Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:40:36 GMT

چین برنده بازی میلیاردرهای جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۱۲۴۷

چین برنده بازی میلیاردرهای جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، بانک سرمایه‌گذاری «یو بی‌اس» سوئیس و نهاد تحقیقاتی «پی دبلیو سی» اخیراً گزارشی را با نام «سوار بر طوفان» منتشر کرده‌اند که در آن مطرح شده است که مجموع ثروت میلیاردرها تا پایان سال 2020 به 10.2 هزار میلیارد دلار رسید. این سطح از ثروت از 8 هزار و 900 میلیارد دلار سال 2017 بیش از 11.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد شده است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر تعداد میلیاردرهای جهان 2189 نفر است که نسبت به سال 2017، 31 نفر اضافه شده است. این گزارش همچنین تأکید می‌کند که کسب و توزیع ثروت دوقطبی شده است و در ایام کرونا به این مهم دامن زده شده است.

براساس این گزارش، در سال‌های 2018، 2019 و هفت ماهه اول سال 2020، کارآفرینی در بخش‌های فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و صنعتی جلو دار بوده‌اند. همچنین دانشمندان و برنامه نویسان کامپیوتری، صنایع را در گام‌هایی که پیش از این دیده نشده بود منقلب کرده‌اند. حوزه فعالیت این دسته از افراد – یعنی دانشمندان و برنامه نویسان - از بخش‌های فناوری و مراقبت‌های بهداشتی به بسیاری از بخش‌های اقتصادی گسترده شده است. به طوری که برخی از آنها که فناوری‌های نوظهور را برای پیش بردن تغییر بکار بردند جزو میلیاردرها شدند.اما کارآفرینی یا کارآفرینان باید چه می‌کردند؟ براساس تعریفی که از جوزف شومپتر، اقتصاددان مشهور اتریشی، «کارکرد کارآفرینان اصلاح یا متحول کردن الگویی از تولید با بهره‌برداری از یک ابداع است؛ یا در کل استفاده از فناوری به کار گرفته نشده برای تولید یک کالای تازه یا تولید یک کالای قدیمی به شیوه‌ای تازه هم جزو کارآفرینی است.»

براساس این گزارش، کارآفرینان که جزو ثروتمندان و میلیاردرهای جهان شده‌اند ابتکاراتی را در کسب و کار اقتصادی به راه انداخته‌اند. برخی از این افراد که در چند سال گذشته کامیاب شده‌اند شامل مبدعان و فرصت جویان اقتصادی هستند. این افراد شامل الون ماسک، اقتصاددان و فیزیکدان پشت تسلا و اسپیس ایکس است. بنگاه‌های ماسک که در تولید خودروهای الکتریکی انبوه و سفرهای فضایی شخصی پیشتاز است به طور رسمی به‌عنوان یک میلیاردر بخش صنعتی تعریف شده است. در سرزمین چین، فرانک وانگ، که مهندس است به‌عنوان بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره شرکت فنی دی جی آی، بزرگ‌ترین تولید‌کننده پهپادهای تجاری، قرار دارد و بالاخره، یکی از پیشروترین مبدعان جوان اروپایی پاتریک کولیسون، برنامه نویس ایرلندی است که پلتفرم استریپ را برای بازرگانی‌های اینترنتی با کمک برادرش در سال 2010 پایه‌گذاری کرد.

اما رشد ثروت کسب و کارهای «‌های تک» طی سال‌های 2018، 2019 و هفت ماهه اول سال 2020 عجیب بوده است. براساس گزارش «یو بی‌اس» کل ثروت میلیاردرهای فناوری طی این مدت 42.5 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 800 میلیارد دلار رسید که عمدتاً به خاطر افزایش سهام فناوری بوده است. در همین حال ثروت میلیاردرهای مراقبت‌های بهداشتی 50.3‌درصد افزایش یافت و به 658 میلیارد و 600 میلیون دلار رسید که به خاطر عصر تازه کشفیات دارویی و ابتکار در تشخیص فناوری پزشکی و درمان‌ها و تجهیزات کووید 19 بوده است.

توزیع جغرافیایی ثروت میلیاردرها هم جالب توجه است. رشد ثروت بازارها در جدول آمده است.   ولی قطبی شدن ثروت از چه زمانی رخ داد؟ براساس گزارش «سوار بر طوفان» قطبی شدن میان میلیاردرهای مبتکر و مابقی میلیاردرها در پایان دهه تاریخی 2000 میلادی رخ داد زمانی که میلیاردرها از لحاظ تعداد دو برابر و از لحاظ ثروت تقریباً سه برابر شدند. در پایان سال 2009 تعداد میلیاردرها 969 نفر و ثروتشان 2 هزار و 800 میلیارد دلار بود اما در آوریل 2020 تعداد آنها به 2058 نفر و ثروتشان به 8 هزار میلیارد دلار رسید.

از لحاظ جغرافیایی برنده این بازی چین بود که ثروت میلیاردرهایشان سریعتر از همه جا رشد کرد. در آوریل 2020 حدود 389 میلیاردر چینی با مجموع ثروت یکهزار و 200 میلیارد دلار وجود داشت. ثروت آنها تقریباً 9 برابر رشد کرد در حالی که در ایالات متحده این مقدار دو برابر بود.

تعداد میلیاردرهای «‌های تک» از 68 نفر در سال 2009 به 234 نفر در سال 2020 رسید در حالی که تعداد میلیاردرهای مراقبت‌های بهداشتی از 48 نفر به 167 نفر رسید. مجموع ثروت میلیاردرهای مراقبت‌های بهداشتی و «های تک» از 321.3 میلیارد دلار به یکهزار و 300 میلیارد دلار برای «‌های تک» و از 120.8 میلیارد دلار به 482.9 میلیارد دلار برای مراقبت‌های بهداشتی رسید.

اما مستغلات در این میان همواره جایگاه تاریخی خودش را حفظ کرده است زیرا طبقه میلیاردرها همچنان به مستغلات عشق وافری دارند زیرا آن را به‌عنوان ارزش و یک دارایی که می‌توان به اخلافشان منتقل کرد می‌بینند. بررسی‌های «پی دبلیو سی»، نهاد مشترک در این تحقیق نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از میلیاردرها فارغ از کارهای تجاری شان، بین 21 تا 40 درصد از ثروت خالص‌شان را در مستغلات سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مستغلات طی دهه گذشته با‌وجود کاهش نرخ بهره و تقاضای شناور برای فضای فیزیکی تا زمان هجوم کووید 19 محل سودآوری بود.

64 نفری که در سال 2009میلیاردرهای مستغلات بودند – یعنی تجارت مستغلات بخش اصلی دارایی‌شان در این بخش است –  طی یک دهه ثروت شان دو برابر شد. مجموع ثروت آنها از 150.4 میلیارد دلار به 303 میلیارد دلار رسید.

پربیننده ترین اسکناس‌های جدید رونمایی شد +عکس ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند، به تعهدات برجامی برمی‌گردیم/ آن طرفی که حق شرط گذاشتن در برجام را دارد ایران است رونمایی پروژه استفاده از موبایل برای تراکنش‌های‌ خرید/ حذف تدریجی استفاده از کارت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد چین مراقبت های بهداشتی میلیارد دلار رسید تعداد میلیاردرها ثروت میلیاردرهای ثروت میلیاردرها مجموع ثروت سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران در تبریز و تهران به مصاف تیم‌های تراکتور و سپاهان خواهند رفت. 

تراکتور - استقلال 

سرخپوشان تبریز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام میزبان آبی‌پوشان تهران هستند. دو تیم در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که انگیزه‌های متفاوتی دارند. تراکتور ۴۰ امتیازی دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد، اما این امید را دارد که بتواند سهمیه لیگ نخبگان را به دست آورد؛ بنابراین با تمام توان بازی خواهد کرد تا با حمایت حداکثری هواداری پرشور خود برنده این بازی باشد و شکست دور رفت را تلافی کند. جدایی ناگهانی پاکو خمز باعث شد تا مدت کوتاهی محمد نصرتی سرمربی باشد و پس از آن قرار بر این شد یحیی گل‌محمدی هدایت تراکتور را بر عهده بگیرد، اما مشکل او هنوز حل نشده تا حمید مطهری به عنوان کمک اول گل‌محمدی، مسئولیت فنی تیم را بر عهده داشته باشد. اتفاقی که برای اولین بار در دیدار قبلی سرخپوشان مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی رخ داد.  

استقلال که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده برای حفظ این جایگاه مهم می‌بایست در بازی خارج از خانه برنده باشد. تیم جواد نکونام در این فصل بیشتر پیروزی‌های خود را اقتصادی به دست آورده و به نظر می‌رسد با همین تدبیر به دنبال عبور از تراکتور است. آبی پوشان با اختلاف یک امتیاز در صدر هستند و اگر برنده نشوند احتمال آنکه صدر جدول را از دست بدهند بسیار زیاد است. نکونام در بازی فردا آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا را به دلیل مصدومیت و سید حسین حسینی را به علت محرومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه مویت یامگا و مهدی مهدی‌پور را تا پایان فصل از دست داده است.  

استقلال و تراکتور تا به حال ۵۵ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۲۷ مسابقه با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت و ۱۴ بازی با برتری سرخپوشان دیار آذربایجان همراه بوده و ۱۴ دیدار از رویارویی‌های دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.در بازی فصل گذشته  تراکتور 7 گل از استقلالِ ساپینتو دریافت کرد و در بازی رفت نیز متحمل شکست شد تا تراکتوری ها حالا به دنبال انتقام از استقلال باشند.

پرسپولیس - سپاهان

سرخپوشان تهران در حالی از سپاهان میزبانی می‌کنند که برای جا نماندن از استقلال و چه بسا صدرنشینی، نیاز به برتری مقابل سپاهان دارند. شاگردان اوسمار در ال‌کلاسیکوی ایران انگیزه بسیار بالایی دارند، چون بازی رفت را در ورزشگاه نقش جهان به حریف واگذار کردند و از طرفی در دیدار قبلی خود که در جام حذفی بود برابر آلومینیوم اراک شکست خوردند تا فرصت کسب سه گانه را از دست بدهند و بنابراین در این دیدار به دنبال برتری هستند تا بتوانند ۵۵ امتیازی شوند و در کورس قهرمانی باقی بمانند حتی اگر استقلال متوقف نشده باشد. اوسمار در بازی فردا نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه مصدوم و دانیال اسماعیلی‌فر محروم بهره ببرد و گل‌هایی که امیررضا رفیعی برابر آلومینیوم اراک خورد، سرمربی برزیلی را نگران کرده تا از درون دروازه مطمئن نباشد.  

سپاهان ۴۵ امتیازی که در سه بازی آخر خود در لیگ برتر و جام حذفی برنده بوده، اگر بتواند در ورزشگاه آزادی فاتح ال‌کلاسیکو نام بگیرد، کماکان امیدوار به قهرمانی باقی می‌ماند، به خصوص اگر تراکتور ۳ امتیاز دیدار با سپاهان را در خانه نگه دارد. ژوزه مورایس در بازی فردا چند غایب دارد. محمد دانشگر، پیام نیازمند و آریا یوسفی مصدوم هستند و کادر پزشکی طلایی پوشان در تلاش است تا رضا اسدی و فرشاد احمدزاده را به این بازی برساند. غایبانی مهم به خصوص اسدی که تک گل بازی رفت را به ثمر رساند.

سپاهان و پرسپولیس تا کنون ۸۱ مرتبه مقابل هم ایستاده‌اند که ۲۷ بار سرخپوشان تهران برنده شده‌اند، ۲۱ بار نماینده اصفهان برنده شده و ۳۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • اردیبهشت؛ماه جذاب استقلال - تراکتور/این بازی مساوی نمی‌شود!
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • باخت برایم بی‌معنا است/هندبال گیتی‌پسند در آسیا حرف خواهد زد
  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • ملوان، حریف سپاهان در جام حذفی شد
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • نبرد رم و ناپولی برنده نداشت/ آزمون پنالتی گرفت