزش چربی سوزی ورزش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

برای آگاهی از دیگر مزایای ورزش «شنا» و تأثیر آن بر بدن و هم‌چنین بهبود قوای جنسی، «بهترین ورزش برای بدن کدام است؟» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901344 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • نسل بشر زودتر از تصور منقرض خواهد شد!
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • نسل بشر زودتر از آنچه تصور می‌شود منقرض خواهد شد!
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم