Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار یک مسلمان به سمت سردبیری مجله حقوقی دانشگاه هاروارد دست یافت که نشان از رویدادها و حوادثی در جامعه آینده آمریکا دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الحره، نشریه حقوقی دانشگاه هاروارد برای اولین بار یک مسلمان آمریکایی مصری‌تبار را به سمت سردبیری انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حسن الشاهوی که به عنوان اولین مسلمان حائز رتبه سردبیری در نشریه حقوقی هاروارد شده، دانشجوی این دانشگاه است که لیسانس خود را در رشته تاریخ و مطالعات خاور نزدیک گذرانده و سپس به عنوان محقق در مقطع دکترای رشته علوم اسلامی ادامه تحصیل داده است. او در چندین پرونده ازجمله مسائل پناهندگان و اصلاح عدالت کیفری فعالیت داشته است.

لازم به توضیح است که مجله حقوقی دانشگاه هاروارد که 134 سال پیش تأسیس شده، یکی از قدیمی‌ترین مجلات حقوقی در ایالات متحده محسوب می‌شود. همچنین سابقاً و در سال 1990 میلادی این مجله توسط باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا اداره می‌شد.

در عین حال این نشریه در طول فعالیت خود با افرادی همکاری کرده و این، اولین بار است که یک مسلمان به سمت سردبیری نشریه منصوب می‌شود.

همچنین سه عضو فعلی دادگاه عالی ایالات متحده در این مجله خدمت کرده‌اند. دو قاضی که درگذشتند، روت بدر گینسبورگ و آنتونین اسکالیا نیز از دیگر فعالان این نشریه بوده‌اند که به موقعیت‌های سیاسی و حقوقی در جامعه آمریکا دست یافتند.

کتاب «بلاغت واژگانی در قرآن» منتشر شدآشنایی با انواع چادر/ سادگی و آسانی استفاده چادر، اصل مهم عفاف و حجاب است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسلمان رسانه آمریکا کنگره آمریکا آمریکا مسلمان رسانه آمریکا کنگره آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای گسترش اینگونه فعالیت‌ها را به هدف متوقف کردن نسل‌کشی جمعی در غزه خواستار شد. 
  این بیانیه اقدام نیروهای پلیس آمریکا و آلمان در سرکوب اساتید و دانشجویان را محکوم کرد و گفت: گویا ما دربرابر دولت‌هایی استبدادی قرار گرفته‌ایم. 
  اتحادیه جهانی علمای مسلمان همچنین با محکوم کردن ادامه نسل کشی اهالی غزه، توقف این جنگ خونبار را خواستار شد و بر ضرورت دفاع از ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری در مقابل ارتش رژیم اشغالگر تأکیدکرد. 
  این بیانیه در پایان این سئوالات را مطرح کرد: سازمان‌های بین‌الملی یا کشورها چگونه می‌توانند از طرف‌های ذیربط بخواهند به قوانین جنگی پایبند بوده و یا به قوانین انسانی بین‌المللی احترام بگذارند، درحالیکه جنایتکاران همچنان از مجازات می‌گریزند؟ چگونه می‌توان این مسئله را درک کرد که کل دنیا در مقابل جلوگیری دشمن صهیونیستی از عبور هزاران کامیون حامل کمک‌های بشر دوستانه از گذرگاه رفح، تسلیم شده است؟ چرا جامعه جهانی در مواجهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و همدستانش در غزه شکست خورد و اجازه داد اوضاع انسانی این منطقه بدتر شده و جنایات علیه اهالی این منطقه تکرار شود؟ 
  دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا از 18 آوریل فعالیت‌هایی اعتراض آمیز را در محوطه این دانشگاه آغاز کرده و به ادامه سرمایه‌گذای‌های این دانشگاه در شرکت‌های حامی رژیم اشغالگر و نسل‌کشی در غزه اعتراض کردند. در جریان این اعتراضات 108 نفر از دانشجویان به دست نیروهای امنیتی و پلیس بازداشت شدند. 
با کشیده شدن تظاهرات دانشجویان در حمایت از فلسطین به دیگر دانشگاه‌های مهم و شناخته‌شده آمریکا، مسئولان دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برای متوقف کردن دانشجویان از نیروهای پلیس کمک خواستند، که بر اساس گزارش واشنگتن پست، در نتیجه آن طی 10 روز اخیر بیش از 900 دانشجو و استاد بازداشت شده‌اند. از زمان شروع حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه، فعالیت‌های اعتراض‌آمیزی در حمایت از فلسطین در بسیاری از کشورهای غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • پویش پخت و برگرداندن «مقلوبه» در دانشگاه هاروارد
  • فیلم/ برداشتن حجاب ۴ زن مسلمان معترض در دانشگاه آریزونا
  • سرمربی پرتغالی سپاهان پس از مسلمان شدن چه نامی را انتخاب کرد
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!