Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:40:23 GMT

آمریکایی ها در مورد گاف برجامی بایدن توضیح دادند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۱۰۴۹

آمریکایی ها در مورد گاف برجامی بایدن توضیح دادند

به گزارش جماران؛ در حالی که سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره لزوم توقف غنی‌سازی توسط ایران با انتقادهای زیادی همراه شد، یک مقام آمریکایی در توضیح سخنان بایدن گفت که منظور وی توقف غنی‌سازی فراتر از برجام بوده است.

یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز صحبت‌های ضبط شده «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره برجام را تصحیح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن در مصاحبه‌ای که دو روز پیش ضبط شده و امروز بخش‌هایی از آن از شبکه سی‌بی‌اس منتشر گردید، مدعی شد که برای برداشته شدن تحریم‌ها، ایران باید غنی‌سازی را متوقف کند.

مقام ارشد آمریکایی که خبرگزاری رویترز نام وی را اعلام نکرد در تصحیح این سخنان بایدن گفت: «مصاحبه بایدن در سی‌بی‌اس به معنای آن است که ایران باید غنی سازی اورانیوم فراتر از محدوده‌ توافق هسته‌ای را متوقف کند.»

مجری شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در این مصاحبه که بخش‌هایی از آن از منتشر شد، از بایدن پرسید: «آیا آمریکا برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره اول تحریم‌ها را برمی‌دارد؟»

جو بایدن در پاسخ گفت: «نه!»

مجری در ادامه پرسید: «این به این معناست که ایران اول باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند؟»

جو بایدن گفت:« بله!» (البته بایدن تنها به تکان دادن سر خود به معنای بله اکتفا کرد و حتی به خود زحمت گفتن کلمه بله را نداد.)

مطرح شدن موضوع توقف غنی‌سازی انتقادهای زیادی را هم از مجری شبکه سی‌بی‌اس و هم از بایدن درباره عدم اطلاع از مفاد برجام مطرح کرد.

بر اساس برجام، ایران حق غنی‌سازی اورانیوم تا درصد غنای 3.67 را دارد و تحت این توافق، ایران از غنی‌سازی اورانیوم منع نشده است.

دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

ترامپ پس از خروج از برجام کارزار فشار حداکثری علیه ایران را با هدف مجبور کردن تهران برای آمدن به پای میز مذاکره برای دست یابی به توافق دیگر آغاز کرد.

دولت ترامپ در حالی در روز اول بهمن ماه امسال به پایان رسید که وی در رسیدن به هدف خود علیه ایران موفق نشد این در حالی است که ایران همچنان در برجام باقی مانده و تنها در واکنش به خروج کامل آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپایی‌ها به تعهداتشان به این توافق، بخشی از تعهدات خود را کاهش داده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 برجام توافق هسته ای توافق هسته ای ایران جو بایدن تحریم های ایران غنی سازی اورانیوم جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 غنی سازی اورانیوم جو بایدن سی بی اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است

به گزارش قدس آنلاین، شبکه آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» به نقل از چند سند داخلی دولت فدرال این کشور نوشت، مقام‌های ارشد چند سازمان فدرال آمریکا اقدام به بررسی عملی بودن چند گزینه مربوط به اسکان گروهی از فلسطینی‌های ساکن غزه کرده‌اند که اعضای درجه یک خانواده آنها شهروندی یا اقامت دائمی  آمریکا را داشته باشند.

در این گزارش تصریح شد، یکی از گزینه‌های واشنگتن استفاده از برنامه موسوم به «برنامه پذیرش پناهجوی آمریکا» و اعطای وضعیت پناهندگی به کسانی است که توانسته‌اند از نوار غزه خود را به مصر برسانند.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد هماهنگی با مصر به منظور خارج ساختن فلسطینی‌های بیشتر از غزه و اعطای پناهندگی به آنها در صورت داشتن خویشاوند آمریکایی، ضروری است.

رژیم صهیونیستی از زمانی که جنبش فلسطینی حماس در هفتم اکتبر گذشته عملیات «طوفان الاقصی» را در سرزمین‌های اشغالی به اجرا گذاشت، نوار غزه را آماج حملات بی‌رحمانه و بی‌وقفه خود قرار داده است.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که از آن زمان تا کنون بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که عمدتا شامل زنان و کودکان می‌شوند. این حملات همچنین هزاران مجروح نیز در کنار تخریب‌های گسترده در این باریکه بر جای گذاشته  و اعمال محاصره از سوی صهیونیست‌ها نیز به ایجاد کمبودهای شدید مواد غذایی، آب و دارو منجر شده است.

سازمان ملل اعلام کرده با گذشت بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت این باریکه آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد