Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان اصولگرایی علاقمند بود که در عین قرار گرفتن در مقام مقابله با سیاست خارجی آمریکا اما کلید گفتگو با آمریکا را در اختیار داشته باشد.

«محمدعلی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و کارآمدی آن در انتخابات آینده به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: طبیعتا کار نهاد اجماع ساز در مرحله اولیه و مقدماتی است تا بتواند فضا را کمی برای اینکه در انتخابات چه کسانی با چه معیارهایی انتخاب شوند آماده کند این خود مرحله ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز در دو اردوگاه سیاسی، مساله اجماع برای یک فرد یک اتفاق مهم است که باید با راهکاری دموکراتیک به آن رسید آن راهکار می تواند نمایندگان احزاب باشد. در حوزه اصلاحات خارج از احزاب روند فکری کلی نیز مهم است که آنها هم باید نمایندگی داشته باشند و نماینده جریان اصلاح طلب نیستند بلکه نیروهای فکری هستند که امروز در جامعه حضور دارند و بیشتر می توانند، کمک کنند.

ابطحی خاطرنشان کرد: من اخیرا نامه ای دیدم که جوانان اصلاح طلب نوشته بودند و نکاتی دیدنی در خود داشت. این شوراها از یک تفکر نمایندگی نمی کنند. شوراها از یک تشکیلات نمایندگی می کنند و راه حل این است که افرادی با ظرفیت اجتماعی بالا بیشتر از کسانی که صرفا برای یک حزب ثبت نام کرده اند، تاثیر گذارتر باشند این مسأله در آرا مردم تفاوت ایجاد می کند.

او افزود: قرار نیست این شخصیت ها ملی باشند آنها باید شرایط کاندیداها را اعلام کنند و قرار نیست خود کاندیدا باشند.

ابطحی در رابطه با رفتار و اظهارات متناقض تندروها در رابطه با مذاکره با آمریکا و برجام اظهار کرد: جریان اصولگرایی علاقمند بود که در عین قرار گرفتن در مقام مقابله با سیاست خارجی آمریکا اما کلید گفتگو با آمریکا را در اختیار داشته باشد این امری قدیمی است. درحالیکه مساله این نیست که چه کسی و یا چه گروهی گفتگو کنند مساله این است که در چهارچوب منافع نظام و کشور هدف از گفتگو و این حرکات دیپلماتیک گشایش برای جامعه است که بدون رسیدن به این هدف، تلاش ها ارزشی ندارد.

او تاکید کرد: گشایش برای جامعه در معادله گفتگوهای جهانی شکل می گیرد. در مذاکرات اعتماد متقابل مهم است و طرف مقابل و تنش زدایی اهمیت دارد.

ابطحی اضافه کرد: اگر جریان اصولگرا بخواهد به شعارهای امروز خود عمل کند این به معنای عدم گفتگو با جهان است.

محمدعلی ابطحی ادامه داد: درکل باتوجه به سیاست هایی که تندروها در پیش دارند و آن را با افتخار به دنیا نشان می دهمد، نتیجه ای جز قهر با جهان نداریم در این صورت هم، آمریکا با طرف تندرو در ایران پای میز مذاکره نمی نشیند. ۶

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمدعلی ابطحی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی ، مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور در دوحه قطر برگزار می‌شود.

در پنجمین روز این مسابقات و در مرحله مقدماتی اسکیت آقایان علی دوستی و امیرمحمد دادگر در خط آتش قرار می‌گیرند.

برنامه روز پنجم مسابقات به شرح زیر است:

جمعه، ۷ اردیبهشت ماه:
مقدماتی اسکیت آقایان - ساعت ۹:۰۰ الی ۱۶:۳۰

کد خبر 6088858

دیگر خبرها

  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور۱۴۰۳ اعلام شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • کلید اولیه کنکور ۱۴۰۳ سه شنبه منتشر می شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور اعلام شد
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم