Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شیوع کرونا از ابتدا روال زندگی‌ها را از حالت عادی خارج کرده است به طوری که خیلی از برنامه‌ریزی‌ها به تعویق افتاد، خیلی از تفریحات تعطیل شد و البته کرکره بسیاری از مشاغل پایین کشیده و یا چراغ کسب و کارشان  کم فروغ شد.

البته بدیهی است که در چنین روز‌هایی اتحاد، رمز پیروزی است و این از خودگذشتگی و همکاری تک تک افراد است که می‌تواند شیوع این بلا را کنترل کند؛ اما این از خودگذشتگی هم مانند هر چیز دیگری حد و اندازه‌ای دارد و نمی‌توان بیشتر انتظار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین، مشاغلی هستند که از ابتدای شیوع کرونا تعطیل هستند و یا تعداد روز‌های فعالیتشان بسیار محدود و کم بوده است؛ مثل باشگاه‌های ورزشی که یکی از آسیب دیده‌ترین مشاغل این دوران هستند.

کارشناسان بهداشتی و پزشکان معتقدند، چون در داخل باشگاه‌های ورزشی افراد برای تحرک و تنفس بهتر ماسک را از چهره خود بر می‌دارند می‌تواند عامل بسیار اساسی در شیوع ویروس کرونا باشد.

در سال گذشته کسی اصلا فکرش را نمی‌کرد که سالن‌ها، استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی پس از کلی هیا و هو و وشور و اشتیاق ورزشکاران و تماشاچیان اینگونه به این شکل و شمایل درآمده باشد.

با گذشت حدود ۱۱ ماه از این بیماری کسبه اصناف واحد‌های تولیدی و تمام مشاغل خدماتی زمین گیرشده اند و کار و کاسبی آن‌ها خوابیده است به گونه‌ای که دگر دریافت تسهیلات و وام‌های کرونایی جوابگوی مشکلات و خسارت آن‌ها نیست.

با شیوع بیماری کرونا بسیاری از باشگاه داران و صاحبان مجموعه‌های ورزشی و استخر‌ها آسیب‌های جدی دیدند و وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند.

کاظمی مدیر یکی از باشگاه‌های بدن سازی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۲ هفته قبل از شیوع این بیماری باشگاه بدن سازی را به جای جدیدی انتقال دادیم که با این ویروس مواجه شدیم و خیلی ضرر‌های زیادی را متحمل شدیم.

او افزود: بسیاری از همکاران ما در این صنف با شرایط موجود باشگاه خود را جمع کرده و ورشکست شدند و در تاکسی سرویس‌های اینترنتی مشغول به کار هستند که اگر این روند ادامه پیدا کند ما هم همانند بقیه باید کاسه و کوزه مان را جمع کرده و در باشگاه را ببندیم و در همان تاکسی سرویس‌ها مشغول به کار شویم.

کاظمی ادامه داد: ما برای اجاره بهای باشگاهی که در آن مستقر هستیم ماهی ۵ میلیون اجاره آن بوده و چندین ماه متوالیست که باید از جیب آن را بپردازیم.

طاهری مدیر یکی دیگر از مجموعه‌های ورزشی نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما همه‌ی عشق و علاقه مان را در ورزش گذاشتیم و باز هم این راه را ادامه خواهیم داد، اما با شرایط کنونی برای افرادی که این ورزش تنها راه منبع درآمدی آن هست گرداندن چرخه و سفره زندگی بسیار سخت و طاقت فرسا شده است.

هرچند تعطیلی باشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده، اما این نکته فراموش نشود که ورزش اساس ارتقای ایمنی بدن هست و باید راه حل‌هایی بینابین اندیشیده بشه یعنی هم برای حفظ سلامت مردم و هم جبران خسارت باشگاه داران.

مصطفی مرادی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی و ضررر‌های وارده به اماکن باشگاه داران گفت: سقف این تسهیلات بانکی برای گروه اول که شامل استخر‌ها می‌شود ۹۶ میلیون تومان و باشگاه‌های ورزشی تا سقف ۸ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله بوده است.

او با بیان اینکه در این طرح مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر نفر در نظر گرفته می‌شود افزود: به منظور دست‌گیری و حمایت از موسسین باشگاه‌های ورزشی در این شرایط کرونایی ۶ ماه تنفس نیز در نظر گرفته شده است.

حدودا ۱۰ ماهی که چراغ سالن‌ها وباشگاه‌های ورزشی نیمه روشن و بعضی از آن‌ها هم کاملا خاموش هستند.

حال باید دیدر در این شرایط کرونایی چه حال و روزی در انتظار ورزش کشورمون هست.... آیا با تسهیلاتی که برای باشگاه داران و صاحبان مجموعه‌های ورزشی در نظر گرفته شده میتونه دوباره چراغ این مجموعه‌ها رو روشن کنه یا مسئولین باید به فکر راه حل‌های اساسی تری باشند..

گزارش از کمیل گل هاشم

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی ویروس کرونا باشگاه های ورزشی باشگاه داران مجموعه ها باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض

یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای شهر‌ها به ویژه کلانشهر‌ها وجود خودرو‌های فرسوده است. تاکسی‌ها به دلیل جابجا کردن مسافران در سطح شهر تردد بسیاری دارند در صورت فرسوده بودن آنها تاثیر بسیاری در آلودگی هوا خواهند داشت. به همین جهت طرح تعویض تاکسی فرسوده را با ارائه تسهیلات به رانندگان اجرا کردند.

نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم برای مردم هم برای تاکسی داران از اهمیت زیادی برخوردار است. رانندگان تاکسی با این خودرو کسب درآمد می‌کند و اگر معیوب و فرسوده باشد برای آنها دردسرساز می‌شود به همین جهت از این طرح استقبال می‌کنند.

یکی از رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض تاکسی فرسوده خود کرده با موضوعی مواجه شده که موجب تعجب و نارضایتی ایشان شده است، موضوع از این قرار است که از تاکسی فرسوده ایشان به هنگام تعویض معاینه فنی درخواست کرده اند. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام خدمت شما، تاکسی بنده فرسوده است و به دلیل اینکه موتور ماشین خراب است حتی قابل حرکت نیست، چون ماشین بنده فرسوده بود تصمیم به تعویض گرفتم، اما تاکسیرانی از بنده که قصد تعویض ماشین فرسوده ام را دارم از بنده معاینه فنی درخواست کرده است چرا باید ماشینی که فرسوده است و قابل حرکت نیست معاینه فنی درخواست کنند اگر من بخواهم معاینه فنی بگیرم باید ۳۰ میلیون هزینه تعمیر موتور ماشینم را بکنم. برای من سوال این است که وقتی قصد تعویض خودروی فرسوده را داریم چرا باید از خودروی فرسوده معاینه فنی درخواست کنند خواهش میکنم پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • تبلیغ جنجالی آرایشگاه زنانه با عروس‌ نوجوان | مدیر سالن بازداشت شد
  • ساخت سالن پذیرایی خیرساز ویژه زوج های جوان در گراش
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟