Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که لایحه حذف چهار صفر به کجا رسید، گفت: فعلا از دستور خارج شده است.

«مهدی طغیانی»، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار برنا در  رابطه با طرح تحقیق و تفحص از بانک های خصوصی گفت: مشکل این است که نظارت بر بانک های خصوصی به جهت قانون، ضعیف است، قانون ابزار لازم را در اختیار بانک مرکزی برای نظارت کافی قرار نمی دهد تا بر عملکرد بانک های خصوصی، نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک های دولتی به علت وابستگی به دولت به محض دریافت بخشنامه و شیوه نامه از بانک مرکزی مجبور به عمل می شوند ولی بانک‌های خصوصی اینگونه نیستند. 

او ادامه داد: در اصلاح قانون نظام بانکی برای بانک مرکزی ابزار تعریف کرده ایم ولی در گذشته این موضوع وجود نداشت. امیدواریم این تحقیق و تفحص ها که ابزار نظارتی مجلس است جلوی بخشی از تخلفات را بگیرد. این تحقیق و تفحص 12 محور دارد. 10 بدهکار بزرگ به هر بانک بر اساس آیین نامه ذینفع واحد بانک مرکزی، میزان تسهیلات پرداختی و تعهدات به اشخاص مرتبط با آیین نامه بانک مرکزی، میزان تسهیلات پرداختی و تعهدات کلان با تعریف آیین نامه بانک مرکزی (مبلغ تسهیلات، وثایق دریافتی و وضعیت بازپرداخت)، وضعیت ذخیره گیری مطالبات مشکوک الوصول هر بانک بر اساس مقررات مربوطه، ارزیابی وضعیت صدور اعتبارات اسنادی و ضمانت نامه توسط هر یک از بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از جمله محورهای این طرح است. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: میزان وام های کلان از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص مدنظر است، اینکه این وام ها به چه کسانی و به چه علتی داده شده است و همچنین دریافت سود، دارایی‌های موهونی، مطالبات غیر جاری  هم از دیگر موارد است. امیدواریم این تحقیق و تفحص به وضعیت کشور کمک کند اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، بانکداری خصوصی متخلف هر روز به سراغ بانک مرکزی می رود و هر روز برای کشور با خلع پول هزینه می‌تراشد. 

او در پاسخ به این سوال که حذف چهار صفر به کجا رسید، گفت: فعلا از دستور خارج شده است.  5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم مهدی طغیانی بانک های خصوصی تحقیق و تفحص بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری